Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > het beste om je voer op te laten ruimen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : het beste om je voer op te laten ruimen
mila86
Website Member
Posts :111

Website Member
2008-12-09 - 20:16:38 send message to mila86

ik heb hier een voliere van 2 bij 2 bij 2 en de vogels knoeien best veel met hun voer.
wat kan je dan het beste doen kwartels erin doen of steeds goed voer weggooien???
chinese kwartels zijn te klein en kunnen onder de voliere door.
wie heeft een passende oplossing.

groetjes
mya


suk
Website Member
Posts :503

Website Member
2008-12-09 - 20:33:51 send message to suk

neem de zelfde hoeveelheid voer maar dan in een 2x zo grote bak,
dan gooien ze er minder uit.

zelf heb ik vrij grote bakken en doe daar dus een klein laagje in,zo knoeien ze niet zoveel.

sebastiaan


mila86
Website Member
Posts :111

Website Member
2008-12-09 - 21:04:41 send message to mila86

ja oke ik heb al extra grote bakken.
omdat hier meer vogels in zitten paar koppels valken en een koppel rossela's dus kan geen kleine laagjes doen dat heb ik gedaan dan krijg ik dus vechten in de voliere omdat ze allemaal dat zonnepitje willen hebben

groetjes
mya


Fokke
Website Member
Posts :224

Website Member
2008-12-09 - 21:08:50 send message to Fokke

Negen van de tien vogelliefhebbers geven hun vogels te veel zaad. Hierdoor zoeken de vogels het lekkerste er uit en de rest wordt verknoeid. Het beste is om vogels geransoeneerd te voeren zodat ze gedwongen worden om alles op te eten en ze zullen dan ook niets meer verknoeien.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2008-12-09 - 21:35:09 send message to rupicola

In zowel de particuliere als de professionele vogelhouderij is zoveel mogelijk afgepast voeren inderdaad de beste methode gebleken.


N.B. De kennelijk hardnekkige veronderstelling dat kwartels prima gedijen op afval van overige vogels is beslist niet meer van deze tijd en doet die kwartelsoorten -letterlijk en figuurlijk- beslist te kort!


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2008-12-10 - 17:34:29 send message to digipeet58

ik haal 1 x in de week de voerbakken weg,
dan laat ik de vogels de vloer leegeten/opruimen.
tot nu toe geen problemen gehad, blijf wel opletten of ze geen honger krijgen.
vrijdagavond voerbakken weg, zaterdag 5 uur halfvolle bakken terugzetten.
mijn persoonlijke ervaring: werkt goed.
Peter


oehoe
Website Member
Posts :83

Website Member
2008-12-10 - 19:15:25 send message to oehoe

je maakt een grote bak van b.v betonplex spant daar gaas overheenmaakt daaronder een schuilade de voerbakken op het gaas de gemorste zaden worden in de la opgevangen na een beetje blazen kan je dit hergebruiken.


mila86
Website Member
Posts :111

Website Member
2008-12-10 - 20:57:12 send message to mila86

ze eten bij mij wel alles op bakken zijn altijd goed leeg en ze gaan ook op de grond zitten ze krijgen om de dag 2 bakken (zitten met 5 koppels in de voliere)
maar omdat het dak niet helemaal dicht is wordt het voer wat op de grond valt nat en vies..
daarom ben ik opzoek naar een oplossing.
ik ga denk ik een bak eronder maken en danhopen dat ze er niet in poepen.

groetjes
mya


max32
Oud Lid
Posts :25

Oud Lid
2008-12-10 - 21:18:42 send message to max32

heb zelf ook tot vorig jaar een opvangbak gebruikt
maar deze werd constant odergepoept

nu heb ik de chinese dwergkwartel welke ik ook apart voer geef maar deze blijft nuttig als stofzuiger
als deze soort te klein is probeer dan eens met de japanse kwartel is 3 maal zo groot


mila86
Website Member
Posts :111

Website Member
2008-12-11 - 17:13:36 send message to mila86

bedankt max32

het wordt geen opvang bak.
mijn voliere is betegeld kunnen daar japans of andere kwartels in??
zal ik wat stenen weg moeten halen dat ze zandbad kunnen nemen?
wat voor behuizing hebben ze nodig??
lijkt me dat ze ook beschut willen zitten??

groetjes


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2008-12-11 - 17:48:59 send message to roodmus

Beste Digi Peet.

Hier heb ik toch wel mijn twijfels over,ondanks dat het bij jou goed gaat.
--------------------------------------------------------------------------------
ik haal 1 x in de week de voerbakken weg,
dan laat ik de vogels de vloer leegeten/opruimen.
tot nu toe geen problemen gehad, blijf wel opletten of ze geen honger krijgen.
vrijdagavond voerbakken weg, zaterdag 5 uur halfvolle bakken terugzetten.
mijn persoonlijke ervaring: werkt goed.
Peter


zourky
Website Member
Posts :215

Website Member
2008-12-12 - 12:32:31 send message to zourky

Ik geef nooit een mengeling van zaden,heb 16 containers of hoe je het noemd,het zijn de gewoon die in de winkel verkocht worden er gaat ongeveer 250 gr zaad in en ieder potje heeft een ander zaad,ze eten wat ze het lekkerst vinden dat doen wij ook ,anders gooien toch het zaad er uit tot ze terug hebben wat ze wilde
Hier vind ik dat het minst gemorst wordt met zaad,maar dat is ieder voor zich,er zullen er toch zijn die het niet goed vinden,niet aantrekken ik doe wat mij het beste is.
groetjes Richard


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2008-12-12 - 13:01:55 send message to rajar

Hallo

Een beetje off topic.

Ik heb toch een beetje een probleem met afgepast voeren omdat de voedings behoeft niet ieder moment van het jaar hetzelfde is.
Het valt mij vooral met fruit en groenten op dat ze dagen achter elkaar b.v. bleekselderij eten en dan weer weken niet.Ik denk dat dat ook voor zaad geldt. Dus ik geef zoveel mogelijk verschillende zaden.
Ik geef ze 4 x per jaar een 1 dags kuiken vooral de ara's en kaketoes eten deze erg goed.De ene keer de dag dat ik ze geef de volgende keer worden ze pas na 2 of 3 dagen gegeten.
Vogels laten eten wat jij wil zorgt op de lange termijn voor tekorten. Compleet voer voor dieren is naar mijn idee nog steeds niet beschikbaar.
Alleen al het feit dat diervoederfabrikanten regelmatig met vernieuwd en nog lekkerder voer op de markt komen. M.a.w. het vorige voer was niet goed voor uw dier.


M.v.g. Rob ( val maar over me heen )


max32
Oud Lid
Posts :25

Oud Lid
2008-12-12 - 13:27:20 send message to max32

wanneer je kwartels wilt aanschaffen moeten niet persee de tegels eruit je kan ook gewoon een schaaltje dat grootgenoeg is uiteraard met zand plaatsen
wat hebben ze zoal nodig ik geef men chinese dwergkwartels geel rondzaad/millet en de overschot van de ander vogels waar ze in kunnen scharrelen verder geef ik af en toe groenvoer en natuurlijk zoals elke vogel wel nodig heeft grit/maagkiezel ivm de eieren die ze leggen en een beschut plekje waar ze zich kunnen terugtrekken als het kouder wordt of als er een gevecht is tussen andere vogels en weet ik veel
bij zijn die beschutte plekjes gewoon een paar dakpannen die tegen de zijkant staan zo verkrijg je een driehoekige tent
voor nestmateriaal gebruiken ze zowat alles van veren tot gras dat hebben ze bij mij heel graag achter ons huis is een openveld waar ik rond deze periode gras ga trekken en tegen dat de lente begint is het gedroogd en leg ik een hele bos gras tegen de zijkant van de volière dan maken ze een gang in het gras en leggen daar hun eitjes meestal




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 247 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede