Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > wil eventueel kaketoe kopen..... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : wil eventueel kaketoe kopen.....
LKTH
Website Member
Posts :9

Website Member
2008-11-03 - 19:44:55 send message to LKTH

ik had vorige week een vraag over een kaketoe die ik kan kopen(grote geelkuif) maar de mevr zegt dat hij niet door de rui wil komen hij zit verder wel keurig in de veren maar op zijn borst is hij in de veren heel erg rafelig zij zegt dat hij niet door de rui wil komen: is het verstandig om zo'n vogel te kopen? hij is niet duur 400,00euro maar ja, wat moet je ermee!?
je kan een foto zien op speurders en dan kaketoe in workum(friesland)alvast bedankt voor de reacties,
ik heb vorige week ook al deze vraag gesteld maar ik ben nog niet zo goed met de computer en toen is er wat misgegaan vandaar nogmaals deze vraag! wel wil ik diegenen die toen gereageerd hebben hartelijk bedanken voor hun reactie.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2008-11-03 - 20:08:14 send message to P.Rooth

Staat ook op MP met foto's ene Anette bied de vogel aan .

Zit in Workum ook een papagaaienopvang die mij wel eens benaderd had en dacht dat ik malle Eppie
heette .

Op de foto's staat een kaketoe die zo te zien veels te droog zit/gezeten heeft

Of deze vogel veerrot heeft is niet te zien aan de foto's aangezien te droog zitten grote problemen met het ruien geeft en bij verveling/stress een kaketoe zich kan gaan plukken wat voor een dergelijk verenpak zorgt tevens is het zeer de vraag of deze vogel wel de juiste voeding krijgt/gekregen heeft .

De vleugelpennen zijn op de foto aan het wisselen .

Wil je een kneus/gestresste kaketoe voor een prikje kan je een dergelijke vogel aanschaffen indien hij/zij geen veerrot heeft (wat getest zal moeten worden ) zal een kaketoe met de juiste voeding aandacht dus geregeld natsproeien met water waarin een druppeltje teatreeolie en/of eucaluptusolie na verloop van tjd er weer keurig uit gaan zien .
Heeft de vogel veerrot is een dubbeltje nog te veel want je zou zo'n beest dan in moeten laten slapen om de ' besmettingshaard ' uit te schakelen .

Paul


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-11-03 - 20:34:47 send message to denegon

Als je met vogels/kaketoe's begind begin dan altijd met complete jonge vogels. dan weet je in ieder geval dat je niet de elende van andere overneemt.
groetjes egon


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-11-03 - 23:36:10 send message to meyer

Zoals we al geantwoord hadden op je andere topic,
Nooit beginnen met dit soort vogels. Het slecht in de veren zitten op de borst heeft totaal niets te maken met de rui.Je wil ook gaan kweken met kaketoes dan is het toch het beste dat je met natuurbroed vogels begind welke compleet zijn en niet met afdankers van een ander welke eerst 25 jaar in de huiskamer hebben gezeten. In dit geval is goedkoop, duurkoop.

Groeten Meyerwink ;)



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-11-04 - 09:01:00 send message to ParkietenPeter

De vorige reactie heb ik erbij geplaatst.
quote
--------------------------------------------------------------------------------
Als je er mee wil gaan kweken,niet doen er zitten te veel haken aan deze vogel.



Groeten Meyer


--------------------------------------------------------------------------------
Zonder foto is het moeilijk om hier een juist oordeel over te geven, MAAR, afgaande op de omschrijving en als ik het goed lees, je eigen twijfel, zou ik het NIET doen.

Dit zou er best wel eens op kunnen wijzen dat de vogel pbfd heeft. (zo maar een kreet) Of best niet goed door de rui komt.

Een stelregel die in het verkeer perfect werkt; "Bij twijfel niet oversteken!"

Er zijn best andere gezonde vogels te vinden. Zorg daarbij altijd voor een recente gezondheidsverklaring die ook daadwerkelijk bij de vogel hoort.

Peter


--------------------------------------------------------------------------------
Het kan ook zijn dat de kakatoe de veren niet plukt maar knipt(dan worden ze dus korter en lijken rafelig.

ook kan het komen door het binnen zitten(droogte van het verenpak)

Er zijn nog diverse andere redenen op te noemen.

Persoonlijk zou ik nooit een vogel kopen met ,,gebreken,,.

gebreken kan men bij papagaaien in de loop van de tijd toch wel krijgen en dan is het maar zo(plukken,nageltje eraf,snavelbeschadiging etc,etc)

maar om al met een probleem te beginnen...ik zou het niet doen!

Groeten Rene



LKTH
Website Member
Posts :9

Website Member
2008-11-04 - 21:17:33 send message to LKTH

bedankt voor de reacties ze hebben inderdaad ook een papegaaienopvang dus ik koop de kaketoe niet misschien geen zuivere koffie??????
lammert


LKTH
Website Member
Posts :9

Website Member
2008-11-04 - 21:24:50 send message to LKTH

o ja zei zeggen in de advertentie van de opvang dat ze met een dierenarts samenwerken!! maar dan weten ze toch zelf ook na raadplegen wat er aan de hand is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
lammert



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 221 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede