Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > hoeveelheid voer per koppel caiques en grijze roodstaarten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : hoeveelheid voer per koppel caiques en grijze roodstaarten
ej roelofs
Website Member
Posts :261

Website Member
2008-12-20 - 21:24:05 send message to ej roelofs

hallo,ik ben in het bezit van 2 koppels caique's
nou was mijn vraag hoeveel gram voer voeren jullie een koppel caique's,en een koppel grijze
ik voer een papegaaien mengeling van loro parque,van versele-laga en ong 100 gram per koppel,en de nodige fruit en groentes


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2008-12-20 - 23:24:15 send message to denegon

per dag voer ik zeker minder voer en ik voer veel groente en fruit. daar in tegen ik voer zo omdat mijn vogels in kweekkooien zitten in volieres kan het misschien meer moeten maat 100- gram is voor vogels in kweekkooien te veel


schriemer33
Website Member
Posts :16

Website Member
2008-12-21 - 11:26:35 send message to schriemer33

Dag .

Ik voer de caique's twee blikjes voer per koppel .
Het is een leverpastij blikje .daar bij krijgen ze fruit en groenten .
En ook eivoeren met honing .
groet jitze .


ej roelofs
Website Member
Posts :261

Website Member
2008-12-21 - 11:36:34 send message to ej roelofs

hoeveel gram gaat er in zo'n blikje?
en is dat per koppel?
mvg erwin


hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2008-12-21 - 11:52:57 send message to hoogervorst

Hallo, Als richtlijn kan je aanhouden 10% van het lichaamsgewicht aan voer per vogel (dus alle voer, eivoer bij elkaar en fruit en appel moet je zien als watertoevoeging)
Let wel op waar fruit en groente zit kan geen voer zitten, de voedingswaarde van fruit en groente is weinig omdat dit ruim 90/95% water is, maar ze voelen zich vol en zullen vermageren want er kan geen voer meer bij.
Dus als je uitgaat van 10% van het lichaamsgewicht moet je goed zitten en dan kan er later altijd nog fruit en groente bij gevoerd worden als de hoofdvoedingsbron op is of in ieder geval goed van gegeten. geef ook ieder dag voer zodat je de vogels kan bekijken.

Succes.
Ronald
PS VOORBEELD een grijze roodstaart geef je dus 45 gram per dag, dus een caique zal ongeveer de helft wezen?


schriemer33
Website Member
Posts :16

Website Member
2008-12-21 - 12:17:56 send message to schriemer33

Dag .

Er zit 40 gram voer per blikje.
Dus 80 gram per koppel caique's .
En daar doen ze het goed op .


ej roelofs
Website Member
Posts :261

Website Member
2008-12-21 - 12:51:44 send message to ej roelofs

ik merk dus dat de 1 meer geeft als de ander,ik zocht eigenlijk naar de verhouding volgens loro parque,die heeft volgens mij ook een formule,maar kan ik nergens vinden.de vorige eigenaar gaf ook ong 100 gram per koppel,dit heb ik een tijd gedaan maar ben van mening dat ze met de helft ook wel voldoende hebben,ze hebben nu eenmaal de eigenschap om alles op te eten,wat je ze ook voor zet


schriemer33
Website Member
Posts :16

Website Member
2008-12-21 - 12:57:45 send message to schriemer33

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

dag
De caique's van mij krijgen voer van conakorn .
Papegaaienvoeren zonder pinda's en pepers .
En eivoeren van conakorn met honing .
Daar doen zijn het heel goed op .


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2008-12-21 - 13:30:10 send message to Karel

quote
ze hebben nu eenmaal de eigenschap om alles op te eten,wat je ze ook voor zet



En dat is ook direct het probleem als je meerdere vogels bij elkaar zet. Ook bij een koppel zal de meest dominante het meest eten.
Waar blijven we dan met het rantsoeneren?
Dus als je strak rantsoeneert en een koppel 80 gram geeft, wie garandeert dan dat iedere vogel 40 gram eet? Als de een zich "volpropt" met 60 gram, dan blijft er nog maar 20 gram over voor de ander.

Hoe lossen jullie dat op?


ej roelofs
Website Member
Posts :261

Website Member
2008-12-21 - 13:34:16 send message to ej roelofs

je plaatst dan 2 voerbakjes ver uit elkaar,dat doe ik ook met de rose's


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2008-12-21 - 16:38:59 send message to Karel

Klinkt simpel, maar eten ze hun voedsel in 1 keer op of doen ze daar de hele dag over? In dat geval eten ze toch ook uit elkaars bakjes?

PS Ik probeer je niet aan te vallen, maar ben gewoon heel benieuwd hoe jullie dat in de praktijk oplossen.
Zelf heb ik kookaburra's op rantsoen, maar die voer ik vlees uit de hand en weet dus precies wat ieder binnenkrijgt, vandaar dus. happy :)


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2008-12-21 - 17:51:58 send message to johanblok

Ik heb niet de indruk dat bij koppels papegaaien dominantie een grote rol speelt, tenminste als ze eenmaal aan elkaar gewend zijn en het een beetje klikt. Na ophangen van de voerbakken zitten ze dan met z'n tweeen op dezelfde voerbak te eten.


afican parrot
Website Member
Posts :250

Website Member
2008-12-21 - 18:09:40 send message to afican parrot

Ik weeg mijn zaadmengeling per koppel af. Kleine poicephalussen krijgen 35 à 40 gram zaad per koppel. Jardines 50 gram. Op zich is dit niet veel. Wel beschikken ze over een fruit/groente/eivoer en kiemzaad mengeling dat onbeperkt is in hoeveelheid. Ik ga er gewoon van uit dat de zaadmengeling puur basis is. Voor een koppel caiques zou ik dus proberen met een 35 à 40 gram zaad. Grijzen heb ik niet maar afgaande op de gestalte van een jardine en een grijze roodstaart zou ik een 70 à 75 gram zaad geven en onbeprekt fruit en ...

mvg Carl.


ej roelofs
Website Member
Posts :261

Website Member
2008-12-21 - 19:10:54 send message to ej roelofs

oke,dit is wat ik graag wou weten,mijn caiques geef ik dus ong 40 gram per koppel,welk soort voer voer je "african parot"?


afican parrot
Website Member
Posts :250

Website Member
2008-12-21 - 19:51:36 send message to afican parrot

Aan mijn vogels geef ik loro parque mix van V-L. Caiques heb ik niet maar misschien dat hun loro parque mix voor amazones kan dienen? Eventueel wat parkietenmengeling bijvoegen? Hangt er ook vanaf hoe uw vogels gehuisvest zijn. Kunnen ze goed vliegen en bewegen of is hun ruimte eerder beperkt?
Iets wat ik ook doe wanneer er jongen zijn, ik verhoog de hoeveelheid zaad niet tot alle jongen geringd zijn. Daarna voeg ik 10 gram per jong extra bij. Natuurlijk hebben ze steeds fruit en groenten en ... ter beschikking. Wanneer de jongen goed in de pluimen komen voer ik nog eens op naar 15 gram. Lukt hier best aardig en deze werkwijze zal ik dan ook aanhouden.

mvg Carl.


ej roelofs
Website Member
Posts :261

Website Member
2008-12-24 - 16:55:26 send message to ej roelofs

ik geef ook een loro parque mix van V-L,en doe 1/3 parkieten mengeling door elkaar en dat voer ik de caiques nu,en het nodige fruit
vraag
doen jullie het fruit in een appart schaaltje,of doen jullie het fruit fijn gemalenen door het eivoer?dit laatste doe ik nu



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 165 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede