Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Harlekijn Ara's Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-03-25 - 11:51:02 send message to ParkietenPeter

quote
ja die verlijding kan ik laten liggen

laugh :Dlaugh :Dlaugh :D
Tuurlijk. Ik heb nog niet eens geld om er ééntje te kopen! Laat staan een koppeltje.
En dan is het wel heel makkelijk om er op tegen zijn. laugh :D
Of heeft dit toch meer met afgunst te maken?
Wat ik niet kan moet een ander niet mogen?
(Behoeft geen antwoord, want deze opmerking is net zo'n flauwekul) In ieder geval niet met moraal. Want dan houden we uberhaupt geen vogels gevangen.

Maar, waar vind jij nog een échte 100% zuivere grasparkiet wildkleur? Of een zebravinkje. Of een Personatus, of een ...
En dan bedoel ik echt niet ja hoor ik heb genoeg groene zitten, want als je ermee kweekt komt me daar toch opeens een lutino, blauwe of een al is het maar donkergroene uit. (stiekem in de handen wrijven omdat ik hem gekocht heb als een wildkeur en me nu geld op gaat leveren. En wees eerlijk, zo gaat dat.)

Maar, is het dan nog 100% wildkleur. Dacht het niet. Ja als ik de standaard bijstel, maar dan blijft het altijd goed.

Is allemaal best wel loos geklets op deze manier.

Laat die mensen hun hobby uitvoeren en houden wij ons maar bij de onze.

Of wat moet die man bijvoorbeeld doen die onlangs zijn hyacintman kwijtspeelde en nu met een pop blijft zitten? Een hyacintpop is niet te vinden of te duur. (en dat bepaald hij allen zelf) Als je er uberhaupt al een kunt vinden.
Moet een sociale vogel als een papegaai dan de rest van zijn leven slijten zonder partner? Heeft die ook geen lang leven meer!
Laat er dan liever een ander pop bijgezet worden zodat de vogel nog enigszins een leven kan hebben!

Want waar doen we het voor? Voor de vogels toch? Of stiekem toch voor het geld en is de vogel ondergeschikt? Het belang én het welzijn van de vogel komt bij mij in ieder geval op de eerste plaats.

sad :( Peter.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-03-25 - 11:54:27 send message to ParkietenPeter

ps. Blijft de vraag nog steeds: "Wie zegt dat mutaties zwakke vogels worden? Hoe kom je daar bij?"

Met een goed kweekbeleid is dit helemaal niet zo!
Inteelt verzwakt de vogel, ja. Maar inkruisen echt niet!
Want dit wordt enkel gedaan om bepaalde eigenschappen juist te versterken!
Vraag je opa maar.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-03-25 - 11:56:54 send message to Karel

quote
ja die verlijding kan ik laten liggen. Ik ga geen geld verdienen aan iets waar ik een vogel steeds zwakker me maak of zeldzamer.



Dat is een mooie instelling Max, maar ik wil je die vraag nog wel een keer stellen over 5 jaar.wink ;)


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-03-25 - 11:59:07 send message to wiechmann

wie kent er iemand die hyacinth ara's heeft

nou max wat wil je hooren mensen met 1 koppel of mensen met 5 koppels .

mensen met 5 koppels of meer ken ik er zo snel minimaal 10 mensen en met 1 of meer koppels zou ik niet weten hoeveel ik er ken .happy :)
maar uit alles blijk dat je er niets van afweet.
weet je opa wel dat je deze onzin verkoopt


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-03-25 - 11:59:15 send message to ParkietenPeter

Carla,

Ik vind dat toch echt prachtige vogels waar je heen linkt. Die had ik nog niet gezien.
Dank je wel.

happy :) Peter


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-03-25 - 12:12:06 send message to Max.Weijers

Dus blijkbaar doen jullie het allemaal om het geld?

Mensen die het dus om het geld doen zijn geen echte vogelliefhebbers?

En als jullie mij WIJS gaan maken dat het mij over 5 jaar wel om het geld gaat hoe willen jullie dan dat er nog juigt leden komen als jullie ze toch allemaal WIJS gaan maken dat ze het later alleen om het geld.

En dat is trouwens ook gewoon SLAP GEL*L dat het mij later over 5 jaar wel om het geld gaat. Ik ken zat mensen die ontigelijk zeldzame vogels hebben maar die die echt niet verkopen en wie het dus niet om het geld gaat. En als jullie nou zelf ook een klein beetje nadenken (en niet alleen maar aan jullie mening vast blijven zitten) dan weten jullie ook goed dat ara's ontigelijk zeldzaam zijn. (geelvleugel paar duiven euro voor koppel net zoals de blauwgele soldaten ara's met zelfs nog zeldzamere ondersoorten en dan de hyacinth ara's nog zeldzamer) dat is toch gekken werk om daar nu al mutatie's me te gaan kweken!!!


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-03-25 - 12:27:09 send message to Karel

quote
En dat is trouwens ook gewoon SLAP GEL*L dat het mij later over 5 jaar wel om het geld gaat.


laugh :Dhappy :)

Max, het is in het algemeen niet verstandig om iemand aan te vallen die aan jouw kant staat, maar dat ga je nog wel snappen...happy :)


Papegaaienboer
Website Member
Posts :190

Website Member
2009-03-25 - 12:34:04 send message to Papegaaienboer

Max je hebt ons eindelijk door, eigenlijk haten we vogels maar het verdiend zo lekker. Blauwgele soldaten ara's zijn inderdaad erg zeldzaam er zijn er precies nul van want die bestaan niet. Ara's zijn zo duur omdat de vraag groot is niet omdat het aanbod zo klein is. Lees je de reacties eigenlijk wel?
Wiechmann zegt toch dat hij tientalle hyacinthen weet te zitten en ik ken ook nog wel enkele tientallen kwekers die ze hebben, ze worden zelfs al als huisdier gehouden. Een echt zeldzame soort in het wild is de blauwkeelara maar daar zijn er in gevangenschap inmiddels zoveel van dat de prijs langzaam ineen stort.
Ara's zullen altijd duurder blijven dan een kanarie maar dat wil niet zeggen dat ze heel zeldzaam zijn.
Ik heb zelf ook een koppel harlekijnara's en bijna iedereen vind dat de mooiste vogels uit mijn collectie en zwak zijn ze niet want ze bijten nog steeds door gaas van 2 mm dik.


goudparkiet
Website Member
Posts :100

Website Member
2009-03-25 - 12:39:31 send message to goudparkiet

Max je bent leuk.


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-03-25 - 13:09:22 send message to Max.Weijers

Jullie gaan mij niet wijsmaken dat de hyacint ara's niet zeldzaam zijn.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-03-25 - 13:46:41 send message to ParkietenPeter

quote
En als jullie nou zelf ook een klein beetje nadenken (en niet alleen maar aan jullie mening vast blijven zitten)

Wereldwijheid van een 15-jarige. wink ;)

Max, het blijkt moeilijk te zijn om te kunnen lezen. Soms is zwijgen goud waard, daar kun je veel van leren.
(maar goed, daar maak ik mij ook vaak genoeg schuldig aan, dus gaat het mij niet om het geld.)

Niemand zegt dat een hyacint niet zeldzaam is. Er zijn meer grasparkieten dan Hyacinten.

quote
En als jullie nou zelf ook een klein beetje nadenken

Als we toch aan het denken zijn;
Nou denk dan ook eens even mee over hetgeen ik al schreef en roep niet zomaar iets na een enkel woord gelezen te hebben.

- Moet een solitaire hyacintman dan alleen blijven zitten? Wat dus voor een papegaai meer dan onnatuurlijk is.
- Is het niet beter om er dan maar een andere vogel bij te zetten omdat een papegaai sociaal is?
- Is het dan niet beter er een soortgenoot bij te zetten zodat zij ook hun natuurlijke drang kunnen bevredigen? Wat ook weer noodzakelijk is om te overleven. Dat is het doel van de natuur immers.
-Of moet die solitaire man maar verkommeren/wegkwijnen/NOP?
- Een logisch gevolg is dat er wel jongen van komen, natuurlijk. Daar kun je dan de eieren van wegpakken, maar is dat natuurlijk?

Welke oplossing heb je hier dan voor?

sad :( Peter



wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-03-25 - 14:03:27 send message to wiechmann

hyacinten zijn in avicultuur niet zeldzaam .als je het over een soort heb die in avicultuur wel zeldzaam is en relatief niet duur zijn is de ara nobilis cumanansis.
in het wild zijn er genoeg maar bij kwekers zeldzaam .ik kan makkelijker aan hyacinten man komen dan aan ara nobilis cumannasis man brr.
en in de natuur is de caninde [blauwkeel] zeldzamer dan de hyacint.


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-03-25 - 14:03:53 send message to Max.Weijers

Ik zie er geen oplossing in om er dan maar een andere bij te zette van een ander geslacht. Gewoon heel hard door blijven zoeken. Of verkopen aan iemand die er een zoekt.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-03-25 - 14:16:27 send message to ParkietenPeter

quote
Gewoon heel hard door blijven zoeken. Of verkopen aan iemand die er een zoekt.

Ja, en die zijn er voor het oprapen. laugh :D

Kijk dat bedoel ik dus. Je kunt wel hard schreeuwen om het ergens niet mee eens te zijn. Maar als je dan niks bijdraagt tot iets constructiefs, tja, zeg dan niks.


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-03-25 - 14:22:16 send message to Max.Weijers

Als er al zo wijnig van zijn en haast niet te vinden dan lijkt het mij ook niet echt slim om er bastaarden van te kweken, want dan zijn ze straks al helemaal niet te vinden.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 170 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede