Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Hoe zijn jullie voor bereidingen voor het broedseizoen 2009 Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Hoe zijn jullie voor bereidingen voor het broedseizoen 2009
roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2009-01-11 - 16:45:07 send message to roodmus

Ik ben kweker van Noorse Goudvinken.

Kweek dit jaar met 7 koppels buiten in broedboxen,van 2x2x0.80

Ik heb de koppels 5 oude van vorig jaar en het jaar daarvoor en 2 koppels jonge vogels van 2008,
gekoppeld in december.

Drie oude koppels hebben het hele jaar samen gezeten.

Begin weer met eivoer -kiemzaad-pinkie,s in Januarie 1x per week -Februari 2-3 x in de week -Maart alle dagen.

Grt Roodmus.


gråsiska
Website Member
Posts :4

Website Member
2009-01-11 - 19:40:46 send message to gråsiska

Hallo Roodmus,

Ik kweek met 3 koppels Noordse Barmsijzen en 1 koppel sijzen. Twee koppels barmsijzen zet ik in broedkooien van 50 x 50 x80 cm en 1 koppel in broedbox van 1.20 x 80 x 50. De sijzen zitten in voliere. Ga ze volgend weekend koppelen en tevens het eivoer opvoeren.


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2009-01-11 - 20:09:26 send message to denegon

Ik ben sinds een week weer begonnen met eivoer en met univerzeel voer door mijn fruit en kiemzaad te mengen.
tevens heb ik mijn oude voer weer terug hierin zitten pellets en zo te zien is dit goed voor de papegaaien want na 1,5 jaar niets hebben ze nu weer eieren.
de blokken bij de pruimekoppen gaan er half februari in dan kunnen ze in maart beginnen.
verder zorg ik er voor dat de vogels zo goed mogelijk in conditie zijn en de kooien schoon zijn .
groetjes egon


Dyzer
Website Member
Posts :31

Website Member
2009-01-12 - 12:01:58 send message to Dyzer

ik ga volgende week al eens ZEEEEEEER goed tegen die vuil bloedluis spuiten. Er zouden dan toch geen vogels in de broedruimte zitten.

Voor de rest ben ik mijn kweekbakken nog aan het bekleden met speciale plastic-folie dat er voor zal zorgen dat ik mijn kooien mooi kan uitwassen en na het afspuiten met silicone ervoor zullen zorgen dat er geen tot zeer weinig kieren zijn waar die vuile bloedluis zich in kan zetten.

Half februari wordt mijn kweekruimte nog voorzien van een nieuwe vloer. Nu is het gewone beton maar dan zal het volledig gevloerd zijn.

Conclusie: nog veel werk happy :)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 229 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede