Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kakarikie`s Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kakarikie`s
Bull
Website Member
Posts :39

Website Member
2004-05-18 - 20:06:18 send message to Bull

Hoi
Zou iemand mij kunnen vertellen of kakarikie`s
andere nesten verstoren in een gezelsschap voliere met neophema`s,catharina`s en roodrugparkieten.


timney
Website Member
Posts :66

Website Member
2004-05-18 - 20:25:01 send message to timney

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


timney
Website Member
Posts :66

Website Member
2004-05-18 - 20:26:12 send message to timney

Ik heb kakariki's bij gras-, valk-, barraband-,bourksparkieten in gehad. Dit ging goed, alleen de bourks en de barrabanden vonden deze vogel "te druk" en gingen daarom niet aan het broeden. Maar de gras- en valkparkieten die trokken zich er niets van aan. De kakariki's wilden alles meekrijgen. Misschien wil een roodrug ook wel. Deze vogel is ook een beetje brutaler. De bourks is te aardig.


zwier01
Website Member
Posts :48

Website Member
2004-05-19 - 13:49:13 send message to zwier01

Mijn ervaringen met de kakariki zijn dat ze goed bij andere vogels in kunnen, vanwege de grote nieuwsgierigheid van deze vogels is het idd waar dat andere soorten dit als hinderlijk ervaren.
Met roodruggen is dit anders, ik heb de ervaring dat de kakariki vlucht voor de roodruggen en zodoende elkaar tot last zijn, resultaten mbt kweek is dan ook niet hoog. Buiten het broedseizoen en met voldoende ruimte is het geen enkel probleem


J. Schrijver
Oud Lid
Posts :20

Oud Lid
2004-05-19 - 14:43:52 send message to J. Schrijver

Ik kweek ook hoofdzakelijk met de rvh kakariki,
ze kunnen het beste gehouden worden ,met valkparkieten die gaan goed met ze overweg en als ze eenmaal bevriend zijn dan kunnen niet zonder elkaar ze kruipen niet bij eljkaar in dse nesten maar zoals al gezegt is ze zijn eenorm nieuwschierig het zijn vogels die goed geschikt zijn voor een gemengde voliere maar beter broeden als ze apart zitten zoals bij mij.

Groeten Johan


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2004-05-19 - 17:22:42 send message to Daniel

Ik heb kakariki's samen gehouden met valken, grasparkieten, bourkes en catharina's. De valken en grasparkieten gingen gewoon broeden de catharina's en bourkes niet.
Ik heb nu een veel grotere voliere met valken, bergparkieten, stanleys en kakariki''s (alles 1 koppel in een voliere van 6 x 2 x 2,5 + klein nachthok van 1,4 x 2 x 2) en daar heb ik geen problemen alles broed gewoon.


Bull
Website Member
Posts :39

Website Member
2004-05-20 - 16:11:22 send message to Bull

bedankt voor de reacties.
Kan er wel wat mee.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 146 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede