Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Meerdere jonge goulds dood weet iemand de reden? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Meerdere jonge goulds dood weet iemand de reden?
Jhoukes
Website Member
Posts :156

Website Member
2008-08-07 - 20:49:02 send message to Jhoukes

Hallo,

Ik heb een buitenvoliere en daarin bevonden zich twee nesten met gouldamadines. De ouders zijn van vorig jaar en het is hun eerste nest.

Nu zijn er bij het ene koppel alle drie de jongen dood gegaan. Deze werden in het begin wel gevoerd. Later alle drie gestorven na de 5e dag met de krop nog vol. Geen luizen of andere insecten in het nest. Het is vorig week gebeurd met de hoge temperaturen zouden de jonge vogels oververhit geraakt kunnen zijn? Het nest bevindt zich onder plexiglas.

Het tweede nest bevindt zich in de binnenvoliere nu is hier 1 jong van uit gekomen en dit is niet gevoerd en vondt ik ook dood terug. De andere eieren moeten nog uitkomen. Heeft iemand tips voor mij om dit nest wel groot te laten worden?

Komt dit alles misschien omdat de jonge vogels nog onervaren zijn? Wie helpt mij?

Gr.

Jordy


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2008-08-07 - 23:25:08 send message to roodmus

Hallo Yordi.

Moeilijk om op afstand te zeggen wat er aan de hand is.

Dat de temperatuur onder plastic of glas te hoog oploopt is wel bekent dacht ik.

Ik scherm zo.n nestplaats dan af met Dennetakken op het glas of een plaatje hout kan ook,ook kun je de glasplaat witten.

Suc6


vandervliet
Website Member
Posts :182

Website Member
2008-08-08 - 19:08:38 send message to vandervliet

Welke soorten vogels heb je er nog meer bij. Zaten in die kroppen ook zaadjes, want sommige goulds moet je eivoer leren eten! Maar zoals roodmus al zegt is het moeilijk op afstand te zeggen wat de oorzaak KAN zijn.


Jhoukes
Website Member
Posts :156

Website Member
2008-08-08 - 19:16:56 send message to Jhoukes

Bruinborstrietvinken en roodkoppapagaaiamadine heb ik erbij zitten. Maar deze zijn niet aggresief tegenover de goulds. Ik zal ook trosgierst door het eivoer heenmengen.

Gr.

Jordy



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 201 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede