Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > mijn koppel ara's willen plots niet meer eten???? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : mijn koppel ara's willen plots niet meer eten????
michatje
Website Member
Posts :119

Website Member
2008-12-27 - 10:19:56 send message to michatje

hallo iedereen,

mijn koppel ara's willen plots niet meer eten.hoe dat komt weet ik niet maar zag gisteren dat m'n pop met opgezette veren aan de kop in het binnenhok zat en ook met gelijk slapende ogen.wanneer ik de schuif voor de buitenren openzette was zij dan wel de eerste om naar buiten te gaan en deed ze wat ze anders doet ,nl:schommelen en aan de voliere draad klauwteren gelijk er niets aan de hand is heb dan opeens gezien dat ze moest poepen heb die dan genomen en zag dat het groen en wat lichtgroen was ipv goen met wit.deze morgen waren ze dan denk ik aan het paren want de beide vogels maakten een klagend geluid en wanneer ik ging kijken zag ik dat de pop gelijk op de stok lag met haar staart de lucht in alsook met opgezette kopveren ,maar moet er wel bij vertellen dat ze veel in hun nestblok bezig zijn.de man in het blok en de pop vooraan aan het blok voor zover ik heb gezien.ze hebben welverwarming nu met die koude dagen.is dit alles eigenlijk wel normaal????wanneer er paringsgedrag is
hopend op een reactie
alvast bedankt


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2008-12-27 - 12:37:39 send message to wiechmann

pas op voor legnood .en ara's kunnen het ook in de winter doen heb zelf ook koppel op eitjes zitten en div andere ook .
bij het niet vertrouwen gewoon naar de vogelarts toe.geen risico nemen


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2008-12-27 - 14:20:48 send message to Rogert

Vaak kun je aan de wateropname zien of een vogel een ei moet leggen. Als je normaal gesproken een waterbakje hebt waar maar een beetje water uit is en dan opeens een flinke hoeveelheid dan kan dat duiden op het produceren van een ei. Hoe kleiner het waterbakje hoe makkelijker je het kan zien.

Door de kou kan legnood zeker aan de orde zijn. Plaats wat extra warmtebronnen zodat de vogels in de direkte warmte kunnen gaan zitten. Hierdoor ontspannen de spieren van de legbeenderen meer en komen deze wat weider uit elkaar te staan.

Zoals boven al vermeld, als je het niet vertrouwd dan direkt naar de dierenarts. Je kan de vogel wel wat helpen door een paar druppels slaolie in de cloaca te druppelen. Maar je moet oppassen met het uitvangen van de vogel. Door de stress en het gefladder kan het ei breken en dan ben je verder van huis.

Maar het verklaard niet waarom de man niets eets!

Succes


michatje
Website Member
Posts :119

Website Member
2008-12-27 - 20:10:37 send message to michatje

hallo,
aan ieder die gereageerd heeft op m'n vraag die ik heb gesteld alvast bedankt
groeten,
Michatje



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 223 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede