Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > klimplant in voliere Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : klimplant in voliere
stijnsuy
Website Member
Posts :114

Website Member
2008-08-20 - 17:16:28 send message to stijnsuy

hoi,

ik heb nu een redelijk grote buitenvoliere waarvan een kant een houten wand is, is er een geschikte klimplant om hier te zetten?


dank bij voorbaat!!!


zourky
Website Member
Posts :215

Website Member
2008-08-20 - 18:20:17 send message to zourky


klimop vind ik prachtig,ook in de winter is het groen,een scluilplaats voor de vogels,wel tweemaal per jaar terug snoeien,in mijn voliëre zijn de meeste planten bladhoudend
groetjes Richard


Innerlife
Website Member
Posts :103

Website Member
2008-08-20 - 18:45:01 send message to Innerlife

Ik zou je een bruidssluier aanraden. Deze groeit nog sneller dan klimop en er zit meer structuur in de takken waardoor de vogels meer mogelijkheden hebben voor een vrijstaand nest.


Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2008-08-20 - 19:36:58 send message to Ubernoob

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Deze is ook wel mooi. Duurt wat langer als een klimop maar is dan ook wel zo mooi met z'n witte bloemen.

Er zijn ook soorten met hele fraaie takken.

De klimhortensia.

http://www.neerlandstuin.nl/plantenb/klimhortensia.html


stijnsuy
Website Member
Posts :114

Website Member
2008-08-20 - 19:41:18 send message to stijnsuy

hej dankje!!!

Ik heb even opgezocht en er staat al bruidssluier in onze tuin dus ik ga dat gebruiken.
maar hoe moet ik dat nu in de voiere planten?
(ik weet het ik ben een leek ivm plantensad :()
maar is gewone klimop niet giftig?

grtz Stijn


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2008-08-20 - 19:42:04 send message to medaar

klimop is goed .Maar na 5 jaar heb je geen volière meer. Is al klimop . Je moet veel snoeien .Dan in kweek seizoen woont er is in. Heb in grote volière dat buiten gekiept. Is wel giftig. En zeer gevaarlijk voor hartpatienten . DUS zoek is anders.


Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2008-08-20 - 19:54:23 send message to Ubernoob

quote
Dan in kweek seizoen woont er is in. Heb in grote volière dat buiten gekiept. Is wel giftig. En zeer gevaarlijk voor hartpatienten . DUS zoek is anders.



Ik snap echt niet wat je hiermee wil zeggen?? Over welke plant heb je het?


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2008-08-20 - 20:15:05 send message to Ton Koek

De hortensia is giftig voor mens en dier, die zou ik zelf niet gebruiken.
Bruidsluier, als genoemd en klimop (hederasoorten) zijn wel geschikt.


Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2008-08-20 - 20:30:21 send message to Ubernoob

Ja je hebt gelijk, dat wist ik niet.

Hij is inderdaad matig giftig die Hortensia blijkt na wat speurwerk.

Weer wat geleerd, thanks Ton


zourky
Website Member
Posts :215

Website Member
2008-08-21 - 09:30:35 send message to zourky

Denken jullie dat vogels niet weten wat goed is en niet,ik heb al twintig jaar klimop,en dat is niet meer dan vroeger,juist de stam is dikker geworden,dat men het moet snoeien,ik denk dat iedereen dat weet,bruidsluier heb ik vroeger er ook in gepland één jaar en er uit,dat wordt een wildernis,hortensia staat er ook in giftig of niet,noch nooit last van ondervonden,ik heb zelfs een grote rabarber pland in de voliëre staan en dat is giftig zeker het blad,mijn vogels laten het met rust,ik denk het enige verschil is de voliëre is 20X10 vol met struiken,bloemen,okkernoot maar die snoei ik dat hij klein blijft,met koorden bind ik de takken in gewenste vorm,het volgende jaar staan ze zo en een prima takkengestel voor de vogels,misschien is dat wel een goed boompje voor parkieten omdat de bittere smaak hem weerhoud er aan te knagen.De reden dat alles groen blijf is omdat er veel staat,iedere week het gras af rijden,ik begrijp iedereen heeft de plaats niet,en als men een voliëre heeft met een struik wil men ze groen en in leven houden,dan is er een oplossing,u weet in de dieren winkel verkopen ze potjes met gras zogezegt kattengras wel dat gras is tarwe,zaai het zelf maar in een grotere plastiek zaaiteil een paar gaten onderin voor overtollig water,en als het een tien cm hoog is zet je het bij de vogels,iedere week kun je opnieuw een schotel zaaien en zo heb je ook de ganse lente en zomer fris groen,voor alle duidelijkheid ik heb geen parkieten,ze zouden het net van de voliëre stuk bijten.
groetjes Richard


Tens
Oud Lid
Posts :204

Oud Lid
2008-08-21 - 11:00:26 send message to Tens

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Gek genoeg heeft geen van mijn knaagdieren en konijnen de behoefte gehad om zich te voeden met giftige planten. Wél met al mijn andere planten. Nu denk ik dat het met giftigheid wel mee zal vallen. Er zijn weinig planten die wij houden die voor dieren goed toegankelijk zijn en die veel meer zullen aanrichten dan misselijkheid.
Ervan uitgaande dat iedere vogel deze planten ontwijken door bij elkaar in de snavel te ruiken, zal ik mij persoonlijk alleen zorgen maken over de plantensoorten die aantrekkelijk zullen zijn voor het dier.
Er moet immers ook voor vogels een reden zijn om de plant te willen eten neem ik aan? Of eten ze de hele omgeving op van nature?

Overigens doet mijn klimop rustig aan. Ze zullen snel klaar zijn met eten als deze er aan moet geloven.

Overigens hoor ik nog niemand grassoorten of planten noemen die je af kunt binden. Waarom persee klimop aan de muur? Traditie?
Zelf zou ik dan voor een fruit- of wilgensoort kiezen. Fucia of iets dergelijks. Goedkoop, gezond, en lekker voor het dier. Kan niet missen dacht ik zo.


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2008-08-21 - 12:13:12 send message to digipeet58

je zou ook eens een braam kunnen proberen,
groeit snel en is niet giftig.
klimroos kan ook, groeit alleen langzaam.
varens klimmen niet, maar grote planten tegen een dichte achterwand in combinatie met een rotspartij van sierstenen en kapotgeslagen
tegels en klinkers staat ook mooi.
zelf ben ik er zeer tevreden mee.
kijk voor het geheel maar bij mijn voliere.
groeten Peter


Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2008-08-21 - 15:17:51 send message to Ubernoob

Varen is toch ook weer een beetje giftig dacht ik.

Maar ik denk inderdaad dat als je veel ruimte hebt je vogels minder of niet de neiging hebben om alles kaal te vreten zolang je geen kromsnavels hebt.

Parkieten en papegaaien strippen bijna allemaal alles volgens mij.


grenadierwever
Website Member
Posts :5

Website Member
2008-08-23 - 14:13:53 send message to grenadierwever

Hallokes , ik ben hier nieuw en een Belg dan nog wel.
In mijn tuin staat een kiwiplant. deze zeer snelgroeiende plant ( nog vlugger dan bruidsluier) is niet giftig.geeft in mei lekker ruikende bloemen en in het najaar lekkere kiwi's. en de vogels kunnen er zich heel goed in verstoppen en nesten bouwen. nadeel is bladverliezend in de winter.


zourky
Website Member
Posts :215

Website Member
2008-08-23 - 17:50:20 send message to zourky

En denk die Belg dat de vogels de bloemen en als....er vruchten mochten aan komen gaan zeggen,of zingen(daar mag je alleen naar kijken maar aan komen niet)van een andere Belg.
groetjes Richard


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2008-08-23 - 19:02:40 send message to medaar

happy :)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 253 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede