Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Gehandicapte lori Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Gehandicapte lori
XjosX
Website Member
Posts :74

Website Member
2008-11-26 - 22:54:50 send message to XjosX

Ik ben van plan een koppel blauwkoplori's aan te kopen. Het zou mijn eerste koppel lori's zijn. Maar de pop van het koppel zit met een paar verlamde tenen, kan dit enig nadelig effect hebben op de kweek of dergelijke? En wat is de beste bodembedekking voor lori's?

Ik heb een betonnen vloer maar uitkuisen met water kan ik moeilijk, aangezien het water nie weg kan lopen.

mvg Nils


Birdman
Website Member
Posts :46

Website Member
2008-11-27 - 07:56:46 send message to Birdman

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Goeiedag,
Tja ideaal is t niet. Het zou beter zijn om met een volledig gezond koppel te beginnen. Maar op zich hoeft het niet een heel groot probleem te zijn aangezien het de pop betreft. Bij een man was het wel een probleem geweest want die kan zich dan niet vasthouden op de pop. Andersom; als de pop het gewicht van de man nog maar kan dragen zonder om te vallen, zullen er best bevruchte eieren kunnen komen.
Wat de bodembedekking betreft; beton is ideaal als je het af kunt spuiten met een hogedruk reiniger ofzo. Kan dat niet dan zou ik het stro aanraden wat ze ook wel in paardeboxen gebruiken. Wordt per baal verkocht. Ik gebruik het zelf ook als bodembedekking. Regelmatig de vuile plekken even weghalen en na 2 weken tot soms een maand even een nieuwe bodem erin. Werkt prima en de vogels vinden het prachtig! Ze spelen er zelfs in en mee.
Succes in ieder geval.
Groeten van Ad


Blauwe bergen
Website Member
Posts :240

Website Member
2008-11-27 - 08:37:19 send message to Blauwe bergen

Ik zou een jong gezond koppel kopen !!


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-11-27 - 14:22:32 send message to ParkietenPeter

Beste Nils,

Ik zie dat je al een topice gestart hebt.

Op zich hoeft een popje hier inderdaad niet veel last van te hebben. Als het een mannetje is dan is het crusiaal. Als een man verlamde tenen of poot heeft dan kan hij zich niet vastgrijpen bij het bevruchten van de pop.

Wees er zeker van dat het inderdaad de pop is die het mankement heeft! Anders is het een grote miskoop!
Er mag sowieso zeker wel iets van de prijs af gedaan worden (vind ik dan). Ik zou er zeker niet de volle mep voor betalen.

Laat je niet misleiden door verhalen dat het een geweldige kweekkoppel zou zijn, want dat verkoopt niemand. (of hij zou al moeten stoppen met de hobby).

Wat een goede prijs is weet ik je zo niet te vertellen.

Maar ik zou deze vraag zeker voorleggen in het forum. Er zijn best wel lorikwekers die je hier ene duidelijk advies in kunnen geven.

Denk goed na, het geld kun je maar een keer uitgeven.

Succes en groetjes,
Peter


XjosX
Website Member
Posts :74

Website Member
2008-11-27 - 17:14:53 send message to XjosX

Alvast bedankt voor jullie advies.
Deze man vraagt 350€ voor het koppel blauwkoplori's, waarvan de pop dus met lamme tenen zit. Maar ik vind nergens een richtprijs over deze soort. Wat vinden jullie ervan?
groeten Nils


lorikwekerij
Website Member
Posts :240

Website Member
2008-11-27 - 17:16:41 send message to lorikwekerij

hallo ik kweek zelf ook met lori's en ik gebruik voor de bodem beukensnipsel 8mm waar ik een flinke laag van op de bodem strooi
(ik heb zelf ook geen mogelijkheid om de hokken uit te spuiten met water)
en voor de pop kan het geen kwaat ik heb namelijk ook een pop die gehandicapt is en ik krijg wel gewoon de nesten groot

mvg willem


Eelke
Website Member
Posts :144

Website Member
2008-11-27 - 17:33:51 send message to Eelke

Een pop met verlamde tenen zal zich niet zo goed vast kunnen houden als een gezonde pop, dit zou kunnen betekenen dat de pop niet goed bevrucht word en dus onbevruchte eieren.
Ik weet niet hoe en op welke plaats ze "het meestal doen", als dit op de stok gebeurd kan ik mij voorstellen dat dit geen jongen op zal leveren.
Als ze dit bijv. op de grond/bodem of op/in de nestkast doen zal ze haar evenwicht wel kunnen bewaren en wel worden bevrucht.(weet vast wel iemand?)
Eventuele verkoop later zal misschien ook weer een probleem zijn.(moet je de potentiele koper misschien overtuigen van het meevallen van de handicap, dit kan natuurlijk als hij echt "verliefd is op de vogeltjes heel gemakkelijk, maar anders moet je weer met de prijs zakken en je wilt ze waarschijnlijk toch niet weg gaan geven?)

Lori's hebben nogal dunne mest heb ik begrepen (heb ze nooit gehad) dus een goede bedembedekking die veel vocht opneemt ben je denk ik wel nodig. (G. van Dooren zal je vast wel goed kunnen informeren hierover)

Het schoonmaken van de betonnen vloer zou je met een water/alleszuiger kunnen doen endan evt. droogdweilen.
Bedenk wel dat impulsaankopen niet vaak de beste zijn.
Succes met je keuze.


Vriendelijke groeten,
Eelke


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2008-11-27 - 18:37:40 send message to Karel

Kijk eens op http://www.lories.nl/
onder "richtprijzen".


XjosX
Website Member
Posts :74

Website Member
2008-11-27 - 19:13:56 send message to XjosX

Bedankt allemaal voor jullie nuttige informatie.
Ik ga dan een koppel Lori van de blauwe bergen aankopen, die had deze persoon ook nog zitten.

Nog een vraagje, kan ik deze vogels houden in een ruimte van 2x1x2?
Ik kan de ruimte ook makkelijk uitbreiden tot 4x2x2. Maar sommige vogels kweek je beter in kleindere ruimtes. Wat zijn jullie ervaringen?

Nils


XjosX
Website Member
Posts :74

Website Member
2008-11-27 - 19:19:25 send message to XjosX

*Sorry ik bedoel dat ik ze kan uitbreiden tot een ruimte van 2x2x2. Mijn excuses.


wings
Oud Lid
Posts :207

Oud Lid
2008-11-27 - 20:18:36 send message to wings

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo Nils,
Ik gebruik corbo korrels voor de lorri's als bodembedekking werkt prima .
En de lorri's zijn speelse en beweeglijke vogels,dus de kooi zo groot mogenlijk en lekker wat speelgelegenheid b.v. touwen en schommels.
gr Jan


lorikwekerij
Website Member
Posts :240

Website Member
2008-11-27 - 21:56:43 send message to lorikwekerij

onze lori's hebben binnenhokken met de afmetingen van 1.5m diep 1.5 hoog en 90 cm breed
door klachten van de buren zijn de buitenrennen afgevallen dus hebben de lori's alleen nog de binnenhokken onder de binnenhokken zit een ruimte van 50 cm hoog waar alle ontlasting en fruit die gemorst worden terecht komt zodat de lori's hier niet meer aan kunnen komen ivm eventuele schimmels waar deze vogels vatbaar voor zijn
en de kweek gaat goed in de binnenhokken dus mij lijkt deze ruimtes geen probleem voor lori's

mvg willem


XjosX
Website Member
Posts :74

Website Member
2008-11-28 - 19:12:58 send message to XjosX

Moest er iemand nog enkele tips hebben over lori's laat me dan maar weten. Bedankt op voorhand.
Groeten Nils


wings
Oud Lid
Posts :207

Oud Lid
2008-11-28 - 19:41:28 send message to wings

Hallo,
Denk om het welzijn van de vogels!!!
gr Jan.


Blauwe bergen
Website Member
Posts :240

Website Member
2008-11-28 - 21:35:55 send message to Blauwe bergen



dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2008-11-29 - 01:04:27 send message to dooren

Over blauwe bergen en blauwkoppen staat op deze site ook goede informatie.

www.loribreeders.com

Gert



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 134 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede