Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Vogelpoep Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Vogelpoep
Tens
Oud Lid
Posts :204

Oud Lid
2008-12-29 - 13:31:27

Ik heb bourkeparkieten en die hebben erg droge poep.
Wat is een makkelijke manier om vogelpoep te verwijderen?
Ze poepen namelijk vaak op een metalen behuizing van stopcontacten en dergelijke langs de muur (mijn appartement zou eigenlijk een groot kantoor worden). Gek genoeg is het moeilijker om het daar van het oppervlak te halen dan het is om het uit de vloerbedekking te boenen.

ps. de vogels krijgen een eigen plek in de woonkamer. ze zitten momenteel graag op de rand van een lijst maar dat lijkt nergens op. de lijst zit namelijk vast met een visdraadje. als ze die blijven bewegen klettert ie straks op m´n konijn. :P

nb. ze poepten ook op een speaker, die kan natuurlijk niet afgewassen worden. mocht iemand daar nog inbreng over hebben..


Wederom, mijn dank is groot!


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2008-12-30 - 17:55:51

Doorzichtig plakband op de plekken waar veel ontlasting valt, dat haal je in één keer weg.

Hardnekkige vlekken kun je met azijn wegkrijgen.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-12-30 - 18:30:05

Als je vogels toch regelmatig los vliegen zou je op gunstige plaatsen een zitstok op kunnen hangen.
Als ze hieraan gewend zijn leg je er gewoon een krant onder zodat het wat makelijker opruimd.

Succes.

Groeten Meyerwink ;)


Tens
Oud Lid
Posts :204

Oud Lid
2008-12-31 - 12:47:25

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Vorig jaar had ik nog een tuin maar ja..

Dank voor de tips, de vogels kijgen al een eigen plek, ik ben alleen nog aan het denken hoe ik een leuke plaats kan construeren. Misschien dat een zelfgemaakte speelboom variant aan zal slaan maar om speeltjes geven ze weinig. Gelukkig kan ik ze sinds kort heel goed op de vinger plaatsen.

Bourkes vliegen niet veel als je ze los laat, (eigenlijk bijna nooit, ze lopen wel vaak), dus zo'n plek heeft niet veel haast. Ze zijn alleen een ster in het kiezen van de minst praktische zit plekken zoals het papier in de printer of tegen mijn witte muur.
Net verhuisd dus moet dan ook nog even azijn halen.

Fijne jaarwisseling.

ps. ik heb overigens een jong koppeltje man en vrouw. zij zijn vaak de hele dag vrij om de huiskamer in te gaan wanneer zij dat willen, soms ook als ik niet thuis ben en wennen sinds kort ook goed aan visite (al zijn het echte voilerevogels dus echt gewend laten raken aan mensen kost wat tijd maar dat moet wel lukken). ze slopen nets en poepen niet overal dat is het makkelijke aan deze vogels, al denk ik dat mijn huiskonijn anders over ze denkt.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2008-12-31 - 15:13:42

Is raamfolie een idee om op je gladde oppervlakte te plakken als je speakers en tv?


Tens
Oud Lid
Posts :204

Oud Lid
2009-01-01 - 13:19:46

Het valt te proberen ik denk dat we dat zelfs nog wel hebben liggen.
Hopelijk kan ik daarmee ook het deel tussen de muur en de stopcontacten behuizing afschermen zonder dat het al te lelijk wordt (want de poep valt soms precies waar ik niet bij kan zonder mijn muur vies te maken met het doekje). Maar een mooie plint is hiervoor misschien ook wel een goede oplossing.
Goed idee, dank hiervoor.

Overigens is mijn man de laatste dagen erg druk voor een bourke. Ik laat hem nog maar even binnen. Misschien voelen ze zich eindelijk wat meer op hun gemak. Dikke kans dus dat ze nu wel meer hebben aan het los mogen maar tot ik zeker weet dat hij niet gewoon nerveus is wacht ik het nog even een paar dagen af anders wilt hij niet meer terug via mijn hand.


Enrico
Website Member
Posts :72

Website Member
2009-01-06 - 20:13:35

Een speaker kun je normaal gezien wel afwassen hoor. De meeste speakers kunnen wel wat water verdragen (zie deur speakers van een wagen).


Tens
Oud Lid
Posts :204

Oud Lid
2009-01-06 - 20:28:47

De bekleding is echter van stof. Maar ja, schoonmaken moet ik het toch dus ik doe het maar met een oude tandenborstel.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 225 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede