Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Meyers agressief naar elkaar? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Meyers agressief naar elkaar?
arnootje
Website Member
Posts :12

Website Member
2008-09-29 - 18:51:59 send message to arnootje

Ik heb een koppeltje meyers van 1999 en deze zijn al vanaf kleins af aan bij elkaar. ze zijn nu 1,5 maand uit de kweek, heb het blok er wel gewoon ingelaten. Dus ze mogen lekker terug op krachten komen.
Nu ben ik vorige week al een keer naar de VA geweest omdat het popje een wond in haar poot had, ik dacht gestoten of vastgezeten. Dus nu elke dag wat antibiotica geven en het gaat al beter.
Kom ik vandaag thuis, is de man helemaal toegetakeld, wondje op zijn kop neusje klein beetje kapot.

Nu weet ik dat sommige Poichepalus soorten nog weleens agressief kunnen zijn, vooral Ruppels staan erom bekend.

Nu heb ik vandaag de kooi opgedeeld door er gaas tussen te zetten, beide vogels kunnen elkaar wel zien maar niet meer aanvallen. Ik laat ze voorlopig even apart zitten en genezen van hun wonden.

Ben van plan om het gaas weer te verwijderen zodra ik weer begin met de kweek, is dat een goede optie? Dan voer ik gelijk de lichthoeveelheid op en de voedselhoeveelheid voer ik wat op.

Maar waar ik heel erg benieuwd naar ben is dit weleens bij een ander koppel voorgekomen. Heeft iemand dit weleens meegemaakt.
De vogels ziten bij mij binnen in een kweekkooi van 2meter bij 60cm bij 60 cm (nu opgedeeld in 2 gelijke delen)


Kilian
Website Member
Posts :151

Website Member
2008-09-29 - 23:02:50 send message to Kilian

Hy Arno,

Dat is balen! Ben benieuwd hoe het zal verlopen en wat voor reacties er zullen gaan komen.

Mvg,
Kilian


arnootje
Website Member
Posts :12

Website Member
2008-10-07 - 20:24:31 send message to arnootje

Niemand die hier eens mee te maken heeft gehad.

Beide vogels herstellen op het moment zeer goed van hun wondjes. Beide zitten nog steeds apart en dat zal waarschijnlijk zo blijven tot ik er weer mee ga kweken.
Iemand nog tips of info alles is nuttig.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 201 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede