Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kweken met Catharina's en pruimkoppen in voliere Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kweken met Catharina's en pruimkoppen in voliere
Samax
Website Member
Posts :1

Website Member
2009-01-21 - 22:44:12 send message to Samax

Ik heb in een zeer ruime binnen en buitenvoliere 2 koppels Catharina parkieten en "waarschijnlijk" 1 koppel pruimkopparkieten. De pruimkoppen zijn van 2007 en dan ook nog niet broedrijp, ook het geslacht is nog niet 100% te zien.

Het heeft mijn voorkeur om de vogels in de voliere zelf te laten broeden (broedblokken hangen dan in de binnen voliere). Is het verstandig de Catharina's te laten broeden met de twee jonge pruimkoppen in de voliere. Ik ben niet zo bang dat de pruimkoppen de boel gaan verstoren, maar ik vraag me wel af of de pruimkoppen dan ook geen nestdrang krijgen. Heeft iemand hier ervaring mee?


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2009-01-22 - 19:42:23 send message to denegon

Als pruimekoppen 2 jaar zijn en nog niet op kleur kunnen ze zeker wel kweken. de vogels kunnen in de kweek periode agressief zijn tegen andere vogels. In maart begind het broedsyzoen van de pruimekop als ze in mei nog geen interessen hebben getoont in het blok dan lijkt het mij dat ze er niet aan beginnen dit jaar. vinden ze het blok wel oke dan maken ze het gad zo groot dat ze er in kunnen en dan zullen ze beginnen. reken er dan op dat de catharinas niet meer welkom zijn in het blok.
suc6 met je vogels en hopelijk gaat het goed in de voliere en heb je ringen te kort voor de jonge vogels happy :)wink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 247 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede