Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > zieke kwartel Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : zieke kwartel
Stefan1990
Website Member
Posts :83

Website Member
2008-10-15 - 19:59:44 send message to Stefan1990

Hallo,

vandaag zag ik om 18u dat een van mijn mannetjes kwartels (chinese dwergkwartel) niet meer rondliep maar gewoon aan een plantje zat, toen ik hem wou vangen spartelde hij haast niet tegen.Ook zit hij met zijn oogjes dicht(tot nu toe heeft hij ze nog niet open gedaan) en ademt hij erg zwaar Hij voelde niet echt warm meer aan dus heb ik hem onder een warmtelamp gezet. Iemand enig idee wat dit kan zijn en of hier iets aan te doen is? Ik heb ook al gekeken of hij niet te mager is maar dit is niet het geval.

Stefan


Stefan1990
Website Member
Posts :83

Website Member
2008-10-15 - 21:46:47 send message to Stefan1990

hij is nu al wat alerter maar als hij geluid hoort strekt hij zijn nek maar ik heb de indruk dat hij zijn ogen niet open krijgt
voor de rest ademt hij nog steeds zwaar en ik ben bang dat hij zijn eten en drinken niet vindt als hij zijn ogen niet openkrijgt

Stefan


marie rose
Website Member
Posts :377

Website Member
2008-10-16 - 08:18:30 send message to marie rose

het beste kan je naar de vogelarts gaan


zourky
Website Member
Posts :215

Website Member
2008-10-16 - 08:40:23 send message to zourky

Hij kan ook besmet zijn met coccidiose,dan zitten ze dik en eten niet meer,als zijn ogen dicht blijven zijn de oogleden misschien aan elkaar geplakt.Direkt naar de dierenarts hebben jullie al eens uitgeteld hoeveel kwartels je zou hebben van de prijs van het bezoek aan de arts.
Ik zou hem iets geven tegen coccidiose,en zijn oogjes doppen met lauw water,eventueel wat oogzalf.Geef hem wat meelwormen als hij die niet pakt is het erg,ik heb een spreeuw gehad die ook niet meer at zelfs geen meelwormen,zij is gestorven,in haar maag zat een stukje koord,helemaal op een bolletje,dus de uitgang van de maag was afgesloten,en dat kan ook niemand zien,daarom wees altijd voorzichtig met draadjes die men afknipt koorden enz.
groetjes Richard


Hobby-handel
Website Member
Posts :132

Website Member
2008-10-16 - 10:24:13 send message to Hobby-handel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
het beste kan je naar de vogelarts gaan

Met een mannetje van de chinese dwergkwartel?
Hoeveel wil je er hebben?

Als hij zijn ogen niet meer open doet zou ik hem even laten schrikken en kijken of hij daar op reageert, zo niet dan even met zijn kop onder de koude kraan houden.
Doet hij zijn ogen dan nog niet open dan denk ik dat hij ze ook niet meer open zal doen!


marie rose
Website Member
Posts :377

Website Member
2008-10-16 - 11:00:03 send message to marie rose

Met een mannetje van de chinese dwergkwartel?
Hoeveel wil je er hebben


dan weet je tenminste of de kwartel een besmettelijke ziekte heefd


Stefan1990
Website Member
Posts :83

Website Member
2008-10-16 - 16:24:50 send message to Stefan1990

hij doet zijn ogen al open maar oogt nog wel zwak vind ik, dus toch maar naar de dierenarts deze avond (het maakt me niet uit dat het wel wat geld kost, het beestje is me erg dierbaar dus...)
dan weet ik inderdaad meteen wat het kan zijn en of mijn andere kwartels ook gevaar lopen

bedankt voor de reacties
Stefan


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2008-10-16 - 16:37:32 send message to EdensB

Met een mannetje van de chinese dwergkwartel?
Hoeveel wil je er hebben?


Duidelijk een 'echte' dierenliefhebber..djeez..maakjt me niet uit of het nu een kwartel, wever of zebravink is als het ziek is word het verzorgd en zo nodig naar de dierenarts hoor.


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2008-10-16 - 17:06:48 send message to lZebravinkjel

Bedankt EdensB, precies wat ik wilde gaan zeggen.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2008-10-16 - 18:28:39 send message to chrislaevers

Zwaar ademen... iemand die 40 jaar in de vogelhouderij zit en secretaris is van een plaatselijke vogelvereniging zei me dat dit kan wijzen op:
1° slijm in de luchtwegen en dus een infectie

2° spoelwormen is moeilijker te behandelen.

Eerst dient er dus een behandeling te gebeuren tegen het slijm in de luchtwegen en als dat niet helpt blijven die spoelwormen over.

Ik herhaal hier alleen maar adviezen die ik zelf gekregen heb voor een bepaalde vogel.

De herfst is een zeer 'kwade' periode. Ik schrijf al mijn sterfgevallen op. Maanden gaat alles oké zonder enig sterfgeval van een volwassen vogel en dan vanaf september begint het. Vorig jaar was dat ook zo.
Ik heb op enkele dagen tijd : 1 oude kanariepop; 1 oude paddapop, 1 zwartmasker roodbekweverpop dood. De eigenlijk ouderdom van deze vogels ken ik niet behalve van de paddapop die van 2003 is.
Wat stel ik vast: individuele vogels van verschillende soorten.
't Is alsof de herfst een grote kuis houdt. Prettig is het niet.
Die zwartmasker roodbekwever gaat morgen naar de veearts en dan naar Gent voor onderzoek. Heb ik nog nooit gedaan maar misschien kan ik een beetje te weten komen wat er verkeerd loopt op het einde van de zomer.

Wens je veel geluk met je kwartelhaan.

Christine.


mercury
Website Member
Posts :5

Website Member
2008-10-16 - 20:00:02 send message to mercury

ik gebruik veel zelf geplukte kruiden en maak ik thee van.
mijn vogeltjes zien er altijd gezond uit zowel in de zomer als in de winter



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 241 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede