Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > nieuwe voliere bouw fundering ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : nieuwe voliere bouw fundering ?
dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2009-02-07 - 10:06:51 send message to dun grijzeroodstaart

we gaan weer starten met de bouw van een nieuwe voliere , althans binnenkort met de fundering .

ik heb een voliere van in totaal 3,60 x 2,40 met nachthok van trespa , nu vroeg ik me eigen af is het verstandig om hier beton onder te storten voor een vloertje ?

en hoe kun je dat het makkelijkst doen ?

gewoon 15 cm uitgraven en dan storten en met welk beton kun je dat het beste doen ?

graag hoor ik een reactie van jullie .


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2009-02-07 - 10:13:26 send message to denegon

als je het gaat storten maak er dan een putje in zodat het water weg kan dit is zeer makkelijk met schoon spuiten.
verder zou ik zetjes uitgraven en wel met beton ijzer werken anders kun je het verbant eruit trappel

groetjes egon


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2009-02-07 - 11:17:49 send message to dun grijzeroodstaart

hoi egon ,

ja ik was ook van plan om er een netje betonijzer in te doen voor de stevigheid , een putje weet ik nog niet , want dat word weet wat moeilijker .
met de hoge druk spuit je het toch al wel gemakkelijk schoon en dan spuit ik het gewoon naar mijn putje in de tuin toe .

maar als je gaat uitgraven moet je dan houten balken tegen de wanden doen . of gewoon plastic en betonijzer en storten maar ?

en wat is de minimale diepte die je zou uitgraven ?



clauwdia
Website Member
Posts :53

Website Member
2009-02-07 - 11:40:09 send message to clauwdia

hallo voor ons nachthok hebben wij 10 cm beton liggen eerst een bak maken van planken deze zet je vast met paaltjes in de grond wij hebben daarna plastic gelegt toen tegels aan stukjes gelegt daarop een mat van betonijzer en dan gewoon beton er op leg wel het plastic over de bekisting heen plak het niet vast aan de planken
later kan je dat weg halen doe je er nks onder loop het water uit de beton zo de grond in hoop dat je er wat mee kan zo grhappy :)


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2009-02-07 - 12:05:12 send message to dun grijzeroodstaart

hey hallo ,

dat is een duidelijke uitleg , hier kunnen we wat mee , ik zal het zo gaan doen .

bedankt en foto,s zal ik tegen de tijd wel even op het forum zetten

gr


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-02-07 - 15:45:12 send message to Ton Koek

Voor een vloer van die maat heb je ruim een kuub beton nodig, je kunt dan ook kant en klare betonmortel laten storten door zo'n "draaiauto".
Scheelt je heel wat geschep.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2009-02-07 - 15:51:36 send message to dooren

En gele grond eronder anders vriest het kapot.
Gert


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2009-02-07 - 16:25:10 send message to dun grijzeroodstaart

ik ben bang dat het toch scheppen word , bij kan er onmogelijk een auto achter komen ...

geloof dat je ook al van die 25 kilo zakken hebt , maar 1 kub cement , hmm is er geen ander oplossing want dat worden heel wat zakjes .

mischien eerst stenen gelijk vloers leggen en dan de naden en mooi glad maken met snelbeton ,

heb wel is een gootje zo dicht gemaakt en dat ging perfect .

maar dan moet ik weer eerst stenen gaan leggen, als ik nu maar 10 cm diep graaf en daarin een ijzer mat leg , zou dat niet voldoende zijn .


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2009-02-07 - 18:50:34 send message to P.Rooth

Beton stort je als je een sterke betonvloer wil hebben op een bodem waaronder eerst een zandbed gemaakt is welke weer afgedekt wordt met plastic doe je er geen plastic onder dan droogt de beton veels te snel uit en krijg een zwakke betonvloer
De fundering rondom het nachthok moet vorstvrij zijn en zeker 60 cm diep kan je ook heel goed van afgekeurde straatstenen maken met een zandcement mengsel als specie wordt het een brok beton , om zandcement lekker soepel te houden tijdens het metselen kan je een klein beetje afwasmiddel door het water doen wat gebruikt wordt om zandcement mengsel aan te lengen .

De vloer moet als het ff kan een betonstaalmat hebben om de druk en trekkrachten in het beton op te vangen heeft u normale mazen dan kunt u tussen de mazen restanten van straatstenen e.d.
de zaak eerst wat opvullen , doet u het met stukken en brokken tussen de mazen maak deze dan eerst nat voor u beton stort heeft het een minder sterke zuiging op betonmengsel en wordt de hechting beter .

1 m3 beton maken is echt niet zo'n gigantische klus en zeker niet als u met meerdere pesonen aan het werk bent .

U moet wel enkel harken erbij gebruiken geen personen die wel eens zo genoemd worden maar echte

Een plaats vlakbij de stortplaats anders midden in de te maken betonvloer voldoet prima probeer dan de eerste het eerste beton in een kruiwagen te maken en stort dit in een hoek wat uitharken en de volgende zakken grind , zand en cement hierop mengen en weer met een hark uitvegen enz
in het water voor het beton kunt u ook een drupje afwasmiddel doen dan werkt het een stuk makkelijker .

Succes Paul


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2009-02-07 - 19:17:18 send message to denegon

tim je kunt ook grind tegels omgedraaid neerleggen dat zakt ook niet weg en als je ze netjes neer legt komt er in de kieren geen rommel
groetjes egon

Ps: vaak gratis te krijgen op marktplaats


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2009-02-07 - 19:21:28 send message to rajar

1 m³ zijn 17 a 18 kruiwagens als je met 3 of 4 ben heb je in minder als een uur je vloer gestort.
Zelf beton mengen is armoe (vindt ik ).
Ook moet er minimaal 10 cm drukvaste isolatie onder de vloer en moet de staalmat ongeveer 4 cm van de isolatie vrijliggen dat is de dikte van een stoep tegel. Deze sla je in stukkenen daar leg je de mat op.Een 6 mm mat is voor een vloer van 10 cm dik genoeg.Voor een mooi eindresultaat en een dichte laag poreuze vloer zou je de vloer kunnen vlinderen.Dit maakt een stuk makkelijker schoon. Het vlinderen verdient zich door het gemak van een gladde vloer dubbel en dwars terug.
Mijn huidige volierevloer is gevlinderd en iedere keer met schoonmaken heb ik er lol van.

Veel wijsheid Rob


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2009-02-07 - 19:32:01 send message to dun grijzeroodstaart

hoi , vlinderen en hoe doe je dat ? nooit van gehoord en wel van egaliseren !

ik ga morgen de ruimte vrij maken en de bouwvakkers die hier ook bezig zijn [ aanbouw huis ] die gaan maandag en dinsdag de fundering regelen voor mij, dit laat ik beter aan zulke mensen over , en ik moet overigens maandag zelf weer aan de slag .

ze maken een gat van 3,55 bij 2,45 10 a 15 cm diep .
en plastic erin en wat afvalstenen van de bouw en dan beton erin , 1 kub cement hadden hun ook over .

al met al de fundering ligt als het goed is er eind deze week in , nu nog wachten tot ik een belletje krijg dat de voliere klaar is ...

hou jullie op de hoogte wink ;)

mvg


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2009-02-07 - 19:37:12 send message to rajar



dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2009-02-08 - 12:04:33 send message to dun grijzeroodstaart

bedankt rob ,

ben heel de ochtend al weer bezig geweest heb alles al uitgegraven en morgen stenen erin en de fundering en dan beton storten ...

hoop dat het weer een beetje meezit , vraagje kan het kwaad om wat afval stenen [ grit ] onder de fundering wat uit te strooien ??

mvg

tim


clauwdia
Website Member
Posts :53

Website Member
2009-02-08 - 12:06:44 send message to clauwdia

dat kan wel hebben wij ook gedaan gr


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2009-02-08 - 13:25:25 send message to dun grijzeroodstaart

oke dat is mooi , dan ben ik er gelijk vanaf .

gr



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 209 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede