Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Koude nachten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Koude nachten
Stefan1990
Website Member
Posts :83

Website Member
2009-01-06 - 23:22:45 send message to Stefan1990

Hallo,

In mijn volières heb ik warmtelampen hangen, gaan de vogels hier vanzelf onder zitten als ze het koud hebben?
Ik maak me wat zorgen met deze erg koude nachtensad :(
mvg Stefan


twan111
Website Member
Posts :55

Website Member
2009-01-07 - 00:02:30 send message to twan111

hier zitte de valken en grasjes plus 2 halsbaden
gewoon in de buiten kooi
zonder nach hok
tot op heden geen enkel probleem enkel
een vast gevroren staart mist nu 2 pennen vogels supper actief.
geeef ze wel goed en vet voedsel extra zonne pitte hier geen problemmen alleeen het water dat voor je ogen bevriest. kooi wel afeschermt met plexi platen.
gr twan


wings
Oud Lid
Posts :207

Oud Lid
2009-01-07 - 16:20:50 send message to wings

Hallo,
Probeer je vogels toch vorstvrij te houden!!
gr Jan.


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2009-01-07 - 17:28:53 send message to roodmus

denk wel dat je moet kijken welke soorten je hebt.

Maar als je vogels droog zitten moet het voor veel soorten eigenlijk geen probleem zijn.

Grt.


maikeltje
Website Member
Posts :313

Website Member
2009-01-07 - 18:03:40 send message to maikeltje

Ik zie de vorst als een mooie selectie de zwakste die gaan er nu uit.http://barmsijzen.webklik.nl/page/vogels


wings
Oud Lid
Posts :207

Oud Lid
2009-01-07 - 18:35:57 send message to wings

Hallo,
Je zoekt nu toch zelf ook de verwarming op.
We hebben het wel over kromsnavelsoorten.
gr Jan.


Blauwe bergen
Website Member
Posts :240

Website Member
2009-01-07 - 19:37:59 send message to Blauwe bergen

Gelukkig gaan mijn lories in de natuurblokken zitten,dus lekker uit de wind.
En dat de zwakste nu uitvallen slaat gewoon nergens op !!!
Ik heb een man van 13 jaar zitten en kaal van voren, de allebeste kweekman ,hoop echt niet dat hij uitvalt met deze dagen ..
Had vorig jaar 4 jongen van deze vogel en op de wedstrijd hadden de 4 jongen goede punten 92-92-93-91
dus spreek mij niet van zwakte !!!!


danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2009-01-07 - 19:55:27 send message to danielkempenk

dat je kweekman kaal op de borst is wil niet zeggen dat die een slechte weerstand heeft natuurlijk!
aan de ene kant vind ik wel dat maikel wel een punt heeft....
als ik hier al is een dooie vogel heb gebeurt dat meestal in de winter.
en dat terwijl ze ook in de winter top verzorgd worden hier hoor.
dus helemaal onzin is het niet.

gr.daniel


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2009-01-07 - 20:11:39 send message to P.Rooth

Zorg altijd voor dikke zitstokken m.n. voor de soorten die vleespoten hebben zoals Halsbandparkieten zodat de poten door de veren afgedekt worden .
Heb zelf in de elfstedentocht winters geen afgesloten nachthokken gehad wel 1 slachtoffer een halsband die aan het gaas was gaan hangen in het nachthok .
Had ook splendids en andere neophemas geen probleem zaten overdag buiten gestrekt in de wind op stok en gelukkig 'snachts achter een glasplaat

Woon landelijk aan de route en de voorkanten van de nachthokken op het oosten gericht verrekte zelf van de kou en verzorgde de vogels in delen omdat ik zelf bijna bevroor terwijl al mijn vogels net deden of er geen kou was .

Heel iets anders dan bij Kees in Nieuw Zeeland daar heb je nooit vorst kunnen ze ook niet op natuurijs schaatsen .
wink ;)

Paul


casehulsebosch
Website Member
Posts :152

Website Member
2009-01-08 - 00:52:52 send message to casehulsebosch

Kees will helemaal niet schaatsen. vandaag 30C. een temperatuurtje tussen die van ons hier en NL zou best mijn goedkeuring hebben. Groet vanuit Nieuw Zeeland.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2009-01-08 - 11:09:04 send message to P.Rooth

Dat Kees niet wil schaatsen moeten we maar geloven .

Maar 30 graden is toch heerlijk en dan hoeft het voor mij niet kouder te worden is ook nog goed voor het milieu en mijn wintertenen want dan kan de kachel van de waakvlam wink ;)

Paul



digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2009-01-08 - 16:53:44 send message to digipeet58

probeer alle vogels vorstvrij te laten overwinteren.
mensen willen ook graag warmte, waarom onze vogels niet?
zie het als een zorgplicht.
je wilt vogels; dus zorg er goed voor.
niet alle vogels kunnen tegen vorst; de vogels in de natuur voederen we immers ook extra.
een vogelliefhebber; net als jullie.
Peter


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-01-08 - 21:06:09 send message to chrislaevers

Ik durf het bijna niet te vertellen maar vandaag heb ik in de nestkast gekeken van een koppel zebravinken die in een koude (op een broedlamp gericht op een zitstok na) en niet verlichte volière zitten. Ze hadden twee eieren voor de grote vries en sinds had ik niet meer gekeken. Gisteren was het 'vrij zacht': 5 jongen met dons!
Ik dacht dat die twee eieren niet zouden uitkomen omdat er ook nog drie jongen van de vorige nest bijzitten die niet eens op kleur zijn en dat die wegens de winter dan samen in die nest zouden gaan slapen. Of misschien zitten ze wel 's nachts met zijn vijven op die vijf jongen!
Ik kan niets doen dan wachten.
Ze hebben in die volière (eigenlijk twee) 5 voederplaatsen met zaad, trosgierst, 3 drinkplaatsen waarvan één bij de broedlamp en kanarieêivoer en wildzangeivoer en diepvriespinky's. Ik heb al die tijd nestmateriaal (sisalfiber en cocosvezel) blijven geven mochten ze de behoefte gehad hebben (en die hadden ze) om hun nest te isoleren tegen de koude.

Ik had al in november bij andere soorten vogels mannen en poppen gescheiden om legnood te voorkomen maar van dit pril koppel had ik echt geen tweede nest met jongen verwacht.
Als ze uitvliegen noem ik ze "de Deep Freeze Gang".

Christine.





digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2009-01-09 - 10:00:58 send message to digipeet58

mag je best vertellen hoor, blijkt dus dat, ondanks de kou, de vogels het goed hebben bij jou.
wens je er veel succes mee.
zo zie je maar; heel sterk en heel eigenwijs.


kvhooff
Website Member
Posts :180

Website Member
2009-01-09 - 10:52:08 send message to kvhooff

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Ik vind het houden van tropische vogels bij temperaturen rond het vriespunt dierenmishandeling.

Zelfs een mens die er op gekleed is zal van continue vorst niet direct doodgaan, maar zal op termijn toch aardig wat klachten krijgen.

Over een paar weken komen de advertenties weer: "Wegens overlijden van de pop een broedrijpe man te koop".

Ik snap werkelijk niet dat mensen een grijze roodstaart papegaai die meer dan 500 euro kost en gedurende zijn leven voor duizenden euro's jongen kunnen opleveren een voor het dier aangename temperatuur onthouden.

Kees



eckers
Website Member
Posts :94

Website Member
2009-01-09 - 12:31:38 send message to eckers

een aantal van mijn vogels hebben zelf de keus,ze kunnen binnen en buiten,ik sta er eigenlijk versteld van,want de meeste blijven gewoon buiten,ze slapen wel meestal onder het overkapte gedeelte en hier zitten ze ook uit de wind,maar ik vind persoonlijk dat je niet moet kijken naar hoe duur een vogel is,als er nu bv eentje van 5 euro,of van 500 euro sterft aan bv de kou ,het is voor beide vogels even erg(alleen van eentje van 5 euro,is meestal meer aanbod van,dus handiger om aan een nieuwe te komen)
groetjes jan willem



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 164 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede