Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Pyrrhura Molinea Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Pyrrhura Molinea
XjosX
Website Member
Posts :74

Website Member
2008-09-21 - 22:50:01 send message to XjosX

Ik heb een koppel Molinea's dat voor het eerste jaar jongen heeft bij mij.
De pop = wildkleur
en de man = wildkleur split voor hypoxantha. (zo vertelde me de verkoper toch en het lijkt ook een echte wildkleur. Maar op het sexpapier staat: Pyrrhura Molinea Hypoxantha)

Ze hebben twee jongen, één ervan is een Hypoxantha en de andere een Blauwe hypoxantha.
Nu mijn vraag is, hoe komt uit dit koppel een blauwe hypoxantha, als geen één van de twee er split voor is?

En kan je het geslacht bepalen door genetische vererving? Of moet je ze laten sexen?
groeten Nils..

P.s: weet er iemand een goed boek over Pyrrhura's, zodat ik wat meer leer over de verervingen en dergelijke?


bottenberg
Website Member
Posts :71

Website Member
2008-09-21 - 23:32:20 send message to bottenberg

Nils,

als jij zegtdat het zeker allebei wildkleuren zijn dan kan het niet anders dan dat de split is voor hypoxantha en blauw en dat de pop dan ook split is voor blauw. Als dit het geval is zijn beide jonge vogels poppen en is de hypoxantha ook nog kanssplit voor blauw.

Mocht je het niet zker weten mag je me wel een aantal foto's van de ouders en de jongen sturen zal ik voor je kijken.

mvg Erwin


XjosX
Website Member
Posts :74

Website Member
2008-09-22 - 18:13:50 send message to XjosX

Dag Erwin, alvast bedankt voor je reactie. Ik had enkele foto's genomen die ik naar jou zou doorsturen, en nu zag ik de kleurpigmenten van de Hypoxantha man pas duidelijk. Ik zag de lichtere groene kleur en zag ook een gele schijn die ik met het blote oog niet zag.

Heb ik nog altijd twee jonge poppen dan?

groeten Nils.


bottenberg
Website Member
Posts :71

Website Member
2008-10-21 - 20:35:13 send message to bottenberg

Volgens de vereringsleer moeten het 2 poppen zijn. Ik ben een beetje laat met reageren kijk anders maar eens op deze site er duidelijk!!!

http://www.gencalc.com/gen/dutch_genc.php?sp=0PyrGrCh

succes




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 141 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede