Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Op welke manier verwarmen ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Op welke manier verwarmen ?
vingerhoed
Website Member
Posts :51

Website Member
2008-11-23 - 21:22:04 send message to vingerhoed

Ik heb in mijn tuinhuis een koppel ng edels zitten die ik in oktober gekocht heb. Deze komen echter uit de huiskamer waardoor ik ze niet meer in de buitenvoliere kon plaatsen. Mijn vraag is nu op welke temperatuur ik het hok moet verwarmen en met welke warmte bron aangezien er geen electriciteit in het tuinhuisje zit.


Gert Jan
Website Member
Posts :191

Website Member
2008-11-23 - 21:54:26 send message to Gert Jan

Je zou kunnen kiezen voor een zibro kamin peutroleum kachel. Staan er zat op de veilingsites.
Of natuurlijk een gevelkachel op aardgas (als je hus niet te ver af staat) of propaan.
Ik zou toch wel tussen de 10 en 15 graden blijven als ze nog maar een paar weken geleden uit de huiskamer gekomen zijn! Verder voorlopig ruim voldoende voeren zodat ze genoeg energie hebben! Ze zullen in deze situatie niet snel te dik worden.


zourky
Website Member
Posts :215

Website Member
2008-11-24 - 10:36:11 send message to zourky

Ik zou een kabel afrollen,van binnen in huis tot bij de vogels,en een blazerke met warme wind is niet zo duur(gama)ik heb het ook al jaren in hun binnenhok,geen reuk ,geen gebrek aan zuurstof,en is goed te regelen,warmer dan vijf graden laat ik het niet komen,hun drinkwater mag niet bevriezen.Voor jouw vogels die van binnen komen zou ik toch wat meer wamte geven(mijn gedacht!)
groetjes Richard


Glansspreeuw
Website Member
Posts :199

Website Member
2008-11-24 - 13:16:40 send message to Glansspreeuw

Bestaan er ook electrische wandkachels die in een volière kunnen worden opgehangen?
Ik gebruik nu een warmteplaat die je kan terugvinden in bv ziekekooien. Dit geeft echter niet voldoende warmte. De bedoeling is om een nachthok van 2,5 meter op 1 meter en 2 meter hoog te verwarmen tot max 5 à 10 graden. De kachel moet ook wat tegen vochtigheid kunnen (luchtvochtigheid).


Dandy
Website Member
Posts :17

Website Member
2008-11-24 - 13:37:11 send message to Dandy

Misschien is de volgende link iets wat jullie zoeken te vinden op www.kapaza.be
( is niet van mij ben dit tegengekomen bij het surfen)
Aangeboden » Verwarmingselement speciaal voor vogelverblijven

Prijs » € 50

Zoekertjesnummer » 13236166

Beschrijving »


Verwarmingselement speciaal voor vogelverblijven
stof en vochtbestendig.














meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-11-24 - 18:06:33 send message to meyer

Ik zou voor elektra verwarming gaan. Inderdaad even een noodkabel leggen voor deze winter en van het voorjaar een definitieve vaste kabel leggen zodat je ook voor verlichting kunt zorgen als de dagen korter worden.
Als vogels winterhard zijn hebben ze geen verwarming nodig tenzij je een winterkweker bent, uitgezonderd de Afrikaanse papegaaien welke ook onverwarmd s'winters broeden.

Groeten Meyerwink ;)

Groeten Meyerwink ;)


Glansspreeuw
Website Member
Posts :199

Website Member
2008-11-25 - 13:44:09 send message to Glansspreeuw

Wat denken jullie van het volgende :

Straalkachel in weerbestendige behuizing, ideaal voor badkamer, veranda, terras of schuur. 600, 1200 of 1800 Watt. Te koop in de Gamma voor 19.95 euro.

Hoeveel Watt heb je nodig voor een nachthok van 2.5 op 1 en 2 hoog? Het is niet de bedoeling om 20° te halen enkel +- 5 à 10 graden.



meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-11-25 - 23:45:17 send message to meyer

Als graag brand wil moet je die nemen.
Het beste is een radiator kacheltje deze zijn geheel dicht en er kan geen stof of veren bij open vuur komen.Je hebt ze in allerlei grote en prijzen.

Groeten Meyerwink ;)


vingerhoed
Website Member
Posts :51

Website Member
2008-11-28 - 19:14:08 send message to vingerhoed

Zou ik de edels ook gewoon in het tuinhuis kunnen laten zitten zonder enige vorm van verwarming ? Pop was huiskamervogel, man heeft altijd koud gezeten.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-11-28 - 22:43:50 send message to meyer

vingerhoed schreef:
quote
Ik heb in mijn tuinhuis een koppel ng edels zitten die ik in oktober gekocht heb. Deze komen echter uit de huiskamer waardoor ik ze niet meer in de buitenvoliere kon plaatsen. Mijn vraag is nu op welke temperatuur ik het hok moet verwarmen en met welke warmte bron aangezien er geen electriciteit in het tuinhuisje zit.



Waarom je vraag herhalen als je er toch niets mee doet.

Groeten Meyerwink ;)


speedsters20
Website Member
Posts :1

Website Member
2008-12-14 - 16:59:02 send message to speedsters20

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik heb maar een klein nacht hok van 1x1x 0.6 m
en dit wil ik verwarmen.
Nou kwam ik deze tegen:

http://www.dealec.co.uk/acatalog/Deal_Electrical__Tubular_Heaters_181.html

heeft iemand hier ervaring mee?


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-12-14 - 23:03:51 send message to meyer

Geen ervaring maar het ziet er wel interessant uit. Het wattage is aan de lage kant dus het is afwachten hoeveel warmte hij afgeeft.

Groeten Meyerwink ;)


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-12-15 - 09:42:54 send message to ParkietenPeter

Zeker interessante verwarming op die engelse site.

Ik zou dus inderdaad wél verwarmen, maar géén straalkachel! (ivm reeel brandgevaar)

Ik zou ook geen blazer/ventilator gebruiken ivm tocht.

Verder moet je zelf een keus maken.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2008-12-15 - 15:45:58 send message to mijnkaketoes.nl

Nadeel van het Engelse systeem lijkt me dat de warmte niet regelbaar is volgens mij. Kan er in ieder geval niets over lezen. Maar ziet er wel interessant uit.

Henk


Hubert
Website Member
Posts :63

Website Member
2008-12-16 - 20:05:03 send message to Hubert

Ik heb dit najaar een Zibro Laser FF30 aangekocht. Dit is een nieuw type kachel met een buis naar buiten, waardoor zowel de verse als de verbrandingslucht door een geschieden systeem gaat. het voordeel hiervan heb ik reeds ondervonden. Geen vochtige lucht meer in de binnenruimte, door de sensor van de kachel die ik op 7 meter van de kachel heb hangen een prima te regelen binnentemperatuur. Het verbruik van gewone petroleum valt enorm mee(kosten 65cent per liter in België). Al met al ben ik zeer tevreden met de nieuwe kachel, voor mijn te verwarmen binnenruimte van 74m3.


Hubert
Website Member
Posts :63

Website Member
2008-12-16 - 20:09:01 send message to Hubert

Ik heb dit najaar een Zibro Laser FF30 aangekocht. Dit is een nieuw type kachel met een buis naar buiten, waardoor zowel de verse als de verbrandingslucht door een gescheiden systeem gaat. het voordeel hiervan heb ik reeds ondervonden. Geen vochtige lucht meer in de binnenruimte, door de sensor van de kachel die ik op 7 meter van de kachel heb hangen een prima te regelen binnentemperatuur. Het verbruik van gewone petroleum valt enorm mee(kosten 65cent per liter in België). Al met al ben ik zeer tevreden met de nieuwe kachel, voor mijn te verwarmen binnenruimte van 74m3.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 217 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede