Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > deksel broedblok van roodvleugel open of dicht???? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : deksel broedblok van roodvleugel open of dicht????
florijn
Website Member
Posts :6

Website Member
2008-10-11 - 19:27:06 send message to florijn

hebeen koppel roodvleugel van 2005,zeker onverwant, en wil toch graag het komende kweekseizoen eens een eitje zien.Maar de ene kweker zegd geen deksel op het blok, de andere zegd halfopen, ende andere zegd gewoon dicht maken, als ze willen broeden doen ze het ook??
Wie kan mij hier een dicht, bewezen antwoordt op geven? B.v.D. Florijn.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2008-10-11 - 19:34:29 send message to P.Rooth

Een passend antwoord is niet te geven op uw vraag daar het ene stel wel met deksel de ander vreet een deksel eraf om prinsheerlijk zonder deksel te broeden .

De een broed in een ondiep blok de ander wil perse een van bijna 2 meter gelijk koningsparkieten dit graag hebben zodat u uw stel de mogelijkheid kunt bieden door meerdere blokken te verstrekken .

Wel belangrijk is dat het invlieggat naar het noorden of oosten gericht wordt

Succes

Paul


hary
Website Member
Posts :51

Website Member
2008-10-12 - 09:46:14 send message to hary

mijn roodvleugels leggen in een diepe bloempot terwijl ik toch twee blokken heb hangen


Vijfeijken
Website Member
Posts :11

Website Member
2008-10-12 - 12:23:48 send message to Vijfeijken

Gewoon alles proberen. Zelfde probleem heb ik bij mijn Konings gehad. Uiteindelijk heb ik ze aan het broeden gekregen door een doos op de grond van de buitenvoliere te plaatsen (zie mijn volière). Niet ideaal maar het heeft wel gewerkt.

Alleen heb ik nu wel een dilemma. Moet ik ze nu elk jaar in een doos laten broeden of zou het toch nog lukken ze te laten kiezen voor een normaal broedblok. Iemand hier ervaring mee?

Gr. Ad


catteeuw
Website Member
Posts :96

Website Member
2008-10-12 - 13:24:50 send message to catteeuw

hoi, ivm die koningen , ik heb een koppel dat dit jaar voor het eerst een blok heeft betreden, na drie jaar wisselen van blok is het me toch gelukt om ze te doen leggen in het blok, het eerste jaar gaf ik een diep blok, zoals vaak voor koningen wordt gebruikt, de pop zat voor het gat maar durfde de blok niet in, ze had tenslotte in de grond gelegd, het jaar daarop heb ik blok open gemaakt, weer geen resultaat,maar ze legde terug in de grond, ik heb toen een klein bakje(te vergelijken met een schoendoos)in de grond gezet en hier legde ze in en broedde ze ook, alleen brak ze de eitjes, dit jaar heb ik een halsbandblok ingehangen ,een inloper ,nu heeft ze gelegd in dit blok en ook gebroed, resultaat 1 jong .
hopelijk lukt het volgend jaar terug .
happy :)
ik zou dus verder proberen .


Dries arn.
Website Member
Posts :1

Website Member
2009-05-21 - 00:59:13 send message to Dries arn.

Had verschillende soorten blokken omhoog hangen.
De eerste ronde hebben mn roodvleugels al hun eieren op de grond laten vallen. dan uit wanhoop maar een open valkparkietenblok op de grond gezet, dus zonder deksel. En daar is ze gaan leggen, en met succes jongen gehad.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 154 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede