Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Nieuwe voliere Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Nieuwe voliere
Marcus
Website Member
Posts :46

Website Member
2008-12-07 - 19:01:17 send message to Marcus

Beste iedereen,

Vorige week heb ik een nieuwe voliere gekocht van 2x2 meter, met een puntdak met een hoogte van 2,5m. Ik ben er ontzettend blij mee, maar ik zit met een probleem: er zit mooi stevig gaas op met een maaswijdte van 19x19 mm. Maar ik wil er kleine tropen in gaan houden (binsenastrildes,papegaaiamadines, sint helenafazantjes etc). Deze kunnen dus door het gaas...... Voor de winterperiode ben ik van plan om voor het gaas gedeelte voorzetramen te maken met plexiglas er in, zodat het regen en wind dicht is. Voor de zomermaanden wil ik de bovenste rij ramen er uit halen zodat er wat meer frisse lucht in komt. Maar hoe kan ik het gaas nu het beste aanpassen? Nieuw gaas over het oude gaas lijkt me nogal dubbelop, en ik ben bang dat ik dan straks de vogels niet goed meer kan zien.... Heeft iemand hier ervaring mee, of tips hoe ik dit zou kunnen aanpassen? Ik wil het huidige gaas liever niet er uit halen, want dan moet ik de halve voliere slopen...

Alsvast bedankt


Ardi
Website Member
Posts :3

Website Member
2008-12-07 - 19:52:24 send message to Ardi

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Gewoon nylon gaas aan de binnenkant spannen, wel zwart nemen. gaaswijdte 13x13.
http://www.afcon.nl/index_ned.html


Marcus
Website Member
Posts :46

Website Member
2008-12-08 - 21:32:16 send message to Marcus

Bedankt voor de tip, ik zal dit zeker in overweging nemen! Ik kende deze firma nog niet. Is 13x13 echter klein genoeg voor sint helena fazantjes? Het zijn echt prachtige vogeltjes en ik zou ze niet willen verliezen. Is het dan misschien ook verstandiger om het huidige gaas ook zwart te verven?


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2008-12-09 - 00:04:00 send message to Ton Koek

Zwart (geschilderd) gaas geeft een veel betere doorkijk, echt mooier.
Denk er wel aan dat muizen met gemak door het kunstofgaas knagen. Ik heb het om die reden vervangen door metalen gaas (was ook de binnenlaag).

13 x 13 is prima, ook voor helanafazantjes.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 162 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede