Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > geslachtsbepaling Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : geslachtsbepaling
Stefan1990
Website Member
Posts :83

Website Member
2009-01-12 - 22:14:09 send message to Stefan1990

Hallo,

Ik ben al een tijdje aan het twijfelen of mijn diamantduifjes wel een koppeltje zijn. Ze lijken de laatste tijd ruzie te maken, ze vliegen de hele tijd achter elkaar aan, laten de ander niet op zijn gemak zitten en maken vrij veel lawaai ( meer dan mijn andere vogels samen). Nu denk ik toch dat het een mannetje en een vrouwtje zijn en dat ze gewoon met elkaar aan het spelen zijn, maar ik ben niet helemaal zeker. Zou er iemand mij kunnen vertellen welk geslacht mijn diamantduifjes zijn?

De foto staat helemaal onderaan de pagina van deze link : http://www.vogelarena.com/voliere/voliere_1000000971.html


mvg Stefan


postvogel
Website Member
Posts :165

Website Member
2009-01-12 - 23:22:20 send message to postvogel

Naar mijn mening heb je 2 poppen(de rode oogkringen zijn bij beide aardig smal).
Groet Chris.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-01-13 - 00:33:40 send message to Ton Koek

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Zo kunnen de kenners het wat beter zien:


Ik denk rechts een doffertje.


hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2009-01-13 - 06:57:19 send message to hoogervorst

Ton, Volgens mij heb je gelijk.
Het lijkt mij een koppel, de doffer rechts heeft een rode oogring en de duivin links wat meer oranje, ook zie ik verschil in dikte van de oogring. het lijkt zelfs of de man een opgezette krop heeft van het koeren op dat moment.
tevens ziet de man er op zijn rug grijzer uit en de pop wat bruiner.

Ik denk gewoon dat ze in de stemming raken, of minder eiwitten geven of gewoon een traliekastje geven en de natuur zijn gang laten gaan.

Ronald


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2009-01-13 - 08:58:37 send message to digipeet58

ik wil niet zeggen dat ik een kenner ben,
maar als ik uitga van mijn eigen duiven, dan is het inderdaad een koppeltje; vogel op nestkast is een doffer (brede oogring); vogel op tak is een duivin (minder brede oogring, minder rood)
bij twijfel: let op gedrag; doffers koeren, kop naar beneden en staart uitgewaaierd uiteen.
als duivin wil volgt eventuele paring.
heb zelf de vogels apart; man koert nog steeds,
pop legt nog steeds eieren.


Stefan1990
Website Member
Posts :83

Website Member
2009-01-13 - 15:14:50 send message to Stefan1990

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

De rechtse doet inderdaad soms zijn kopje naar beneden maakt een geluidje en doet zijn staart open. Ik dacht dat de andere dit ook eens gedaan heeft maar ik heb me toen waarschijnlijk van duif vergist, want nu ik er op let heb ik de linkse het nog niet zien doen. Wel zie ik soms dat één van de duiven op de andere zijn rug gaat zitten, maar ze paren dan niet of zo. Hij springt er gewoon weer af en wordt dan achterna gezeten door de andere duif.
Maakt het vrouwtje eigenlijk ook iets van geluid?

Eigenlijk wel leuk om die beestjes bezig te zien :P

Stefan


danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2009-01-13 - 17:36:06 send message to danielkempenk

een doffer heeft toch ook grotere stippen op de vleugel???
heb zo ooit ook gehad en meende toen dat een man minder en grotere stippen had als de pop?
en idd een rodere oogring.

gr.daniel


Tenzi
Website Member
Posts :261

Website Member
2009-01-13 - 18:33:15 send message to Tenzi

Ik heb ook een tijd lang twee duiven gehad waarvan ik dacht dat het een stel was, omdat één een kleinere oogring had dan de ander en er een harder en meer koerde.
Tot op een gegeven moment beide aan het baltsen waren met de staart gespreid omhoog. Het bleken uiteindelijk toch twee mannen te zijn.
Mogelijk was degene met de grootste oogring het meest dominant. Ook kan de kleur en grootte van de oogring per vogel wel verschillen.
Het baltsen gaf voor mij de doorslag.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 255 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede