Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Harlekijn Ara's Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



bstekel
Website Member
Posts :18

Website Member
2009-03-24 - 20:54:59 send message to bstekel

ik heb de ballen verstand van mutaties en of kweek met verschillende soorten, en probeer ik te kweken met zuivere exemplaren, al wordt dat al moeilijk bij sommige soorten, bv de edels.
en waarschijnlijk ga ik nu appels met peren vergelijken, maar ik doe het toch, met een knipoog naar een andere diersoort.
Wolf naar amerikaanse bulldog, schijnt dus ooit begonnen te zijn met een kruising van een wolf met iets.uitkomst in ieder geval een nieuw ras met zijn eigen unieke kenmerken.
terug naar de vogels, en natuurlijk hoop ik dat de soorten zoals nu bekend blijven bestaan.
Misschien zijn wij als kwekers wel in staat om nieuwe soorten te kweken met gezonde en sterke nakomelingen, wat zo zijn volgens mij via evolutie ook soorten ontstaan.
en waar sommige soorten zijn uitgestorven, kunnen wij misschien wel nieuwe soorten uitzetten.
Dus misschien wel een uitdaging voor ons als kwekers om vooral sterke en gezonde vogels te kweken en nieuwen rassen te ontwikkelen.

zomaar een gedachte kronkel, nogmaals zelf helemaal geen ervaring met deze materie.

PS. sommige kruisingen vind ik toch wel bijzonder mooi.


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-03-24 - 22:01:00 send message to Max.Weijers

Bij de zeldzame soorten zoals ara's is het toch belagelijk dat sommige prutsers er barstaarden of mutaties van gaan kweken. Er zijn zelfs al mutaties van de hyacint het moet niet gekker worden zo'n zeldzame vogel bijna niemand heeft die in zijn particuliren colectie. En daarbij komt ook nog dat de vogels steeds zwaker worden en steeds een eigenschap verliezen. En ze worden gewoon ontzetten lelijk. Kijk nou naar de goudfazanten de goudfaznaten die bij de boeren lopen zijn echt ontzetten lelijk. Vorig jaar toen ik voor het eerst echte raszuivere goud fazanten gezien heb (en ook gekocht) wist ik echt niet wat ik zal zo mooi.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-03-24 - 22:27:38 send message to Karel

quote
Er zijn zelfs al mutaties van de hyacint


Wat zou jij doen als je plotseling een mutatie van deze vogel bij de jongen zou vinden. Niet mee verder kweken??
Besef wel dat je voor een jonge lutino Hyachint ara zo ongeveer een nieuwe Porsche kunt kopen.razz :p


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-03-24 - 22:34:37 send message to wiechmann

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

max zit weer zichzelf tegen te spreken .
mutant hyacint mag niet.
maar grasparkieten wel en ga er nog trots op ook

ik hoop dat ik ooit een mutant hyacint kweekt.

ps. als er iemand foto heb van de mutant hyacint zou ik hem graag zien heb er nog niet van gehoord maar ik weet ook niet alles


Antonia
Website Member
Posts :1945

Website Member
2009-03-24 - 23:31:45 send message to Antonia

Ik heb wel twee verschillende gezien, maar hoe het zit ..... weet ik eerlijk gezegd niet.


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2009-03-24 - 23:40:41 send message to EdensB

Ik vind vele van de mutaties ook niet mooi maar wat is nu exact waar men problemen mee heeft...is het het kruisen van zeldzame soorten (behoud soort) of is het het kruisen zelf...in dat respect zouden veel kleurkanaries toch ook fout zijn omdat die voor zover ik weet ook hun kleur te danken hebben aan kruisen met andere soorten?
(Heb zelf niets met mutatiekweek...hoop straks zelf 100% wildkleur Catharinas te vinden)


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-03-25 - 08:41:18 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Nu moet ik je wel zeggen om kruisingkwekers, prutsers te noemen vind ik wel erg ver gaan.
Zeker voor een snotneus van 15 jaar. (ik wordt er enorm moe van)
Max je weet absoluut niet waar je over spreekt! (alweer)
Iemand die serieus kruisingen kweekt heeft er meer verstand van dan jij, je opa en ik samen.

Juist omdat ze sterke vogels willen.
Ik heb nog nooit gehoord dat kruisen zwakke vogels opleverd, juist omdat bij het kruisen op de sterke punten van vogels gelet wordt en benut worden. Inteelt levert zwakke vogels op. Maar dat weet iedereen en gebeurt meestal alleen maar per ongeluk.

Kom over 5 jaar nog eens terug, oké? En voordat je heel, héél veel bijgeleerd hebt, stil in een hoekje blijven. (ik ga misschein wat ver, maar ik wordt hier dus enorm moe van.)

angry Peter


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-03-25 - 09:26:11 send message to Max.Weijers

Oké dus alle mensen die zelf hopen om ooit eens een mutant hyacint te kweken zijn blijkbaar broodfokkers.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-03-25 - 09:53:07 send message to Karel

Nee Max, dat is een beetje kort door de bocht.

Maar zeg eens eerlijk: Wat zou jij zelf doen als je zo'n vogel kweekt waar iemand 100.000 euro voor wil geven??wink ;)


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-03-25 - 10:14:22 send message to Max.Weijers

Oké ik kan het wel snappen dat er mensen zijn die die verlijding niet kunnen laten ligen, maar we zelf kweken ook hele speciale grasparkieten zoals, atracith 500 euro per stuk, spangel 100 per stuk, claertail 100 per stuk, en een hele speciale fallow die niemand heeft, maar die verkopen wij ook niet en we hebben er ook niet zoveel geld voor gegeven.

Bij ara's is dat ander (vind ik) want die zijn ontzettend zeldzaam niet veel mensen hebben die, dus probeer eerst maar eens de soort omhoog te kreigen. Als er genoeg van zijn dan vind ik het priema als er mutatie's van worden gekweekt (alleen als de echte ook nog gekweekt worden) Wij kweken ook grasparkieten mutatie's maar ook de wildkleuren.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-03-25 - 10:30:28 send message to wiechmann

antonie ik denk dat je kruisingen bedoelt met hyacint .daar ben ik ook geen voorstander van.
maar mutant heb ik nog nooit van gehoord of gezien.

en max als je iemand op die manier een broodfokker noemt wil ik er graag 1 zijn.
en als je denk dat er weinig ara's zijn.prima houden zo.
alles wat jij en je opa doen zijn goed en wat een ander doe is broodfokken


danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2009-03-25 - 10:35:29 send message to danielkempenk

ik wou dat ik een broodfokker wasshocked 8O
van mijn hobby mijn werk maken lijkt me echt super!

gr.daniel


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-03-25 - 10:50:50 send message to Karel

quote
Oké ik kan het wel snappen dat er mensen zijn die die verlijding niet kunnen laten ligen


Ja maar mijn vraag is: Kun jij de verleiding laten liggen?
(100.000 euro is heeeel veeeel geld, waar sommige mensen soms weken voor moeten werkenwink ;))


goudparkiet
Website Member
Posts :100

Website Member
2009-03-25 - 11:26:56 send message to goudparkiet



Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-03-25 - 11:28:17 send message to Max.Weijers

ja die verlijding kan ik laten liggen. Ik ga geen geld verdienen aan iets waar ik een vogel steeds zwakker me maak of zeldzamer.

Ps. wie kent er iemand die hyacinth ara's heeft?




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 226 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede