Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Benodigde ruimte Meyer Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Benodigde ruimte Meyer
EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2008-10-16 - 20:38:19 send message to EdensB

Open toch maar even een topic om dit te vrage (ben gewoon nieuwsgierig) Ik lees dat Meyers veel worden gekweekt in kooien die nog kleiner zijn dan wat ik van plan ben te nemen, zou een koppeltje Meyers het goed doen in een kooi van 2x2x2m of is dit gewoon echt te klein? (de vogels moeten het wel goed hebben tenslotte)


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-10-16 - 23:31:10 send message to meyer

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Een kooi van dit formaat is zeker ideaal, dat hebben ze niet overal. zorg wel dat het nest in een schaduwhoek hangd met de opening van het licht af.

succes.

Groeten Meyerwink ;)


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2008-10-17 - 07:35:18 send message to johanblok

Lijkt me een prachtige omgeving voor de meyer, zeker vergeleken met de 'legbatterij' situatie die veel voorkomt (ook bij verwante soorten als de bonte boer).


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2008-10-17 - 09:50:50 send message to EdensB

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Bedankt voor de reacties...tja dan lijken Meyers me toch zeeer aantrekkelijk, afgaande van wat de financiele situatie is als de kooi er eenmaal is worden het dan wellicht wel Meyers ivp Catharina's (Meyers zijn tenslotte net even een beetje boel duurder dat Catharina'slaugh :D) Ach ja en anders maar niet op vakantie volgend jaar, heb ik wel over voor een mooi span vogelswink ;)
(wilde alleen wel even zeker weten dat ik de vogels niet tekort zou doen...maakte me toen ik 14 was al zorgen over of m'n 2 zebravinkjes wel genoeg ruimte hadden in hun kanariekooi van iets van 60x40x60 laugh :D)


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2008-10-17 - 12:39:25 send message to molineti

quote
(wilde alleen wel even zeker weten dat ik de vogels niet tekort zou doen...


Prima instellinghappy :)Die zouden meer mensen moeten hebbenwink ;)

Groeten Rene


marie rose
Website Member
Posts :377

Website Member
2008-10-17 - 14:03:19 send message to marie rose

Prima instelling Die zouden meer mensen moeten hebben

Groeten Rene


als je dat maar weet, want soms is het echt schandalig als je ziet hoe klein de vogels zitten

marie rose


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2008-10-18 - 00:18:24 send message to EdensB

Wat is ongeveer de gemiddelde prijs voor een koppeltje Meyers tegenwoordig?
Geloof dat jonge vogels wel goedkoper zijn dat broedrijpe koppels maar ik vind het niet erg om nog een paar jaar te moeten wachten om te kweken, gaat mij om gezonde vogels die een beetje goed betaalbaar zijn...anders moet ik straks aan de bedel gaan voor m'n eten omdat al m'n centen naar de verzorging van de dieren gaan laugh :D


danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2008-10-18 - 08:56:37 send message to danielkempenk

de prijs van een jong koppel meyers loopt erg uiteen wat ik zo een beetje gezien heb ligt het tussen de 500-750 euro voor een koppel.
soms worden ze wat goedkoper aangeboden maar vaak zijn dat vogels die uit 2 ondersoorten zijn gekruist.
zuivere meyers vinden wordt wel lastig maar is wel te doen.

gr.daniel


afican parrot
Website Member
Posts :250

Website Member
2008-10-18 - 16:23:08 send message to afican parrot

De prijs varieert inderdaad tss 500 en 750.shocked 8O

quote
soms worden ze wat goedkoper aangeboden maar vaak zijn dat vogels die uit 2 ondersoorten zijn gekruist.


quote
zuivere meyers vinden wordt wel lastig maar is wel te doen.



Het stamboek zegt dat 85% van de meyers NIET zuiver zijn. Voor België zeg ik 90/95%. Ik ben mij een tijdje geleden gaan verdiepen in deze soort en ik ben ervan overtuigd dat ik alle 6 de ondersoorten heb gezien. De meyeri meyeri, die veelvuldig word aangeboden, kan hier bijna niet aanwezig zijn omdat er geen importmeldingen zijn uit hun verspreidingsgebied! Van waar komen al die meyeri meyeri?
Saturatus die ook veel word aangeboden heb ik maar 1x gezien in zuiver staat. Deze vogels is zo gemakkelijk om te herkennen. Het is de enige meyer met een groene stuit! Transvaalensis, dammarensis en reichenowi vind je zelden of nooit. Hooguit per toeval een enkeling en de koppels die er zijn, zijn zeldzaam. Matchiei is nog te vinden maar het probleem is dat vele kwekers van deze soort enkel willen ruilen om dan zelf nieuwe koppels op te zetten.

Om zomaar aan zuivere meyers te raken moet je erg veel geluk hebben.

Uw ruimte is trouwens groot genoeg. Ze zullen plaats genoeg hebben.wink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 206 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede