Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > eco lamp Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2009-01-10 - 14:03:13 send message to P.Rooth

Hallo

Had een rekenfoutje gemaakt welke rechtgezet is door ECO lamp Jeroen .

Men dient dus buiten de filters ieder jaar een nieuwe lamp te monteren .

Ben ik een zuinige nederlander ( dames en heren zuiderburen ) als ik zou willen weten wat een dergelijke lamp moet kosten ?

Houd in mijn nachthokken toch maar mijn ionisatoren in stand voor ik een dergelijke lamp
zal aanschaffen

Ben ook zeer benieuwd naar het wetenschappelijk onderzoek wat geweest zou zijn bij Phillips


Paul


henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2009-01-10 - 15:06:16 send message to henkdelaat

Jeroen
Jij spreekt over:

(gelukkig denken vele liefhebbers daar net zo over).

Kan jij het aantal ECO lampen noemen dat het afgelopen jaar(2008)verkocht is of is dit te brutaal gevraagd???????????????

Henk


jeroengulien
Website Member
Posts :24

Website Member
2009-01-10 - 15:28:21 send message to jeroengulien

Geachte forumleden,

Hierbij mijn laatste reaktie op uw gegeven kritiek.

Om te beginnen is hetgeen ik heb neergeschreven geen standaard verkoop praatje, alleen een uitleg over hetgeen de ecolamp doet.
( met dit soort opmerkingen kan ik begrijpen dat er weinig leveranciers van producten zijn die willen reageren )

Serieuze kwekers zijn er in vele soorten en maten, zowel in inpandige ruimten alsmede met buiten ruimten.
Met serieuze kwekers bedoel ik mensen die zich verdiepen in het ziektebeleid, en hun management hierop afstemmen.
Voorts verdiepen zij zich over het algemeen in belangrijke technieken, die van belang kunnen zijn bij het ziekten vrij houden van hun bestand.
De omvang van hun bestand is hierop niet van toepassing, deze verschilt per kweker.

Als er goed word gelezen,in mijn vorige antwoorden, had u allang kunnen lezen dat 99,9% van de besmettingskans word gereduceerd, mits deze zich door de lucht (luchtwegen) verspreid.
Een goed hygienisch management blijft de verantwoording van de kweker zelf.

Het onderzoek van Philips is een onderzoek naar de UV-C techniek, en de werking ervan.
Deze UV-C techniek is zo goed ontwikkeld, dat deze UV-C techniek inmiddels voor allerlei doeleinden word gebruik zoals; in de waterzuiveringsinstallaties ( in binnen en buitenland ), vleesverpakkings bedrijven, aguariastiek en vijverwereld, ziekenhuizen, dierenartsenpraktijken, laboratoria, enz enz, met maar 1 doeleinde, namelijk het reduceren van Bacteriën, Virussen, Pollen en Schimmels.

Philips staat dan ook garant dat deze gebruikte UV-C techniek 100% werkt.
De wetenschappers die deze onderzoeken hebben verricht zijn uiteraard bij ons ( ecolamp ) bekend, maar zullen u zeker geen reaktie geven.
Hiervoor is het rapport van tritium-microbiologie.

Als u de omvang weet van Philips, kunt u ook begrijpen hoe het komt dat niet elk persoon binnen deze organisatie weet wat de divisie light precies doet.

Over ervaringsdeskundige is tevens door mij al eerder gereageerd.

Wederom probeert u telkens een allang bewezen techniek te degenereren.
De UV-C techniek van Philips heeft zich al jaren bewezen en bewijst zich nog dagelijks.
Ook u maakt er dagelijks gebruik van zonder dat u het weet, via de producten die u gebruikt.

Het aantal ecolampen dat wij verkopen zijn er in ieder geval ruim voldoende om te weten dat het product goed word ontvangen, zowel in Nederland, Duitsland, England en België.

Als u zeker weet dat uw huidige situatie voldoet aan de huidige eisen, ook al is dat een enkele ionisator, met een gedraaide lamp, ( waarschijnlijk ook door Philips ontwikkeld ) hoeft u zich alleen maar af te vragen waarom deze technieken dan niet gebruikt worden in het bovenstaande rijtje.

Heren mocht u alsnog vragen hebben, dan verwelkom ik u graag op Zwolle.

met groet Jeroen Gulien



henkdelaat
Website Member
Posts :1328

Website Member
2009-01-10 - 17:12:17 send message to henkdelaat

Beste jeroen:
Waarom steeds een uitnodiging om naar Zwolle markt te komen,is dit om daar zoveel mogelijk toeschouwers om je stand te hebben,om aspirant kwekers(kopers) over de streep te trekken om een lamp te kopen

Jeroen beeindigt steeds zijn commentaar.

Nogmaals zie ik u graag op de vogelbeurs te Zwolle, ook hier zal ik graag de werking van de ecolamp uiteenzetten.

Heren mocht u alsnog vragen hebben, dan verwelkom ik u graag op Zwolle.

Henk


sluusie
Website Member
Posts :57

Website Member
2009-01-10 - 17:42:31 send message to sluusie

Laat 1 ding zeker zijn de lamp zal best werken dat gbeloof ik ook wel wat hij zegt zal wel waar zijn hij spreekt uit ervaring hij heeft ze zelf ook staan .
De mensen die er 1 kopen moeten de werking gewoon ervaren ik denk maar zo beter iets dan niets de wekelijks schoonmaak is gewoon nodig.
De lamp zal een goede bijdrage leveren aan een goed klimaat zelf gebruik ik ook het middel F 10
om de boel schoon te houden en dit voorjaar waarschijnlijk ook een eco lamp erbij .
Ook dan ga ik ervaren of deze werkelijk goed werkt een ieder bedankt voor alle reacties.
sluusie


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2009-01-10 - 17:43:50 send message to Niltava

Allemachtig wat een gezeur!!
Ik heb verder niets met de lamp maar wat een gezeur. Zouden de meesten maar zo handelen als ze vogels of middeltjes aanschaffen, dan zou er minder miskopen zijn.
jeroen verklaart steeds precies hoe het een en ander werkt. Geloof je het niet dan geloof je het niet, wil je er meer over weten dan ga je naar Zwolle, kijkt op de website en zoekt verder via google etc.
Dit helpt het forum niet echt. Immers de vraag was of iemand hem gebruikt. Wie zou nu nog willen reageren???


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-01-10 - 18:55:09 send message to ParkietenPeter

quote
( met dit soort opmerkingen kan ik begrijpen dat er weinig leveranciers van producten zijn die willen reageren )

Is denk ik niet geheel een terechte opmerking omdat ik als moderator niet het gevoel krijg dat er onredelijk gediscussieerd wordt. Anders zou ik zeker ingrijpen.

Verder zal het zeker voor de betrouwbaarheid van de discussie goed zijn om zich te beperken tot de feiten.
Het heeft geen zin om een gezonde discussie als gezeur te betittelen.

Verder is het niet geheel conform het regelement om steeds reklame te maken voor de beursstand.
Vragen die men heeft in dit forum zou men het liefst ook in dit forum beantwoord zien.
Mag ik aannemen?

ParkietenPeter
Moderator VA


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-01-10 - 19:02:06 send message to ParkietenPeter

quote
henkdelaat schreef:

Peter
Ik dacht dat een uv lamp hetzelfde doet als de ECO lamp omdat Jeroen schrijft in een voorgaand commentaar.

Ik citeer Jeroen:
Het uv-spectrum van de zon doet dan in principe hetzelfde als hetgeen de ecolamp doet.

Ik gebruik spaarlampen en daar staat een merkteken op €=C zijn dit dan de lampen die Paul bedoeld??

Henk


Dat weet ik dus niet Henk, maar ik neem aan van niet. (ook zijn antwoord)
Ik weet alleen dat UV-c afgeschermd moet zijn, dus open wordt UV-c niet gebruikt ivm gezondheid. Ik weet vanuit de aquaristiek dat in uv-lampen het water dóór een buis stroomt om zo kiemen en sporen te vernietigen. Dit licht is verder schadelijk voor de mens indien hij er aan bloot gesteld wordt.

Over de lamp van Jeroen kan ik verder niks zeggen omdat ik deze niet ken.

wink ;) Peter


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2009-01-10 - 19:30:29 send message to Niltava

Beste moderator, wat ik bedoel is dat men maar constant het in twijfel blijft trekken van de werkzaamheid. Geeft Jeroen (geduldig) uitleg, waarna dat in twijfel wordt getrokken en men naar bewijzen vraagt, worden die overlegd dan moet er weer meer info komen etc. etc.
M.a.w. jeroen(en nogmaals ik heb niets met die lamp) kan het nooit "winnen".

Verder zag je iets dergelijks ook over de advertentie van het middel dat via VAwebshop te verkrijgen was.
Ik vraag me ook af of men de rest van alle reclame op tv etc zo benaderd.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2009-01-10 - 19:38:14 send message to P.Rooth

TV reclame ?????sad :(

Welke reclame wordt steevast weggezapt !!laugh :D

Je moet met alle produkten kritisch zijn wink ;)

Paul


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2009-01-10 - 19:54:09 send message to Niltava

Beste paul, er wordt gezapt maar reclame werkt anders zou het niet zijn en denk maar eens aan de gouden /loden loekie. Men kijkt.
Zoals ik al zei moet men altijd kritisch zijn. Wat ik dedoel dat het soms lijkt dat men maar reageert om te reageren(tegen zijn om tegen te zijn). Zo werden hier een aantal vragen opmerkingen geplaatst die reeds waren uitgelegd/weerlegd op de website of in het topic.
Hoe serieus kun je dan nemen?
Maar dit was mijn laaste bijdrage, is weinig zinvol voor het topic/forum


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2009-01-11 - 11:11:58 send message to Rogert

Ik ben van mening dat "de werking" van het apparaat ook niet in twijfel gebracht wordt, maar meer "het nut" en "de toepasbaarheid".

Ik geef voor mijzelf een korte samenvatting van wat ik gelezen heb:

De ECO-lamp circuleerd de lucht en filterd dmv een hepafilter. De ziektekiemen die langs de lamp komen worden vernietigd. Aan deze werking twijfel ik absoluut niet.
Maar de lucht in een kweekruimte die niet afgesloten is wordt continue aangevuld met buitenlucht en ziektekiemen van buitenaf die via de lucht verspreid worden. Heb je wel een afgesloten kweekruimte dan moet je je zelf al op je hoofd krabben, want frisse lucht is essentieel voor onze vogels.
In kweekkooien zitten altijd dode hoeken waar geen luchtcirculatie is, waar de ECO-lamp dus ook niet de ziektekiemen kan wegzuigen.
De ECO-lamp vernietigd alleen ziektekiemen die via de lucht versprijd worden, maar heeft geen invloed op ziektekiemen die via de mest, direct lichamelijk contact, via gemeenschap, via voer en via regurgitatievloeistof overgedragen worden. Dit rijtje is iets langer als de ziektekiemen die via de lucht verspreid worden.

Daarbij is het ziek worden van een vogel niet afhankelijk van de ECO-lamp maar van de conditie van de vogel. Dus het gezond houden van je vogels begint bij hun conditie en niet op de Vogelmarkt in Zwolle!

Daarbij is de aanschafprijs en de onderhoudsprijs voor een dergelijk apparaat wat maar een klein deel van je probleem oplost veel te hoog en zijn er goedkopere alternatieven zoals een ventilator die vuile lucht naar buiten blaast, een airwacher die lucht over water filterd, een ionisator en ik zal vast nog wel wat vergeten zijn. Maar ook deze apparaten voorkomen niet dat je dier in aanraking komt met ziektekiemen via de mest, direct lichamelijk contact, via gemeenschap, via voer en via regurgitatievloeistof.

Tevens zijn er nog verschillende vragen niet beantwoord door de verkoper/aanprijzer van dit apparaat!

Dit is zoals ik er tegenaan kijk.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2009-01-11 - 11:46:19 send message to Niltava

Toch maar een keertje.
Ik krijg de indruk dat sommigen denken dat je ineens geen ziektekiemen meer krijgt in je hok. Lijkt me niet te halen en onwenselijk.
Waar de lamp voor bedoeld is, is denk ik de kweekhokken die men vnl. ziet bij kanarie en tropenkwekers en dan met name de tt-kwekers. Dus een zolder, kelder, schuur etc. Met daarin broedkooien.

Wat je verder moet bedenken is dat vogels vrij veel stof maken en verspreiden(door vleugelslagen). Ook de vaste (mest) deeltjes komen hierdoor in de lucht terecht.
Kijk maar eens bovenop de broedkooien etc.
Door de ophoping van veel vogels(a.g.v. broedkooien etc) is er veel stof en ook al heb je het raam open staan, zonder mechanische ventilatie ververs je maar een heel klein gedeelte. Bovendien is de verse lucht niet altijd gezond.
Ik denk dat éénieder dat alles in ogenschouw moet nemen bij zijn eigen situatie en dan beslissen.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-01-11 - 11:47:06 send message to mijnkaketoes.nl

Roger

Een prachtige samenvatting.

gr

Henk


schriemer33
Website Member
Posts :16

Website Member
2009-01-12 - 16:44:59 send message to schriemer33

Dit bericht is 2 keer gewijzigd






Plaats een reactie



Er zijn in totaal 171 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede