Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Koude nachten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


Bart 2
Website Member
Posts :23

Website Member
2009-01-11 - 17:31:53 send message to Bart 2

Een ongeluk is sneller gebeurd dan gedacht... Mijn geelbuikamazone vond er niet beter op dan zich zaterdagochtend te wassen in de drinkbak. Dit bij temperaturen bij min 3 binnen, en min 10 buiten. Had ik het geweten... Nadien vriespoten en tot bloedens toe. Ik heb de wondes gespoeld met isobetanine, en ze gauw in de huiskamer gezet. Ik vrees dat er zeker één teen verloren is, kan enkel maar op het beste hopen. En de verwarming in de binnenvolière natuurlijk opgezet om verdere ongelukken te vermijden. Ze zit hier rustig te kijken terwijl ik mijn berichtje intik, maar het is geen zicht, zo'n vogel die vol hangt met bloed door mijn domme schuld. Dus volmondig eens met de reacties van anderen: loop geen risico en houd minstens de vorst uit uw kooien.


Kieba
Website Member
Posts :67

Website Member
2009-01-11 - 18:05:15 send message to Kieba

Ja, dat zijn hele nare dingen !!
Nou ook ik hou mijn hart vast en iedere morgen ga ik kijken hoe het met ze gaat en tot nu toe gaat het prima. Alles gaat bij mij automatisch het nachthok in als het schermer wordt maar ik check het ook ieder dag want er zijn er altijd een paar eigenwijs die toch in het buitenhok blijven zitten.
In de schuur heb ik een warmte lamp tegen de kooien aan van 150 Watt en tevens heb ik de binnen kooien ook nog eens afgedekt met dikke handdoeken, maar van mij mag die temperatuur wel omhoog nu.
Wat roos visee in het drinkwater doen, om te voorkomen dat het water bevriest, vond ik een GOUDEN TIP.


kvhooff
Website Member
Posts :180

Website Member
2009-01-11 - 20:36:30 send message to kvhooff

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dat is niet zo mooi Bart.

Als het een man is ben je klaar met het kweken. En verkopen wordt helemaal een moeilijk verhaal. Heb ik gehad met bonte boertjes en zonparkieten.


Op de een of andere wijze zijn ze verstoord geweest en aan het gaas gaan hangen. De temperatuur was slechts -2! Voor dat geld had ik wel een paar jaar kunnen stoken.

Ik heb ze 3 jaar lang gehouden en iedere dag dat ik ze zag baalde ik. Uiteindelijk heb ik ze weggegeven aan iemand op marktplaats die gratis een papegaai zocht.


Tegenwoordig houd ik mijn binnenhok op 10 graden en bij vorst gaat de voliere dicht.

Kees



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 163 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede