Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Kanarie niet in orde, wat kan het zijn? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kanarie niet in orde, wat kan het zijn?
Straussie
Website Member
Posts :3

Website Member
2008-12-11 - 12:23:56 send message to Straussie

Hallo,

mijn kanarie is niet gezond maar ik kan er niet achterkomen wat het is. Misschien weten jullie raad?

-hij zit bol/dik

- als hij bol zit, zit er een vrij grote bult rechts net onder de hals

-hij is mager, het borstbeen is heel scherp

-hij is heel kortademig, staart gaat flink op en neer; maakt hierbij geen geluiden

-eet volgens mij wel goed, wel vliegt naar me toe als ik brood eet, wil dan snoepen van mijn brood en zijn gewone voer; van Harridson Birds, (krijgt dit op aanraden van de vogeldokter) laat hij vervolgens staan.. Zaadjes en eivoer eet hij ook snel op.

-bij zijn ontlasting zit vaak een klein beetje vocht, is dit urine of diaree? Hij heeft geen vies poepertje. Het is niet slijmerig, gewoon drolletjes in een druppeltje water zeg maar.

- bij vlagen is hij eigenlijk nog best wel levendig. Vliegt bijv. snel uit zijn kooi als ik ga eten of om rond te neuzen in de keuken naar iets eetbaars.

Inmiddels heeft hij een kuur Gezasept gehad, tegen infectieziekten als ingewandsstoornissen, verkoudheid en longontsteking. En ook multi-vitamen.

bij voorbaat dank voor jullie antwoord,
groeten Straussie.


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2008-12-11 - 12:58:14 send message to kakatoe

wat heeft de vogelarts voor advies gegeven?


Straussie
Website Member
Posts :3

Website Member
2008-12-11 - 21:50:29 send message to Straussie

Niets omdat ik daar nog niet geweest ben. Het beestje is daar al vaak geweest. Van al die kosten had ik inmiddels een hele voliere kunnen vullen met kanarie's. shocked 8O Vandaar dat ik hier eerst probeer wink ;)


goulds75
Website Member
Posts :74

Website Member
2008-12-12 - 20:27:50 send message to goulds75

Ik denk dat hij toch diarree heb.Probeer ff houtskool (verkrijgbaar in de betere dierenzaken).Ik denk dat het een of ander darmklachten zijn.Wat voor kleur heeft de ontlasting ?Veel wit of is het groen?Rood of waterig?
Probeer in de drinkwater war gasesept.Helpt vaak bij darmproblemen.Doe het wel volgens de bijsluiter en 5 dagen lang.Daarna 2 dagen schone water en weer 5 dagen gaesept van bogena.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2008-12-13 - 14:50:07 send message to Rogert

Heb je de vogel al ontwormd?

Als je zijn drinkwater aanzuurd met citroenzuur, appelazijn of iets anders dan voorkom je darminfecties. Koolstof werkt om bacterien te verminderen, maar langdurig gebruik kan ook kanker veroorzaken. Gebruik dit dus alleen als je een infectie hebt.


De bult in zijn nek kan de krob zijn of het strottenhoofd.

Kom je er niet uit stuur dan een mestmonster op naar de dierenarts.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2008-12-17 - 18:33:13 send message to Ton Koek

Je kunt de vogel ook gewoon kanariezaad geven. Goede kans dat hij daarvan opknapt. Denk ook aan grit en maagkiezel.
De enige die in die pellets gelooft is de leverancier zelf.


Straussie
Website Member
Posts :3

Website Member
2008-12-24 - 14:17:45 send message to Straussie

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Beste golds75, inmiddels is het me wel duidelijk dat het diaree is want het is duidelijk erger geworden. Vooral smorgens ligt er een grote plas witte, waterige ontlasting onder zijn slaapplek. Ik heb al gesasept gebruikt, maar niet goed gedaan. Niet twee x een kuur van 5 dagen. dus dat ga ik dan nog maar weer opnieuw doen. Bedankt voor de tip.

En Rogert, die tip van die appelazijn ben ik vanmorgen net mee begonnen. En als die bult de krob is, kan die dan alleen rechts zitten? Wat is trouwens een krob? Ik ben nog een behoorlijke leek..


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-12-24 - 16:57:15 send message to ParkietenPeter

De krop is ook wel de keelzak genoemd, de zak waar de vogel grit en kiezels opneemt om zo het eten te malen.

Die bult hoeft niet de krop te zijn meestal neem ik aan dat ie zichtbaar is als hij z'n kop in d everen heeft gestoken. Dan kan het net zo goed zijn veren of nek zijn. In beide gevallen niets om je zorgen over te maken.

De diaree is wel iets waar je mee bezig moet zijn. Tips genoeg.

wink ;) Peter



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 116 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede