Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > eco lamp Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



jeroengulien
Website Member
Posts :24

Website Member
2009-01-02 - 08:13:36 send message to jeroengulien

Beste heren,

Het is een totaal misverstand dat de ecolamp de lucht voor 100% steriel maakt.
Dit is namelijk onmogelijk, aangezien er een continue aanvoer van bacteriën, virussen en Schimmels is.
Uw vogels geven continue stof af en ook in de ontlasting komt van alles mee, wat zich weer via de lucht verspreid.
Ventilatie lucht brengt ook weer nieuwe aanvoer van Bacteriën, Virussen en Schimmels.
Ook uzelf kan van alles mee de ruimte inbrengen.
Of u moet uzelf, tijdens het betreden van de ruimte totaal ontsmetten.


Dat jongen steriel zouden geraken kan dus ook nooit, de ouders geven voldoende weerstand aan de jongen mee.

De blauwe lampen bij de slagerij zijn UV-B lampen, deze werking is totaal anders, denk maar aan blauwe vliegenlampen.

De ecolamp vernietigd de structuur van het DNA en RNA van alle Bacteriën, Virussen en Schimmels.
oftewel het vermenigvuldigings proces stopt.

Met vriendelijke groet Jeroen Gulien


sluusie
Website Member
Posts :57

Website Member
2009-01-02 - 08:41:01 send message to sluusie

Ik begin er steeds meer in te geloven dat het ding zijn werk goed zal doen ik denk erover er toch maar 1 aanteschaffen


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2009-01-02 - 11:27:26 send message to Rogert

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Het is allemaal wel mooi geschreven en ik geloof ook best dat deze lamp zijn werking bewezen heeft in ziekenhuizen en dergelijke, maar ik ben van mening dat de achterliggende gedachte niet correct is.

In ziekenhuizen worden mensen geopereerd die mogelijk al een lagere weerstand hebben. Deze mensen kunnen geen extra infectie bij hebben. Dit vertraagd hun genezingsproces of heeft de dood als gevolg. Dan is deze lamp een uitkomst.

Wij kunnen onze dieren zo goed schoon houden door elke dag te poetsen, elke week een zooi bacteriedoders in je hok te gooien en een lamp op te hangen, maar daar worden ze alleen maar mietjes van. Omdat deze dieren totaal geen weerstand opbouwen omdat ze niet met ziektekiemen in aanraking komen zal elk bacterietje en elk schimmeltje een ziekte kunnen veroorzaken.

Ouder dieren bouwen geen immuniteit op en geven dit dus ook niet door aan hun jongen. En als er dan een besmetting optreed van buitenaf (want dat kun je niet voorkomen) dan zijn het de jongen die het eerst heen gaan.

Als je buiten een besmettingskans van 3 % hebt en binnen de kans op 65 % dan lijkt het mij verstandig om je vogels dus buiten te gaan houden. Als je ze dan ook een ruimte binnen geeft dan moet je dus goed ventileren om die 65 % te verlagen. Als je dan ook nog eens ventileerd over water dan haal je ook al een hoop onzuiverheden uit de lucht als bacterien, schimmels en stof.

Daarbij vind ik 65 % wel erg hoog, aangezien dan 65 % van ons dierenbestand besmet zou zijn met allerlei schimmels en bacterien. Maar aan de andere kant als dit getal zo hoog is dan houd dat wel in dat onze dieren een hoge weerstand hebben. Want ik heb geen 65 % van mijn dieren ziek.

Als je dieren ziek worden moet je dat voor 80 % wijten aan een te lage weerstand. Het lijk mij dan ook verstandiger om aandacht te besteden aan de weerstand van de dieren dan aan de ziekte kiem. Sinds ik mijn vogels minder steriel houd heb ik betere kweekresultaten en minder uitval.

Maar waar mij deze lamp wel uitermate geschikt voor lijkt is in een quarantaine ruimte of ziekenkooi.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2009-01-02 - 16:49:39 send message to meyer

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Helemaal met Rogert eens!

Met de aanschaf van €199,00 ben je nog niet klaar,
er komt ieder jaar nog eens €56,96 bij aan onderhoud,oa vervangen van filter 2x en het vervangen van de uv lamp.
Ik betwijfel of de Ecolamp ook werkelijk goed werkt.
Ik denk dat deze te zwak is om heel de ruimte te kunnen bij houden. 90 m3 lucht wat door de lamp heen gaat lijkt veel maar van die 90m3 zal hij 50% dezelfde lucht pakken omdat hij plaatselijk aanzuigt en afvoert. Als je de werking van deze uv lamp leest filtert hij eerst het vuil uit de lucht doormiddel van een filter,dit wordt dus niet verbrand door de uv lamp en blijft in het filter zitten. De lucht welke door het filter gaat krijgt alleen een uv behandeling. Bij het verwijderen van het filter heb je dan alle ziektes en andere rotzooi in je handen, deze zijn niet verbrand door de lamp,terwijl het in andere volgorde gedaan was er alleen uv verbrande bacterie en pollen over gebleven waren welke in het filter hadden gezeten.
Ook zal deze lamp alleen helpen als je zelf je kooien goed schoon houd en niet te veel kieren en hoeken in je kooi hebt. Ik geloof wel dat deze lamp zal helpen om de lucht beter te krijgen maar verwacht geen berglucht dat lukte ook niet met de Ionisator.Deze apparaten zijn allemaal te kleinschalig gemaakt om ze nog een beetje betaalbaar te houden maar verliezen daardoor eigelijk hun goede werking.
Een leuk voorbeeld is het vijverfiltertje, dit is een vatje van 10 liter met een klein uv lampje erin. Dit bakje zou makkelijk 5 tot 8 kuub water schoon moeten houden. Vergeet het maar,te klein.

Groeten Meyerwink ;)


jeroengulien
Website Member
Posts :24

Website Member
2009-01-02 - 18:57:12 send message to jeroengulien

Beste heren,

Hierbij wilde ik nogmaals reageren op uw visie.

De Bacteriën, virussen, Schimmels en pollen die verantwoordelijk zijn voor KDS, Polyoma, Snavel en veerrot en Chlamidia, zijn zo agressief dat uw vogelbestand daar absoluut geen weerstand tegen kan bieden.

De ecolamp zal uw vogelbestand zeker niet degenereren tot mietjes.
Er zijn namelijk volop Bacteriën, Virussen, Pollen en Schimmels, hierbij zitten goedaardige en kwaadaardige.
Weekelijks ontsmetten van uw verblijven is niet nodig, mits er voldoende word bijgehouden.

ouder dieren geven wel degelijk Bacteriën, Virussen door aan hun jongen, deze bouwen hierdoor voldoende weerstand op, denk maar aan de lacto bacteriën in de kropflora.

Het buiten houden van uw vogels is inderdaad het meest ideale, maar helaas gaat dit niet altijd.
Het uv-spectrum van de zon doet dan in principe hetzelfde als hetgeen de ecolamp doet.

Alle vogels dragen Bacteriën of Virussen bij zich, gezonde vogels hebben alleen goedaardige bij zich, denk maar weer aan die kropflora.
Zij hebben deze net als uzelf nodig om te kunnen leven, b.v. darmflora.
Dit heeft niets te maken met hetgeen u schrijft, dat dan 65% van uw vogels ziek zou zijn.

De ecolamp kost inderdaad €. 199,- en een navulset kost €. 45,-
Wat dus inhoud dat u de ecolamp maar 1 malig aanschaft en vervolgens bent u voor €. 45,- per jaar gewaarborgd dat er geen ziekte overdracht kan plaats vinden via de luchtwegen.
Wat kost uw vogelbestand ?

De ecolamp filtert 90m3 lucht per uur, dat de lucht eerst door het Hepa filter gaat is alleen maar om de zware stofdeeltjes weg te filteren, zoals Pollen en Schimmels, Bacteriën en Virussen zijn zo micro dat deze gewoon door het filter gaan, de ecolamp zou anders kracht verliezen als deze bedekt zou zijn onder een laag stof.
Een ionisator werkt totaal anders, deze doet niets anders dan het verkleven van stofdeeltjes.
Deze verkleefde stofdeeltjes vallen hierdoor gewoon naar beneden, zonder iets te varanderen aan Bacteriën, Virussen, Pollen en Schimmels.

De wetenschappers van Philips hebben alles uitvoerig getest en gebleken is dat de ecolamp met een Philips UV-C lamp volwaardig voldoet aan de gestelde eisen.
Dagelijks maakt u gebruik van de UV-C techniek van Philips, namelijk in onze waterzuiverings installaties, door geheel Nederland.
Tevens is er een CE- certificatie, en is de lamp uitvoerig getest door het Micro-laboratorium Tritium microbiologie.

Met vriendelijke groet Jeroen Gulien


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-01-02 - 23:25:20 send message to mijnkaketoes.nl

Jeroen

Helder verhaal.
Zou je voor ons even het wetenschappelijk onderzoek van Philips hier neer kunnen zetten of de link er naar toe, Zeer geinteresseerd om het eens te lezen

Henk


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2009-01-03 - 02:05:59 send message to meyer

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
De wetenschappers van Philips hebben alles uitvoerig getest en gebleken is dat de ecolamp met een Philips UV-C lamp volwaardig voldoet aan de gestelde eisen.
Dagelijks maakt u gebruik van de UV-C techniek van Philips, namelijk in onze waterzuiverings installaties, door geheel Nederland.



Ik geloof best dat het zal werken maar deze apparatuur is te klein. Dat ons drinkwater ook via UV gezuiverd wordt geloof ik wel maar daar is de hoeveelheid UV op afgestemd.Ik heb al jaren koikarpers en werk ook met UV om mijn water te verbeteren,maar ik pas dan wel het vermogen van mijn UV aan op de hoeveelheid kuubs welke er in mijn vijver zitten. Hier praat je over één model Ecolamp welke gewoon goed zou zijn hoe groot je inhoud van je kooi ook is.Je maakt mij ook niet wijs dat in ziekenhuizen met dit soort kleine apparaten de boel schoon gehouden wordt, daar zijn dit soort apparaten aangepast aan de ruimtes waar het nodig is. Ook is de ionisator nu ineens niet meer wat het vroeger wel was.Duizenden mensen hadden/hebben er één in hun kooi hangen of staan, uiteindelijk blijkt dit nu allemaal voor niets geweest te zijn want dat beetje stof wat dit ding alleen maar samenklonterde hadden we ook met de stofzuiger op kunnen zuigen.Ik ben bang dat we er over een paar jaar achter komen dat deze Ecolampen eigelijk ook niet doen wat belooft wordt. Dat Jeroen dit tegen spreekt lijkt me normaal het is tenslotte een deel van zijn boterham.

quote
Tevens is er een CE- certificatie, en is de lamp uitvoerig getest door het Micro-laboratorium Tritium microbiologie.

Het CE merk moet tegenwoordig overal verplicht opstaan,zo staat het al op een huis tuin en keuken weerstation wat je bij de Gamma kunt kopen, op een scheerapparaad en zelfs op een fototoestel en noem maar op,dus dat maakt het niet appart of beter.

quote
De ecolamp kost inderdaad €. 199,- en een navulset kost €. 45,-
Wat dus inhoud dat u de ecolamp maar 1 malig aanschaft en vervolgens bent u voor €. 45,- per jaar gewaarborgd dat er geen ziekte overdracht kan plaats vinden via de luchtwegen.
Wat kost uw vogelbestand ?


Weet je dit zeker Jeroen??

op jou site te bestellen voor €. 259,95 inclusief btw.

Groeten Meyerwink ;)


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-01-03 - 11:45:52 send message to mijnkaketoes.nl

Quote: Je maakt mij ook niet wijs dat in ziekenhuizen met dit soort kleine apparaten de boel schoon gehouden wordt, daar zijn dit soort apparaten aangepast aan de ruimtes waar het nodig is Meyer

Dat kan ik in ieder geval bevestigen. Ik weet nog van mijn eigen O.K tijd dat dit soort preventie op een gemiddelde operatie kamer minimaal 1 miljoenen (toen nog) gulden koste.
Daarbij moesten alle filters etc buiten de O.K worden gehouden. De filters werden 12 keer per jaar vervangen of gereinigd want je wilde niet weten wat het bac. lab daar aan (levend) rotzooi in vond. En nog lukt het nog steeds niet in de medische wereld om bepaalde virussen en bacterien buiten de ok te houden.

Echter de techniek gaat dagelijks vooruit dus ben benieuwd of de lamp een revolutie/doorbraak is.???

Nu beslaat de ruimte waar mijn nachthokken zich in bevinden de helft van gemiddelde kleine O.K . Dus als deze lamp nu goed zou werken dan ben ik de eerst die hem koopt, laat dat duidelijk zijn.
Maar hoeveel lampen heb ik dan wel niet nodig?

Ben nog steeds benieuwd naar de ervaringsdeskundigen want die hoor ik hier niet.
Hebben de ervaringsdeskundigen voor dat ze zo een lamp gingen aanschaffen een stof/lucht monster laten analyseren en dit na verloop van tijd zeg maar 6 maanden nog een keer?

Ik heb inmiddels de wetenschappers van Phlips gemaild of ze het wetenschappelijk onderzoek zouden willen mailen of nader uitleggen.
Ben daar zeer in geinteresseerd.

Want nogmaals als het zo een geweldig ding is dan ben ik de eerste die hem zou aanschaffen

Henk


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2009-01-03 - 11:56:52 send message to henkdelaat

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb het verhaal over de ECO lamp een beetje gevolgd,er staan de aankoopkosten,het navul set, maar ik lees nergens over de gebruiks kosten over een heel jaar?
Zijn die niet bekend?
En waarom is de Ionisator nu ineens niet goed meer??
Deze Ionisators werden jaren geleden (toen er nog geen Internet was)met hetzelfde verhaaltje aanbevolen.

Ik ben benieuwd of er ook ECO lampen hangen in de Tropenhal van het papegaaien opvang in Veldhoven,want daar lopen dagelijks veel mensen in en uit die enkele minuten daarvoor nog in kontact zijn geweest met tamme papegaaien uit de buiten voilieres.
henk


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2009-01-03 - 13:49:25 send message to Niltava

Zit het mee te lezen en vraag me af of iedereen wel begrijpt waarom hij iets toepast.
Er staat nergens dat die ionisator waardeloos is, hij heeft een andere functie.
Hij laat nl. het stof neerdalen of verkleven aan het toestel. Daardoor is er een verbetering van de lucht(vrij van stofdeeltjes immers). Virussen en bacteriën gebruiken veelal deze stofdeeltjes als transport of voeding. Er treedt dus een verbetering op doordat hierdoor de virussen en bacteriën afnemen.
De ecolamp werkt anders. Ik denk dat je die als het uv filter van vijvers kunt zien. Ze worden er inactief door gemaakt(dus niet weggehaald???)
M.a.w. ze kunnen de vogels niet meer ziekmaken.
Echter komt niet alle lucht langs de lamp lijkt me en als de bacteriën inactief worden gemaakt wordt het afweersysteem nog wel geprikkeld(?). Ik vergelijk het dan maar met een vaccin.
Ik denk ook dat we heel mooi kunnen praten over de vogels naar buiten doen maar een groot gedeelte kan of doet dat niet. Vergeet ook niet dat je dan(buiten) nog steeds een hogere concentratie van vogels hebt dan in de natuur.
(uiteraard doet de lamp daar weinig)

Ik meen me een verhaal te herinneren uit de krant van een klein jaar geleden over iets dergelijks (van philips??) Daar werd toen ook al gesproken over ziekenhuizen etc. Is dat hetzelfde apparaat.
Ben inderdaad nieuwsgierig over ervaringen en onderzoeken.
Vergeet niet dat soms "nieuwe" dingen niet altijd slecht zijn wink :)
Dat dacht men ook van de auto, telefoon, tv .
We mogen best onze reserves hebben maar alles bij voorbaat afschieten????????


jeroengulien
Website Member
Posts :24

Website Member
2009-01-03 - 13:54:45 send message to jeroengulien

beste heren,

In reactie op uw vragen kan ik het volgende mededelen.
Het testrapport is te bezichtigen op
http://www.ecolamp.eu/ECOLAMPEUNL/Userdata/uploads/Ecolamp-TritiumSlaapkamer.pdf

Voorts als u naar onze web-site gaat en vervolgens naar onze web-shop kunt u onze prijzen voor de ecolamp en navulset zien, begin volgende week zal onze web-site zijn vernieuwd en de prijzen aangepast.
http://www.insulinde-papegaaien.nl/catalog/index.php?cPath=40&osCsid=f507c3c14ee93d7b43a2acfcc0880e51

Er blijken toch nog mensen te zijn die niet goed lezen.
De ecolamp zuigt 90m3 lucht aan per uur, 1 lamp voldoet voor een ruimte tot 130m3 , echter daarna wordt aanbevolen om meerdere lampen te gebruiken.
Technische gegevens

Afmetingen Ecolamp:
Hoogte : 42 cm.
Diameter laag : 26 cm.
Diameter hoog : 17 cm.
Gewicht : 4.5 Kg
Stroomverbruik : 40Watt
Luchtverplaatsing : 90m3

Philips UV-C kenmerken
Stroomverbruik: 11 Watt.
Golflengte: 253.7.
Branduren: 9000.

De installatie's die gebruikt worden in ziekenhuizen heeft uiteraard lampen met meer wattage aangezien deze in een totale andere vorm gebruikt worden, hier is het namelijk verplicht dat de lucht, vooral in operatie ruimten en ok ruimten steriel is, hier wordt dan ook gesneden en het is van groot belang dat daar totaal geen vorm van Bacterie of virus bijkomt.
Deze lampen vernietigen ook de DNA en RNA structuur van alle Bacteriën, Virussen, Pollen en Schimmels, zowel van de goed- alsmede de kwaadaardige.

U stelt telkens een bewezen techniek aan de kaak, een techniek die al 25 jaar word gebruikt, maar tot op heden niet voor particulier gebruik ontwikkeld was, inderdaad heeft u meerdere lampen nodig in grotere ruimten, niet dat 1 ecolamp uiteindelijk alle lucht verwerkt, maar dit duurt te lang, aangezien er door ventilatie steeds nieuwe lucht wordt aangevoerd, tevens is er een continue vervuiling van uw vogels zelf. ( b.v. darmbacterie wat word verspreid door ingedroogde ontlasting )

Voorts schrijft u dat ik schrijf dat ionisatie niet werkt, ionisatie werkt echter prima, zolang u deze techniek gebruikt waarvoor deze is ontwikkeld, het reduceren van zwevende stofdeeltjes.
Als u zich voor aanschaf van een ionisator had verdiept in de werking van ionisatie had u dit ook geweten.
( Als u de vloer thuis schoon wilt hebben, weet u toch ook dat de stofzuiger stofzuigt, maar niet de vloer dweilt )

NOP heeft helaas nog geen enkele vorm van bescherming aangaande Bacterien, Virussen, Schimmels en Pollen, zij zullen daar hun redenen wel voor hebben, is niet aan mij om daar een uitspraak over te doen.

Dat er word gesuggereerd dat ik bepaalde uitspraken tegenspreek, omdat de ecolamp een deel van mijn boterham is klopt, maar dit doe ik niet als ik een product aan zou bieden waarvan de werking niet zo onomstoten vast staat als die van de ecolamp.
Immers is het team van de ecolamp samengesteld door professioneel werkende mensen, en wordt ondersteund door mensen met grote naam en kennis.

Mocht u alsnog vragen hebben, kunt u deze gerust stellen, wij staan namelijk weer op de aankomende vogelbeurs 3de zaterdag in Februari te Zwolle.

Met vriendelijke groet Jeroen Gulien



Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2009-01-03 - 14:39:17 send message to Rogert

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
De Bacteriën, virussen, Schimmels en pollen die verantwoordelijk zijn voor KDS, Polyoma, Snavel en veerrot en Chlamidia, zijn zo agressief dat uw vogelbestand daar absoluut geen weerstand tegen kan bieden.


De Ecolamp ook niet omdat KDS via de ontlasting overdraagbaar is, Polyoma via speeksel, sperma en bloed, Chlamidia ook via mest en sperma, Bek en veerrot via mest, speeksel en huidschilfers.
Dus vogels die dicht op elkaar zitten, elkaar voeren of met elkaar paren dragen deze virussen over op elkaar. Moeten we hier dan een ecolamp tussen plaatsen?


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2009-01-03 - 15:01:53 send message to meyer

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik hoop over een paar jaar meer over dit produkt te horen en wat de resultaten dan zijn en wat de eventuele aanpasingen aan deze lamp dan zijn.


Jeroen,
quote
Een ionisator werkt totaal anders, deze doet niets anders dan het verkleven van stofdeeltjes.
Deze verkleefde stofdeeltjes vallen hierdoor gewoon naar beneden, zonder iets te varanderen aan Bacteriën, Virussen, Pollen en Schimmels.


Het gaat er niet om of de ionisator het zelfde werkt, dit apparaat moest iets doen maar heeft het nooit waar kunnen maken. Ook toen werden vogelliefhebbers met reklame in de vogelbladen gek gemaakt.


Niltava,
quote
Er staat nergens dat die ionisator waardeloos is, hij heeft een andere functie.
Hij laat nl. het stof neerdalen of verkleven aan het toestel. Daardoor is er een verbetering van de lucht(vrij van stofdeeltjes immers). Virussen en bacteriën gebruiken veelal deze stofdeeltjes als transport of voeding. Er treedt dus een verbetering op doordat hierdoor de virussen en bacteriën afnemen.


Goed lezen niltava. Ik zeg niet dat de ionisator niet werkt of dat het een zelfde apparaad is. Ik gebruikte hem als vergelijking omdat dit jaren terug ook een wondermiddel zou zijn.

jeroen,
quote
Voorts schrijft u dat ik schrijf dat ionisatie niet werkt, ionisatie werkt echter prima, zolang u deze techniek gebruikt waarvoor deze is ontwikkeld, het reduceren van zwevende stofdeeltjes.
Als u zich voor aanschaf van een ionisator had verdiept in de werking van ionisatie had u dit ook geweten.
( Als u de vloer thuis schoon wilt hebben, weet u toch ook dat de stofzuiger stofzuigt, maar niet de vloer dweilt )

kijk en dit brengt me nu weer aan het tweifelen omdat je zo te zien zelf nooit hebt uitgezocht waar dit apparaat voor dient. Het is natuurlijk nu niet meer van belang want er is weer een nieuw speeltje,maar ik wil toch nog even een klein stukje wegzetten omdat ik me er toen wel in heb verdiept maar misschien toen ook niet genoeg omdat ik toen nog geen pc thuis had staan.

Negatieve ionen generator.
Biologische effecten van atmosferische ionen.
*Stimuleren de ontwikkeling,verhogen de prestaties en vergroten het algemeen welzijn van mens en dier en planten.
*Verbeteren de gezondheid en verhogen de weerstand tegen ziektes.
*Zuiveren de lucht van zwevende stofdeeltjes,schimmels, stuifmeel,haartjes en huidschilfers.
*Doden bacterien en verminderen daardoor de kans op besmetting via de lucht.

Ik heb ook de meetresultaten van TNO in Delft hier nog liggen en van de rijks Universiteit van Utrecht.


quote
Mocht u alsnog vragen hebben, kunt u deze gerust stellen, wij staan namelijk weer op de aankomende vogelbeurs 3de zaterdag in Februari te Zwolle.

Met vriendelijke groet Jeroen Gulien

Dan mag je lampen wel aanzetten want daar zweeft heel wat rond !


Groeten Meyerwink ;)


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2009-01-03 - 17:55:52 send message to Niltava

quote
Het gaat er niet om of de ionisator het zelfde werkt, dit apparaat moest iets doen maar heeft het nooit waar kunnen maken. Ook toen werden vogelliefhebbers met reklame in de vogelbladen gek gemaakt.


Niltava,

quote
--------------------------------------------------------------------------------
Er staat nergens dat die ionisator waardeloos is, hij heeft een andere functie.
Hij laat nl. het stof neerdalen of verkleven aan het toestel. Daardoor is er een verbetering van de lucht(vrij van stofdeeltjes immers). Virussen en bacteriën gebruiken veelal deze stofdeeltjes als transport of voeding. Er treedt dus een verbetering op doordat hierdoor de virussen en bacteriën afnemen.
--------------------------------------------------------------------------------



Goed lezen niltava. Ik zeg niet dat de ionisator niet werkt of dat het een zelfde apparaad is. Ik gebruikte hem als vergelijking omdat dit jaren terug ook een wondermiddel zou zijn.


Hmm vreemd: ten eerste geef ik in mijn post aan dat jij suggereert dat jeroen dat zegt en dus geef ik even aan dat de werking verschillend is
Ten tweede: lees bovenstaand quote even. Je zegt zelf dat de ionisator niet werkt("dit apparaat moest iets doen maar heeft het nooit waar kunnen maken.")

Het is heel simpel, wondermiddelen bestaan niet maar middelen werken natuurlijk wel.
En reclame blijft reclame. In andere zaken zijn we toch ook niet naiëf(nu ja sommigen wel).



sluusie
Website Member
Posts :57

Website Member
2009-01-03 - 21:55:39 send message to sluusie

Ook zit ik al aan een sharp fu 425 e een plasma filter ik heb nu de bionaire staan ook nog een zgan nieuwe te koop te denken volgens de gegevens dood die ook van alles ook het h5n1 virus enz en die kost dan € 295 en hoeft maar 1 maal per 2 jaar nieuwe filters en de eco lamp 1 maal per jaar.
Ik ga eerst goed uitzoeken welke beter is en dan kopen er komen veel meer reacties los dan ik had gedacht maar hoe meer hoe beter meer weten meer dan 1.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 195 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede