Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > goffini kaketoes/cites Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2009-02-02 - 09:54:56 send message to rajar

Ach de roverheid heeft toch boter op zijn hoofd.
In begin jaren 90 werden gesmokkelde eieren van zwarte kaketoes hier uitgebroed, daar deze niet op enige cites lijst voorkwamen waren deze legaal.( Het was alleen verboden om levende vogels in te voeren)
Deze vogels werden bij de toenmalige eigenaren in beslag genomen en op een geheim adres opgevangen.
( Faculteit diergeneeskunde Utrecht)Daar werden medicijnen op deze vogels uitgetest waardoor er een groot aantal kwam te overlijden
Dit werd met toestemming van de AID gedaan omdat zij van mening waren dat deze vogels niet meer naar de rechtmatige eigenaar terug gingen.Het interesseerd bijna niemand bij de overheid wat er met dieren gebeurt als ze in beslag genomen zijn.
In Engeland is er hetzelfde gebeurt met de vogels van Harry Sissen http://www.ckcbirds.co.uk/harrysissen.htm


Mvg Rob


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2009-02-02 - 12:34:00 send message to Picolet

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

wanneer je vogels koopt, waarvan je weet dat er geen kweekparen in Europa aanwezig zijn ben je naar mijn mening bezig met het aankopen van illegale vogels. Dus met je volle verstand fout bezig.
Dat je dan met dure advocaten en mazen in de wet de vogels inclusief schadevergoedingen weer terug krijgt is dan geen rede om de schuld bij de overheid te leggen.

Het waren destijds de grote jongens die deze vogels graag als exclusief en de bedoeling om er grof geld mee te verdienen kochten.

Als het dan mis gaat roepen ze het hardst dat het niet eerlijk is.

Door hier aan mee te werken blijft het smokkelcircuit in stand.
met de goede broedmachines van tegenwoordig is het goed mogelijk om van liefhebbers uit Australie bijvoorbeeld nakweek eieren te verkrijgen en uit te broeden.

Alleen je moet het durven, en wellicht zien we binnenkort mutaties van de Rose in Europa verschijnen.

Het gaat overigens ook de andere kant op, een hele tijd geleden werden er bevruchte eieren te koop gevraagd van allerlei kromsnavels voor de export naar......

Het gevaaar van virus overdracht is natuurlijk ontzettend groot, maar smokkelaars hebben maar een belang, geld en winst.

Een ander aspect hoe gevaarlijk vogelsmokkel is bleek wel vorig jaar toen een aantal zuid amerikaanse parkieten (aratinga's)in Australie in beslag werden genomen door de douane.

Dor de zeldzaamheid van deze vogels in Australie werden ze niet gedood naar opgevangen in een opvang. In deze opvang werden ook de oranje buik parkieten gekweekt die jaarlijks worden losgelaten om deze zeer zeldzame neophema soort in het wild te behouden. Helaas waren de zuid amerikanen drager van het Pacheco virus en stierven de neophemas en andere inheemse parkieten massaal.

Dus met kopers van illegaal spul heb ik geen medelijden.

Overigens had de Engelsman illegaal de zeer zeldzame Lear's ara in zijn bezit, gesmokkelde vogels.

Ook hier weer de drang om zeer zeldzaam te moeten hebben, em koste wat het kost zelfs mee te werken aan vogelsmokkel en zo het in stant te houden van roofbouw in de natuur.

Ruud


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2009-02-02 - 12:47:07 send message to johanblok

Of de overheid nu wel of geen boter op zijn hoofd heeft, dat is nog geen reden om je crimineel te gedragen (zoals de genoemde Brit).


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2009-02-02 - 13:00:47 send message to rajar

Het gaat er mij niet om dat de vogels gesmokkeld zijn. Ik heb wel een probleem hoe er met deze vogels na inbeslagname wordt omgegaan.
Als de vogels bij de desbetreffende kwekers waren gebleven hadden ze waarchijnlijk nu nog geleefd.
De lear ara's van Sissen waren al in Europa, hij heeft ze dus niet zelf uit Brazilié gehaald.Een kwam uit Zweden en de andere uit Joegoslavié.
Als je het stuk over Sissen goed leest blijkt dat de Lear ara's een virus hebben opgelopen na de inbeslagname waardoor ze ongeschikt zijn voor kweek. Dit is crimineler dan vogels smokkelen.
Heel Nederland is tegen apen en honden als
proefdier maar een illegale kaketoe dat is geen probleem. Het is te gek voor woorden dat een overheid hiermee weg komt. Dit is gelegaliseerde dierenmishandeling 1 ste klas.

Mvg Rob


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2009-02-02 - 14:31:56 send message to Picolet

Zijn er geen helers dan zijn er ook geen stelers.

Wetgeving is er niet voor niets, moet je dan de daders van strafbare feiten dan maar hun gang laten gaan.

Sissen was de autoriteit op het gebied van kromsnavels, hij wist goed dat ze illegaal waren.

Hetzelfde geldt in deze topic, het houden van cites vogels zonder de benodigde papieren is niet toegestaan.

Willen we de boel in het gareel houden en beschermde vogels echt beschermen dan moet er wetgeving worden toegepast en met harde sancties naar de overtreders.

Dat de vogels de dupe van worden ligt toch veelal aan de overtreder zelf, de verantwoordelijkheid ligt bij degene die koopt en verkoopt.

Ruud


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2009-02-02 - 15:04:56 send message to Antonia

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hoe zit het met een vogel die al meer dan 20 jaar oud is, pas sinds een paar jaar op de lijst staat en dus (nog) geen citespapieren heeft en niet is geringd ?


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2009-02-02 - 16:36:10 send message to rajar

Hopen dat je rekeningen hebt van de dierenartsen eventuele aankoop nota, foto's die te dateren zijn.
Zoniet kan je pech hebben en geen cites krijgen.
Wat ook kan dat je geen cites krijgt maar een bezitsontheffing dat houdt in dat je bij verkoop toestemming van het cites bureau nodig hebt.De vogel is dan wel gelegaliseerd maar is niet vrij verhandelbaar.

Mvg Rob


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-02-02 - 16:45:52 send message to wiechmann

en die zijn er nog voldoende in de huiskamer


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2009-02-02 - 16:46:57 send message to Antonia

Oké, dank je wel. Ik ga de vogel opvangen, eigenaar is overleden maar een kopie van de aankoopbon heb ik wel.


mariannenl
Website Member
Posts :197

Website Member
2009-02-03 - 18:15:41 send message to mariannenl

voor antonia

de mijne is ong. 15 jaar bij me,en zal ong. 25 jaar opud zijn, had geen cites en geen ring, ik heb hem bij Hedwig laten chippen en een verklaring van haar erbij gedaan en hoop dat dat voldoende is want de wetgeving is van NA die tijd

Mairanne


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2009-02-03 - 18:34:44 send message to Antonia

Dank je wel. Ik heb de mijne ook al laten chippen. Nu nog even achter de aankoopbon aan en hopelijk wat foto's en dan maar hopen dat het goed komt wink ;)
Heb jij nu een cites of een vrijstelling van bezitsverbod ?



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 221 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede