Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kleurstoffen? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kleurstoffen?
limburg
Website Member
Posts :17

Website Member
2004-05-31 - 13:03:56 send message to limburg


In de Efteling zag ik een aantal felgekleurde duiven die duidelijk kleurstoffen hebben gekregen.
Felrood, felblauw en felgeel!
Mijn vraag is of dit niet schadelijk is voor de vogels?


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-05-31 - 13:31:32 send message to natasja

volgens mij hangt een en ander ook af van de gebruikte methode / stoffen .

Zou van een instantie als de efteling niet bijster slim zijn om middelen te laten gebruiken die kwaad kunnen ..Met de paasdagen zag je ook vaak op de tv die kippe kuikentjes die kleurstoffen hebben gehad ,daarvan werd aangegeven dat het geen kwaad kon .

Geen idee dus of het kwaad kan maar vermoed zelf van niet , al is het verre van natuurlijk shocked 8O


ricco
Oud Lid
Posts :10

Oud Lid
2004-05-31 - 15:18:40 send message to ricco

hoi,

het zal inderdaad niet schadelijk zijn,maar voor de vogels is het wel verwarrend. een vogel kan andere niet meer herkenen aan de natuurlijke kleuren(man-pop)
dus weer een geval waar de vogels aleenmaar gebruikt worden voor het opleuken van het park. terwijl mooie witte duiven mischien het zelfde effect hebben op de mensen en minder van die vragen zoals is het slecht voor de vogel,dus ook minder slechte reclame.

mvg pascal


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-05-31 - 20:28:22 send message to natasja

maar ook de witte duiven zouden gebruikt worden om het park op te leuken wink ;)

en .. als ik nou heel eerlijk ben moet ik toch toegeven dat ik zo iemand ben die dan zou reageren van "ohh kijk wat leuk blauwe duiven !!"
Maar dat is weer een hele andere discussie wink ;)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-05-31 - 21:35:26 send message to Karel

Het gaat hier om een onschuldig kleurstofje dat bij de eerstvolgende rui weer verdwenen is. In de 7ties werden ook zilverbekjes wel eens "gekleurd" verkocht. Een beetje raar misschien om zo met vogels om te gaan, maar och ze hebben er geen last van en het staat wel sprookjesachtig in de juiste omgeving.

Overigens heeft het kleuren geen enkel effect op de "herkenning" onderling. Bedenk dat ook de hele witte duiven in de natuur niet voorkomen, maar dat houdt ze niet tegen. Dat geldt natuurlijk voor alle mutaties van vogels die we houden. Die planten zich prima voort!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 254 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede