Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > grasparkiet buitenhuis laten???? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : grasparkiet buitenhuis laten????
vogelfreak 1
Website Member
Posts :22

Website Member
2008-08-18 - 11:28:26 send message to vogelfreak 1

Hallo allemaal ik heb een grasparkiet en ik stel mij de vraag of ik hem buiten mag laten zonder dat hij wegvliegt en hoe ik het moet doen.
Van een kauw kan je dat wel (weet ik van vrienden die een kauw hebben).


Asura
Website Member
Posts :282

Website Member
2008-08-18 - 11:51:29 send message to Asura

Zou ik echt niet doen, zelfs niet als hij gekortwiekt is. Grasparkietjes zijn maar heel klein en licht en kunnen dus gemakkelijk door de wind een heel eind weg komen.

Een paar weken geleden vonden we een grasparkietje buiten langs de weg: helemaal verzwakt door de honger en nat door de regen. Heel zielig, maar hij had geluk dat we hem vonden want nu leeft hij nog en ziet er weer helemaal gezond uit! wink ;)

Als je wil dat hij van de zon kan genieten, zet hem dan gewoon in zijn kooi buiten (maar let op dat de voerbakjes + onderkant goed vastzitten, anders kan hij misschien ontsnappen) en blijf zelf wel in de buurt, voor het geval dat er een kat of roofvogel komt wink ;)


thieb
Website Member
Posts :39

Website Member
2008-08-18 - 12:09:56 send message to thieb

zou het ook niet doen. heb ooit een tijd een paar in mijn tuin gehad. van andere voliere ontsnapt ofzo. en dacht dat je ze makelijk ziet zitten met die felle kleur. ze zijn beter gecamoefleert dan dat je denkt. en ook gevleugeld niet vertrouwen. heb er ook gevleugeld en die vlogen nog goed genoeg om ergens in te vliegen. ook oppassen als er een draad of haag is rond uw huis. kunnen rap door kruipen. kun je lang zoeken. en hopen dat uw buren geen honden of katten hebben. ikzelf heb de mijn nooit buiten vertrouwd.


Peggy
Website Member
Posts :153

Website Member
2008-08-24 - 03:14:41 send message to Peggy

tja.... jammer dat de EU soms zo 1 wil worden, behalve als het om dieren gaatangry

Kouwen horen niet tam te zijn, kunnen best voor problemen gaan zorgen enz. <ZUCHT>

maar goed... hier is het NL, grasjes zijn heel anders ingericht in die kleine hersentjes, die gaan en onderzoeken, en denken niet na.

een Kouw, of andere kraai achtige, zijn net zo slim als een duif..

daar is mijn leven al eten, dus jongens...!!!! kom op!
die zijn anders tam, en weten ook altijd de weg weer terug te vinden.

een grasje zal niet terug komen, het is niet uit gesloten, maar wel zeer zeldzaam.

deze vogels zijn echt niet te vergelijken.
dus... NOTMAAL kortwieken, en op d schouder zetten, en dan maar een keertje gaan wandelen, want die komen echt neit terug omdat jouw voeder beter zal zijn als bij de buren 35 Km verderop.


natureman
Website Member
Posts :8

Website Member
2008-09-21 - 14:59:09 send message to natureman

hahaha
die ben je zo kwijt hoor !
ik heb al alle soorten gekweekt en grootgebracht
kraaien, eksters ,kauwen ,papegaaien ,en europese vogels ....
er valt heel wat over te zeggen
maar dan moet ik een boek gaan schrijven
een parkietje is wel nieuwsgierig ...maar kan je niet echt super intelligent noemen , en verkiest meteen de vrijheid als die buiten vliegt
het gras is altijd groener bij de buren he !!
ik heb een supertam vogeltje "mexicaanse dwergpapegaai "hij volgt me overal en vliegt me steeds achterna .
hij voelt zich heel veilig op mijn schouder
en ik weet zeker dat ie daar ook meteen zal naartoe komen altijd als ik zou buiten zou komen met hem ,
maar het risico dat ie schrikt buiten van iets
is groot , zou opschrikken en wel eens te ver weg kunnen vliegen ....met gevolg ...vliegt ie wel naar iemand anders toe happy :))
paar kilometer verder ...
een schouder om op te zitten happy :))



smiegelke
Website Member
Posts :60

Website Member
2008-11-11 - 00:57:37 send message to smiegelke

zou ik toch niet proberen te doen mag nog gekortwiekt zijn is een licht vogeltje é
mag nog zo tam zijn als hij wil.
Ik heb dat ook paar keer gedaan met mijn valkparkiet en de laatste keer heb ik er mogen achter zitten met mijn net vloog weg maar bleef gelukkig zitten op de schutting was hij erover gevlogen was ik hem kwijt dus dat doe ik in ieder geval niet meer;En die is nochtans SUPERtam...blijft een vogel hé razz :p


Tens
Oud Lid
Posts :204

Oud Lid
2008-11-13 - 23:15:36 send message to Tens

Ik kreeg met kleine dieren buiten niet zozeer last van katten maar de kauwen circelden er omheen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 175 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede