Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Hoe een buizerd helpen? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2009-02-12 - 20:55:49 send message to mootje

Hallo Kieba,

Uiteraard is het eerste alternatief een opvangcentrum.
Helaas zitten daar een redelijk aantal mindere tussen, over dat van jullie kan ik niet oordelen.
Maar ik heb ze gezien waar er met vogels geknuffeld werd, of waar imprint jongen zonder ervaring opgedaan te hebben met het vangen van prooi, zo ff losgelaten werden.
Ook ik ben een voorstander van het brengen naar een v.o.c.....maar, dit ligt wel per kwestie anders.
De topic starter heeft het tot nu toe goed gedaan...had ie naar de experts geluisterd, was de vogel reeds r.i.p.

Met de bewering van de gebroken poot is 1000 maal minder erg dan een gebroken vleugel, kan ik het ook helemaal niet eens zijn.

Dit is toch wel per soort verschillend.
Een roofvogel die niet kan grijpen zal doodhongeren.
Een buizerd is tevens een aaseter, dat is dan zijn geluk, ook ik weet er 1 te zitten die zijn handicap prima compenseerd.
Dat vleugels vaak veel lastiger genezen (Bedoel je dat?) dan een poot, is vaak wel zo tenzij de breuk hoog in de poot zit en niet gepent kan worden.

Op de opmerking dat het om een beschermde soort gaat kan ik kort zijn, want practisch alles beschermd.

Kuikens kunnen voor de afwisseling, niet teveel, word te eenzijdig.

Groetjes Monica.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-02-13 - 12:06:14 send message to ParkietenPeter

Zoals nu ook weer naar voren komt en ook in andere topics over opvanghuizen. Wordt er nogal wat heen en weer gediscussieerd over kennis.

Mijn volgende:

* Hoe weet men wie wel of niet genoeg kennis heeft?
* Wie ziet erop toe dat deze kennis aanwezig is en up to date?
* Wie beziet zichzelf als kenner en wat zijn daar de gevolgen van?
*Hoe kan iemand over kennis spreken als er experts zijn die de Buizerd als opportunist betitelen en zelf zeggen dat de Buizerd beide poten wél nodig heeft om te overleven?(kwam even bij me op)

Zoals Mootje ook al aangeeft heeft de topic-starter het helemaal niet slecht gedaan. (vind ik persoonlijk dan!)


Peter.


Strigiformes
Website Member
Posts :149

Website Member
2009-02-18 - 21:01:48 send message to Strigiformes

quote
Hoe kan iemand over kennis spreken als er experts zijn die de Buizerd als opportunist betitelen en zelf zeggen dat de Buizerd beide poten wél nodig heeft om te overleven?(kwam even bij me op)

Spreek je dit nu tegen peter of hoe moet ik dit nu lezen?


Bart 2
Website Member
Posts :23

Website Member
2009-07-18 - 20:12:45 send message to Bart 2

Aan allen die raad,gaven hartelijk dank. Uiteindelijk is de buizerd bij zijn vinder gebleven tot hij/zij weer volledig op kracht was, en is vorige week weer uitgezt in de natuur. Nu maar hopen dat de vogel het haalt.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 210 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede