Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > bonte boeren paren in de sneeuw.... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2008-11-29 - 19:21:03 send message to oli4

Mijn koppel bont boeren is ook behoorlijk in de stemming om kleine boertjes groot te brengen. Ik verwacht elk moment eieren, maar ik ben bang dat de pop legnood zou kunnen krijgen met de temperaturen van de komende dagen. Hoef ik mij hier zorgen over te maken of neem ik het best het blok weg of zo???
Mvg Oli4


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-11-30 - 02:16:56 send message to meyer

Als het blok beschut hangt is er niets aan de hand.Je wil niet weten hoeveel Poicephalussen er nu op eieren of jongen zitten.


Groeten Meyerwink ;)


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2008-11-30 - 18:22:55 send message to dooren

Geen direct probleem, als het nachthok maar vorstvrij is. De eieren zullen dan best wel uitkomen.

Het probleem ontstaat meestal als de ouders van het nest gaan als de jongen een bepaalde leeftijd hebben. Ouders gaan dan van nature van het nest overdag en dan komen de problemen.

Op het moment heb ik zelf bv. een jonge purpelkap lori welke gisteren is uitgekomen. Pas nu heb ik de verwarming aangezet in dit gedeelte.

De temperatuur verhoog ik wanneer de ouders overdag van het nest gaan.
Gert


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-12-06 - 15:19:37 send message to denegon

hey daniel ik heb een koppel aymara's nu op 3 eieren en het is bij mij ook maar 5 graden in de garage dus zal wel los lopen. heb vorigjaar bij -1 aymaras op stok gekregen in februari.

groetjes egon


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2008-12-06 - 16:08:09 send message to mijnkaketoes.nl

Hoi Daniel

En hebben ze nog eieren gelegd?

gr

henk


danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2008-12-06 - 17:24:16 send message to danielkempenk

hoi hoi

toppie egon weer eitjes van je aymara's!
mijn bonte boer staat bijna op ontploffen hangt een mooie bult onder haar kont en zit erg veel in het blok! dus verwacht zeker aanstaande week het eerste ei.
ik zou ook nog laten weten hoe het is gegeaan met de wilgentakjes in de blokken.
de bonte boeren hebben ze gelijk fijngeknaagd.
maar proberen het wel het blok uit te werke maar heb het een aantal dagen achtereen teruggelegd en nu heeft ze er een mooi kuiltje ingemaakt.
de meyers gooide gelijk de takjes uit het blok maar heb ook die een aantal maal terug geplaatst en die zijn ze nu uiteindelijk ook aan het fijnknagen hopelijk zien ze dit als extra stimulans en gaan ze ook een rondje doenrazz :p
zodra eerste ei er is zal ik het vermelden.

gr.daniel


gebbinkjes
Website Member
Posts :68

Website Member
2008-12-06 - 20:32:08 send message to gebbinkjes

hallo,
als je met een olie gevulde radiator stookt koop er dan een gradenthermostaat stopkontakt bij dat stookt nl veel goedkoper,want zet je hem nu op stand 2 dan wil/ zal hij altijd verwarmen tot hij de olie tempratuur heeft bereikt die bij die stand 2 hoort zet je hem op gradenthermostaat op 10 graden ,dan slaat de kachel ook afbij 10 graden.

m.vr.gr. Harry


danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2008-12-07 - 14:57:55 send message to danielkempenk

quote
gradenthermostaat stopkontakt


nog nooit van gehoort maar wel een optie mischien zal is kijken of ik er 1 kan vinden/kopen..
en anders zet ik de kachel aan op moment dat eerste ei er ligt of wanneer de pop van de jongen gaat afhankelijk van de temperatuur op dat moment uiteraard.

gr.daniel


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2008-12-07 - 17:46:12 send message to parrotmaniak

waarom verwarm je het hele hok als alleen het broedblok voldoende is??
ik gebruik voor vogels die vroeg van de jongen gaan een verwarmingsplaatje van 15 watt dat zet ik in een dubbele wand aan de voor of zijkant,zodat de warmte niet belemmerd wordt door houtkrullen ,en de jongen kunnen er tegen of er vanafzitten.als tussenwand gebruik ik dun kunststof wat goed de warmte doorlaat


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2008-12-22 - 11:28:41 send message to oli4

Hoi Daniel,
En?? Hebben de boertjes nog eitjes gelegd?? Mijn pop heeft nu heer eerste ei in het blok liggen. Ik ben echt supper blij. Nu nog afwachten of het bevrucht zal zijn. Ik heb het koppel aangeschaft als een bewezen koppel bij een vriend, dus ik hoop dat de pop de jongen goed zal grootbrengen.
groetjes oli4.


danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2008-12-22 - 12:31:56 send message to danielkempenk

de bonte boeren bij mij zitten nu op 3 eieren.
zal ze over een week is schouwen om te kijken of ze bevrucht zijn.
en als ze bevrucht zijn dan maar duimen dat ze op stok komenwink ;)

gr.daniel


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2009-01-02 - 22:39:33 send message to oli4

hallo allemaal,
Mijn pop zit nu op de moment op drie bevruchte eieren. Maar bij het schouwen deze middag viel me op dat het embryo niet mooi in het midden zit, maar eerder tegen de wand kleeftsad :(,heeft iemand hier ervaring mee, of weet iemand wat hiermee te doen?? Voorlopig heb ik de eitjes zelf gekeerd, maar blijkbaar heeft de pop helemaal niet door dat ze de eieren moet kerensad :(. Met de broedmachine uitbroeden is voor mij geen optie en ze elke dag storen om de eieren te keren wil ik ook niet doen. Ik denk dat ik ze gewoon haar gangetje zal laten gaan. Maar moesten er mensen zijn die dit probleem ook kennen hoor ik graag hun ervaring.
Groeten oli4


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2009-01-03 - 00:29:14 send message to dooren

Overal afblijven en de vogels het zelf laten doen, het keren van de eieren doen ze heus wel.

Verder is het normaal dat het embryo tegen de zijkant zit en niet precies in het midden.

Kortom oli4 maak je niet druk de natuur zal het zelf regelen.
Gert


oli4
Website Member
Posts :745

Website Member
2009-01-03 - 11:32:20 send message to oli4

Dankjewel Gert,
Ik zal ze zeker met rust laten, was ook de bedoeling. Maakte me gewoon een beetje ongerust, maar is dus helemaal niet nodig. Ik mag al tevreden zijn dat hun eerste nest helemaal bevrucht is.
Groeten en bedankt. Olivier.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 176 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede