Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > maiskolven !!?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : maiskolven !!??
dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2008-09-08 - 15:21:32 send message to dun grijzeroodstaart

ik doe al jaren rond deze tijd een paar maiskolven plukken , en dan geef ik die een paar weken lang zo af en toe is een stuk !

maar welke vitamine zitten er eigenlijk in en geven meer kwekers dit aan hun vogels ?

de grijze roodstaarten hier zijn er echt gek op , ze kluiven zo,n halve korf in 1 keer af .

mvg

Tim


psittacula
Website Member
Posts :126

Website Member
2008-09-08 - 15:44:16 send message to psittacula

Ik geef ook in het mais seizoen regelmatig maiskolven aan mijn halsbandparkieten.

Maïs zit vol B vitaminen en mineralen zoals kalium, magnesium, zink en fosfor. Het is rijk aan koolhydraten en voedingsvezels. Ook bevat maïs relatief veel zeaxantine.
Voedingswaarde: Maïs bevat naast een grote hoeveelheid zetmeel, ook de belangrijke vitamine A, dat verder in geen graansoort voorkomt.
Voedingswaarde
Maïs bevat naar verhouding meer eiwitten dan tarwe en meer gluten dan rijst.
Pofmaïs 100 gram = 373 Kcal (1556.6 Kj), koolhydraten 71 %, water 10 %, eiwitten 11 %, vet 5 %, ruwe celstof 1.5 %.














barraband
Website Member
Posts :306

Website Member
2008-09-08 - 17:29:17 send message to barraband

kunnen grote parkieten dit ook eten
zoals rossela s en barrabanden


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2008-09-08 - 17:48:15 send message to Rogert