Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > grijze roodstaart kweek Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : grijze roodstaart kweek
Nicky sommers
Website Member
Posts :38

Website Member
2008-10-16 - 21:51:45 send message to Nicky sommers

hallo,
ik heb een vraagje. ik kan een kweekkoppel grijze roodstaarten kopen van een duitser. maar de pop en man zijn beide al 35 jaar oud. kan hier uberhoud nog wel me gekweekt worden. of zijn deze al veels te oud om nog wat te doen. ik vind ze al wel oud.
alvast bedankt. groeten nicky sommers


lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2008-10-16 - 22:10:05 send message to lapland

Lijkt mij geen probleem Nicky ooit Geelmantel rosella's van meer dan 30 jaar gehad wat prachtige jonge vogels voort brachten kreeg deze vogels ooit en heb er nog jaren plezier van gehad ook een grijze van ongeveer 45 jaar presteerde nog bij een 10 jarig vrouwtje.


H.O.H.
Website Member
Posts :98

Website Member
2008-10-16 - 22:42:44 send message to H.O.H.

Hallo,

Ik zou er dus niet aan beginnen. Wanneer je met zulke "oude" vogels gaat verhuizen hoef je er niet veel meer van te verwachten.
Ze kunnen dan wel zo oud worden en misschien ook nog wel kweken maar waarom zou je niet kiezen voor wat jongere vogels. Daar heb je zelf veel langere tijd nog plezier van en de kans dat ze kweken is "groter" (uiteraard ook geen garantie)


marie rose
Website Member
Posts :377

Website Member
2008-10-17 - 13:56:36 send message to marie rose

35 jaar is niet te oud om te kweken
ik zou eerst vragen waarom hij dat kweekkoppel weg doet, hebben ze al gekweekt bij die persoon, kan hij dat bewijzen?aan de hand van een kweekverslag, hoe lang heefd hij dat koppel? het kan ook zijn dat ze niks gedaan hebben en dat ze daarom weg moeten


grijze 14
Website Member
Posts :35

Website Member
2008-10-17 - 17:54:59 send message to grijze 14

hallo,

ik zou er persoonlijk niet aan beginnen want stel dat ze nog een paar jaar kweken (wat volgens mij, niet meer mogelijk is)wat ga je er dan mee doen?
laat je ze dan ook nog jaren bij jouw in de volliere zitten of ga je ze dan ook weer aanbieden !
vergeet niet dat op het moment ze 40 jaar zijn niemand ze nog wil hebben !
hebben ze trouwens vaste voetringen om ?
want zijn het sexsringen, dan zijn de vogels veel ouder dan 35 jaar.

veel succes met jouw keuze !


lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2008-10-17 - 18:02:36 send message to lapland

Weet je wat nu zo gek is dat een rosella bij mij zeker tot hun 40 ste hebben gekweekt en een nog veel oudere grijze het uitsteken deed hier toch beweert word dat dat niet kan ra ra


H.O.H.
Website Member
Posts :98

Website Member
2008-10-17 - 21:43:19 send message to H.O.H.

Hallo,
Ik beweer niet dat het niet kan. De kans is gewoon gering. Je praat hier over zeer intelligente vogels die bijvoorbeeld in het geval van een bewezen kweekstel zichzelf maar weer moeten bewijzen na een verhuizing laat staan een "oud" stel dat het nog niet gedaan heeft(een kweekstel bij een ander hoeft het niet bij iedereen te doen). Naar mijn idee kun je het proberen maar zou ik er niet veel van verwachten. Daarnaast, een rosella is geen grijze roodstaart en niet iedere grijze roodstaart is met elkaar te vergelijken (kijk naar de geschiedenis van de vogel etc.)


grijze 14
Website Member
Posts :35

Website Member
2008-10-17 - 22:04:57 send message to grijze 14

hallo,
ik sluit mij volledig aan met wat h.o.h. schrijft.
ik ben ook zeker van mening dat vogels op deze leeftijd die verhuist worden naar een ander adres het niet of zelden nog doen.
als ik kijk bij mijn eigen of bij mijn vrienden (goed voor totaal 40 koppels grijzen)
de oudere vogels het niet meer doen en ja je hebt natuurlijk altijd uitzonderingen nagelaten, maar die kun je op 1 hand tellen!
ik zou zelf voor een jong koppel kiezen waar je jaren plezier van kan hebben en klikt het niet heb je altijd nog de mogelijkheid om er een andere pop of man bij te zetten.


gr,


Nicky sommers
Website Member
Posts :38

Website Member
2008-10-17 - 23:49:01 send message to Nicky sommers

oke badankt, ik moet er nog even overdenken, ik denk dat ik het dan toch maar niet doe als ik het zo hoor. ik ga dan liever voor een jong koppel. de vogels waren wel geringd en hebben gekweekt. maar van jongen heb ik langer plezier. maarja nu nog een goed en eerlijk adres zien te vinden waar ik een jong onverwant koppel kan kopen.

groeten nicky


grijze 14
Website Member
Posts :35

Website Member
2008-10-17 - 23:59:30 send message to grijze 14

hallo,
probeer gewoon zelf een jong koppel samen te stellen ,duurt misschien wat langer maar kwa prijs wel aantrekkelijk !
succes ermee !

gr,


lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2008-10-18 - 17:32:05 send message to lapland

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ja waar dacht je dat de vogels die ik aan haalde zo lang bij mij hadden gezeten? en dan nog wat die 40 koppels waar van de oudere paren niets meer doen zitten die dan in een garage ??in kooien van 1x1x1 en waar alle kuikens uit worden gehaald ALS dat zo is is dat liefhebberij???zo niet dan heb ik niets gezegd


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2008-10-18 - 18:42:27 send message to molineti

quote
zitten die dan in een garage ??in kooien van 1x1x1 en waar alle kuikens uit worden gehaald


zou zo maar kunnensad :(

zo worden de meeste grijze gehouden en tegenwoordig ook veel edels en amazones.

of dit liefhebberij is?

Ik heb mijn twijfels(in vele gevallen)wink ;)

Groeten Rene


grijze 14
Website Member
Posts :35

Website Member
2008-10-18 - 19:44:05 send message to grijze 14

hallo,
even reageren op jullie reactie's!
of de vogels nou in een kooi zitten van 1*1*1 of in een volliere van 20 meter lang heeft totaal niks te maken met de leeftijd waarmee je nog kunt kweken met grijzen.
ik wil wel eens zien wie van jullie nog een koppel grijzen koopt van 35 jaar en ouder om mee te kweken zij het in een kweekkooi of volliere,er zijn maar weinig mensen die dit doen !
en de mensen die het wel doen bieden ze 2 jaar later weer aan op verkoopsite's (met tekst bewezen koppel)
de vraag was hier of hij er verstandig aan doet om dit koppel te kopen, waarvan mijn mening wel duidelijk is.
daar komt nog eens bij dat "bewezen koppel" niks zegt, want de garantie dat ze bij een ander doen is vooral op deze leeftijd minimaal.
ik vraag mij altijd al af waarom iemand een bewezen koppel verkoopt met altijd de zelfde smoesjes en later gewoon weer bied op koppels !
en of ik een liefhebber ben , ja want de vogels komen bij mij op de eerste plaats en ik probeer mijn bevindingen te delen met anderen en als mensen dan gelijk weer gaan strooien met of iemand wel een liefhebber is of niet is op de vraag die deze persoon stelt toch helemaal niet relevant!

gr,


lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2008-10-19 - 19:47:39 send message to lapland

Beste grijze de vraag was of het mogelijk was nou mijn mening was duidelijk het kan, toen mijn colectie door omstandig heden naar andere lief hebbers moest waren er ook oude paren bij en bij deze vogel vrienden ging dat heel goed zal er enkele soorten van OP NOEMEN edels molukenkakatoe oranje ka witkuif geelkuif ara groen geel blauw maracan geelnek en nog veel meer ook kaapse goud kraag totaal 60 paar nu was de vraag of het kon niet de vraag of het beter zou zijn jonge vogels te kopen nu het oude paar is hier welkom


grijze 14
Website Member
Posts :35

Website Member
2008-10-19 - 21:18:19 send message to grijze 14

beste lapland,
de oudste kweek resultaten die wij hebben met grijze roodstaarten is maximaal 31 jaar.
belangrijk is ook hoe vaak hebben ze eieren gelegd, wat voor conditie zijn de vogels,voeding enz.
ik lees hier ook op oudere topics in dit forum dat de meningen hier regelmatig over verschillen,
ik zelf heb twee oudere koppels zitten die het al een paar jaar niet meer doen (27 jaar en 29 jaar) en daarvoor goede resultaten mee had .
de meeste koppels van 35 jaar of ouder zullen het niet meer doen ,daar op uitzonderingen nagelaten .
en om die reden adviseer ik deze persoon om het niet te doen want veel kweek plezier zal hij er niet van hebben en mocht dit bij deze persoon niet het belangrijkste zijn dan hou ik hem niet tegen want uiteindelijk gaat het wel om de welzijn van deze vogels !

gr.


lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2008-10-19 - 21:55:26 send message to lapland

Beste Grijze
We verschillen iets van mening al zijn er inderdaad factoren die jij opnoemt zoals voeding die meespelen maar voor al de laatste zin het welzijn kan ik me erg in vinden

vr gr wybe



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 199 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede