Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > grote kweekbox van lori's Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : grote kweekbox van lori's
gjbneophema
Website Member
Posts :38

Website Member
2008-09-10 - 19:53:39 send message to gjbneophema

halo collega kwekers ik heb 6 koppels lori's die ik normaal in binnenhokken van 1.5m breed 1m hoog en 90cm diep mijn buiten rennen zijn 90cm breed 2m hoog en 2m diep
en nu heb ik het probleem dat 1 van mijn buren (die hier sinds kort is komen wonen) gaan klagen over geluidsoverlast van mijn lori's ik heb mijn andere buren geinformeert maar die zeggen er geen last van te hebben
en nu ik heb een brief van de gemeente gekregen waar in staat dat ik hier wat aan moet doen
nou heb ik het idee om de lori's gewoon binnen te houden en nu is mijn vraag of ik lori's op een ruimte van 1.5m breed 1m hoog en 90 cm diep kan kweken (de ruimtes er onder gebruik ik voor de jongen en de opvok lori's die later weer ingezet worden voor de kweek)

mvg willem


gjbneophema
Website Member
Posts :38

Website Member
2008-09-10 - 19:56:47 send message to gjbneophema

oh ja het gaat om roodnekjes,lori'svd blauwebergen,blauwkopjes ,geelkopjes,bloedvlekjes en groennekjes
mvg willem


Blauwe bergen
Website Member
Posts :240

Website Member
2008-09-10 - 20:00:01 send message to Blauwe bergen

zou dat zeker proberen en dan de geelkopjes naar buiten ..... veel suc6 met de kweek


Galah46
Website Member
Posts :188

Website Member
2008-09-10 - 20:05:34 send message to Galah46

Kunt dit idd proberen, maar als dit je nieuwe buren zijn, zouden zij zich moeten aanpassen en niet omgekeerd. Zo zie ik het toch.
Als ze al deze geluiden niet kunnen aanvaarden, wat dan nog meestal s'morgens en s'avonds alleen is, vindt ik een beetje grof.
Wacht tot zij iets gaan uitrichten, ga je niks mogen zeggen zeker.angry
Waar gaan we toch naartoe, niemand kan tegenwoordig nog iets verdragen.sad :(
mvg Brecht


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2008-09-10 - 20:13:39 send message to dooren

Het beste is om de vogels niet te vroeg en niet te laat op de dag buiten te laten omdat ze dan juist het meeste herrie maken.

De ruimten binnen zijn groot genoeg, ik kweek in mijn binnenkooien van breed 85 x diep 90 en 150 cm. hoog ook loriussoorten zoals mollukken, ook de kleinere zoals rosenbergen (groennekformaat) kweken hierin. Gelukkig heb ik geen buren die klagen zodat ze wel in de buitenvolieres kunnen.

Ik zou deze mensen een keertje uitnodigen op de koffie en zonder te veel boze gezichten proberen te overtuigen dat het vaak wel meevalt met de herrie.
Gert


gjbneophema
Website Member
Posts :38

Website Member
2008-09-12 - 18:57:37 send message to gjbneophema

hallo dooren het koffie drinken zal niet gaan dat willen ze niet (ook niet redelijk praten)
mijn lori's gingen niet eerder dan 10 uur smorgens naar buiten en sávonds tegen 9 uur waren ze weer binnen
mijn nioeuwe buren zeggen dat ze rust willen en dat ze ook wisten dat ik vogels heb
maar dat ze daar scheit aan hebben dus nu ga ik mijn lori's gewoon binnen kweken

mvg willem


gezienus
Website Member
Posts :103

Website Member
2008-09-14 - 12:07:10 send message to gezienus

Tjonge, hebben ze dat letterlijk gezegd?
``Dat ze daar schijt aan hebben``, ik had ze nodig!happy :)


lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2008-09-14 - 16:13:22 send message to lapland

Hoi Willem.
Ja je zal ze naast je krijgen zulke mensen maar de gemeente kan zeker als ze 10 uur in de morgen en 9 in de avond niet zo maar dit op leggen, de gemeente moet als er meerdere buren met klachten zijn een test laten doen, en niet zo maar klakkeloos op het eerste paar sukkels af gaan. heb dit zelf ook gehad maar de buren verloren dit en bij mij waren het Ara"s en amazona's dus niet de moet verliezen en een hand tekening vragen van de buren die er geen last van hebben zo dat je dat kan aan tonen bij de gemeente een test op een klacht van een gezin zullen ze trouwens niet snel doen


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-09-14 - 16:29:53 send message to meyer

Hoi Willem, ik zou het hier ook niet bij laten zitten, ga er maar vanuit dat dit nog maar het begin is. Je moet nu zelf ingrijpen zoals Lapland al zei.Er is hier nog een topic over,zoek deze maar eens op want daar staat ook voldoende informatie op.
Laat je niet ondersneeuwen want dit gaat van kwaad tot erger en jij hebt straks geen leven meer.

Succes.

Groeten Meyerwink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 168 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede