Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > immuum systeem Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2008-12-25 - 18:45:59 send message to johanblok

quote

Medicijnen dienen alleen gegeven te worden na onderzoek door een arts.


Die na onderzoek (ook als het om vogelartsen gaat) vaak net zo in het duister tasten en onder het motto `god zegene de greep' een vitaminespuit en antibiotica of iets dergelijks geven. Ik heb geen hoge pet op van de mogelijkheden van de vogelgeneeskunde en de chirurgische vaardigheden en mogelijkheden. Bij honden is dat heel anders, zo weet ik uit ervaring.


peter wauben
Website Member
Posts :17

Website Member
2009-07-28 - 10:08:26 send message to peter wauben

Bij Flagellaten beval is het idd zo dat men eerst aan megabacterien en gist denkt.
Echter een collega kweker en ik zijn momenteel van mening dat het de hoofd oorzaak is van de meeste sterfte gevallen onder de vogels.
De symptomen duiden altijd op megabacterien en gisten, de vogels worden dan ook hier als eerste op behandelt.
Meestal heeft het dus geen effect en wordt antibiotica gegeven.
Deze doodt dus ook lekker de goede darm bacteriën, met als gevolg even een opleving van de vogel om vervolgens alsnog de pijp uit te gaan.
Flagellaten zijn ook vaak de oorzaak van nest sterfte , jonkies die achterblijven in de groei. De bekende diarree bij jonge en volwassen vogels, het plotseling afmageren, bolzitten, ontstoken darmen, ontstoken krop, enz...
Het gaat volgens mij zelfs zover dat het verantwoordelijk is voor de algemen conditie van de oudervogles met als gevolg, kleinere nesten, slechte bevruchting, afsterven van de kiem, dood in de dop.
Het is dus bij deze geen garantie dat het ook zo is, echter flagellaten behandeling wordt of achterwege gelaten of helemaal niet toegeapst omdat de vogel of vogels dan al zijn overleden.
De vogels kunnen hier ook drager zijn zonder ziek te zijn en het is zeer besmettelijk.
De jongen worden besmet door de kropmelk en de andere vogels kunnen elkaar besmetten door het drinkwater of door elkaar te voeren.
Een flagellaat aandoening kent dus een hele hoop e verschijningsvormen en bijverschijnselen dit even ter verduidelijking.
Ik ben geen DA maar hoop hiermee toch enkele mensen aan het denken te hebben gezet.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 213 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede