Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Kaketoe tam maken na 10 jaar???? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-03-01 - 22:01:02 send message to Max.Weijers

Volkomen me eens.

Ik zeg altijd maar zo wie van papegaaien houd, houd ze niet. Behalve om me te kweken. Het zijn gewoon dierenbeulen die papegaaien alleen houden.


XjosX
Website Member
Posts :74

Website Member
2009-03-07 - 14:51:29 send message to XjosX

Man toch, geef eens wat zinnige commentaar ipv die kinderachtige zever.

Volgens mij worden kamervogels beter verzorgt als kweekvogels. Als iemand een vogel in huis houd doet hij dit om liefde, omdat hij dit echt wil.
Bij kweekvogels, draait het soms al eens om geld. Ik ben al bij veel kwekers thuis geweest. En ik heb al beelden gezien die ik liever niet wou zien, vb een koppel edelpapegaaien in een donkere kweekkooi van mss 1mx1m.


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2009-03-07 - 23:58:49 send message to Antonia

Ik denk dat het handig is om te kijken of het mogelijk is een maatje erbij te nemen voor je kaketoe, al is het niet een zelfde en niet in dezelfde kooi, iig zorgen voor meer aandacht en afleiding overdag. Hij is nu nog jong maar hij leert zichzelf schreeuwen aan.
Ik heb een dwergara. Zat overdag erg veel alleen, schreeuwde savonds om aandacht wat er wel was maar niet de hele avond, dat is ook bijna niet mogelijk. Beesie ging steeds meer schreeuwen. Vanaf hij hier is heb ik hem nooit horen schreeuwen, alleen roepen in het begin, als ik de kamer uit ging en hij dacht dat ik weg was. Binnen korte tijd is ook dat over gegaan. Ik moet dan ook wel zeggen dat ik veel thuis ben en in totaal 15 gaaitjes in huis heb, maar dus veel aandacht en afleiding.
Succes


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-03-08 - 09:24:15 send message to Max.Weijers

XjosX daar ben ik het ook volkomen mee eens dat het ook niet mag kunnen om ze te kweken in zoiets afschuwelijks.


Atmozz
Website Member
Posts :7

Website Member
2009-04-20 - 09:49:48 send message to Atmozz

quote
Volkomen me eens.

Ik zeg altijd maar zo wie van papegaaien houd, houd ze niet. Behalve om me te kweken. Het zijn gewoon dierenbeulen die papegaaien alleen houden.


Das grote onzin. Als je van papegaaien houdt moet je ze zelf ook niet kweken voor ALLEEN het geld. De jongen uit het nest halen bij de ouders is ook tegen de natuur in. Ps. tevens zie je heel internet vol staan met ongeschikte vogels voor de huiskamer (op uitzonderingen na) zoals grote kaketoes en ara's met de melding erbij dat ze zeer geschikt zijn voor de woonkamer!!!!

Ik heb heel bewust gekozen voor een goffini om zijn lieve karakter, stemgeluid wat zachter is dan overige kaketoes en de grote van de vogel. Dus een weloverwogen keuze. Als ik thuis ben is hij altijd uit de kooi, heeft een eigen klimboom en zit zelfs in mijn tuin. Tot nu toe geen enkel probleem. Mocht het in de toekomst anders worden dan ben ik wel zo verstandig om er een wellicht een 2e bij te kopen.

gr.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 238 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede