Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > kruising oranjewever+kanarie???!!! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2004-07-06 - 00:54:05

In Avifauna in Alphen aan den Rijn is een fikse kolonie wevers druk aan het broeden (maandje geleden, dus begin juni). Het is duidelijk hoorbaar dat er ook jongen in de fraaie nesten zitten.
Ik weet niet meer welke soort wever het is.

Misschien wil men bij Avifauna ook wel informatie geven aan geďnteresseerde liefhebbers.

Groeten, Ton.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-07-06 - 08:09:37

quote
PS: zouden we niet wat tegen die Vogelkelder kunnen doen? Hoe kan die zo ongestoord zijn vogels houden? Heeft de overheid daar dan geen regels voor???
Persoonlijke vendetta? wink ;)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-07-06 - 11:24:35

quote
In Avifauna in Alphen aan den Rijn is een fikse kolonie wevers druk aan het broeden
Goeie tip Ton, bedankt. Ik was er vorige week nog, maar heb de wevers gemistsad :(. Waarschijnlijk veel te veel oog gehad voor andere vogels.
De volgende keer zal ik zeker gaan kijken en iemand proberen te spreken die over de wevers gaat.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2004-07-06 - 16:55:57

De wevers zitten in een binnenvoličre, in het pand waar vroeger de lorrielanding zat.

Er hingen zeker 30 nestbuidels aan het plafond. erg fraai.

Groeten, Ton.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2004-07-06 - 21:38:36

Het is een tijdje geleden dat ik er geweest ben maar toen zaten er grote textorwevers bij de lorilanding.

Ik heb ook nog een mailtje gestuurd naar Avifauna ik ben benieuwd of ze meer kunnen zeggen over de kweek


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2004-08-20 - 09:16:58

Dit bericht is 3 keer gewijzigd



Tockus
Oud Lid
Posts :9

Oud Lid
2004-08-25 - 12:05:05

In Blijdorp hebben de (Textor) wevers sinds kort ook een splinter nieuw verblijf. Binnen een week, na te zijn overgeplaatst, begonnen diverse vogels met het bouwen van nesten en baltsen onder de nestingang. In blijdorp hebben ze vorig jaar (in het oude onderkomen) ook al flink wat jongen gehad van deze weversoort. En dit jaar zullen er ook nog wel wat rondvliegen. Sommigen houden er overigens de mooiste knstwerken aan over, echt schitterend.

Ze zitten in het nieuwe Afrika gedeelte, tegen de savanne met Zebra's en Struisvogels aan. Samen met pleviertjes en toerako's.


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2004-08-25 - 14:24:13

He Tockus,


Ik heb ze gezien. Ik moet zeggen dat dit verblijf er echt super uit ziet.


pirtre
Website Member
Posts :54

Website Member
2005-08-19 - 15:16:23

Hallo,
heeft er iemand info over napoleonwevers?
Moeten ze in groepen gehuisdvest worden of een man op meer poppen?

Pieter


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2005-08-19 - 20:22:39

Voor een ieder die geintreseerd is in een stukje begrijpelijke evolutietheorie, dat ook wel een beetje op dit onderwerp slaat, is er een makkelijk te lezen boekje verschenen: Kaas & de evolutietheorie, door: Bas Haring, ISBN 9025425402


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2005-08-20 - 10:58:10

Ik zou aanraden om meer poppen per man te doen en het beste is ook 1 man per voliere. Mijn poppen bleken voor een groot deel mannen te zijn en die zitten nu prachtig imponeer gedrag tegen elkaar te vertonen (mijn ren is gelukkig meer dan groot genoeg om conflicten te voorkomen) ze zetten hun rugveren helemaal op en tsjilpen tegen elkaar. Heb verder nog geen agressie waargenomen maar van kweken komt niks door al dat macho gedrag happy :).

Wat mij heel erg beviel is ook de boomkruin die ik in mijn voliere heb staan (afgezaagde top van een kleine wilg) en deze boom is het centrum van alle wever activiteiten en hoewel ze na een jaar veel brutaler zijn geworden schieten ze bij onraad toch weer de boom in.


Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2008-05-01 - 10:34:24

Om nog even op dit onderwerp terug te komen: ligt het nou aan mij of wordt ik echt gek laugh :D?

In het boek "Encyclopedie voor de vogelliefhebber, deel III", uit begin jaren zestig was ik wat aan het bladeren. Ik zocht wat meer informatie betreffende verscheidene weversoorten.

En wat schetst mijn verbazing (wink ;)) als ik de info bij de oranjewever doorlees:
"Gebroed hebben deze vogels in volieres nog maar zelden, wat grotendeels aan de eenzijdige voeding te wijten zal zijn. Wel wordt er een merkwaardige kruising vermeld in Bird Hybrids (blz. 218) namelijk tussen de Oranjewever en een Europese Kanarie, Serinus canarius."

Dus ik ben meteen begonnen met googlen, kom ik op de volgende site: http://www.bird-hybrids.com/

Ik heb, heel simpel, op geslacht gezocht (BV. Serinus), en dan komen er echt maffe hybriden uit. Echt geloven doe ik het niet...

Kanarie X Madagascar- Wever

Kanarie X Kaapse brilvogel (!!!!???)

Madagascar-Wever X Goudvink

Staartmees X Pimpelmees (Nog wel enigszins voor te stellen maar nog steeds ongeloofwaardig)

Vooral over de kruising kanarie x brilvogel heb ik me zeer erg verbaasd...

Is er iemand bekend met deze kruisingen of is dit wederom bewijs dat er een hele hoop onzin op internet staat wink ;)

Gr Zjurre



Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 154 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede