Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Site nieuws > Geen ....... verkoopt niet alleen goed spul op marktplaats Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Geen ....... verkoopt niet alleen goed spul op marktplaats
Kooiker
Website Member
Posts :2

Website Member
2009-02-26 - 18:51:14 send message to Kooiker

Ook ik wil reageren op een eerder bericht, helaas is het verwijderd. Ik denk echter ten onrechte, zie onderstaand relaas. Welk ik kan aantonen door de email coorespondentie.

alle vogels die ik te koop aanbied zijn naar eer en geweten goed gezond want anders doe ik ze niet eens in de verkoop , want niets is vervelender voor u maar ook voor mij dat de vogel na 1 dag in zijn nieuwe omgeving al het loodje heeft gelegt. ik heb meer baat bij iemand die nog eens een keertje terugkomt dan een 1-malig bezoek met een ontevreden gevoel (let wel ik kan geen garantie geven want ik heb geen winkel .

Bovenstaande tekst kan hij niet waarmaken en wel om 2 redenen±

Hij doet zich voor als particulier, maar is een handelaar die zowel fokt als in/ en verkoopt aan huis en op markten.
Daarnaast geeft hij niet thuis als er zieke vogels worden gekocht, dit is mij overkomen. Kocht een koppel putters bij hem, beide vogels stierven binnen een paar dagen. Ik heb hem hierop aangesproken. Toe vertelde hij de vogels zelf net te hebben gekocht. Hij zou uitzien naar andere vogels. Nu bijna 3 maanden verder heeft hij nog niets en worden de vogels hem te duur. Ik heb darop gevraagd om een (gedeeltelijke) terugbetaling van de koopsom. Waarop ik als antwoord kreeg dat dit absoluut niet zo werkte, ik moest niet zeuren en behandelde hem als een hond. Dan denk ik wie is er nu gek.....
De bewuste email correspondentie is aanwezig.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2009-02-26 - 20:07:15 send message to tropic

kooiker, ik begrijp enerzijds je reaktie, maar anderzijds is het algemeen zo, dat bij handel in levende dieren als regel geldt, dat van het ogenblik de koper de dieren in ontvangst genomen heeft, hij de volledige verantwoordelijkheid draagt.
Klinkt hard, en ik wil zeker de persoon ik kwestie niet gaan verdedigen, integendeel... maar dit zijn nu eenmaal spelregels.
Begrijpbare spelregels zelfs, als je bedenkt, dat jij en ik zeker onze vogels goed zullen verzorgen, en toch is het mij al gebeurt, dat ik een gezonde vogel verkocht, die stierf enkele dagen later. Ook kocht ik al is een volgens mij gezonde vogel, die mits de volgens mij beste zorgen enkele dagen later dood lag.
Ik wil maar zeggen, dat het niet altijd de schuld van de verkoper hoeft te zijn, maar ook kan te maken hebben met stress, nieuwe omstandigheden, ander voer, andere omgeving en ga zo maar door , van de vogel. Dus toch altijd opletten en nadenken voor je zomaar iemand beschuldigd.happy :)


Kooiker
Website Member
Posts :2

Website Member
2009-02-26 - 21:13:23 send message to Kooiker

Tropic,
Ik begrijp best dat een verkoper niet altijd verantwoordelijk kan worden gehouden, maar in dit geval deed hij bij de verkoop voorkomen dat het eigen vogels waren. Later gaf hij aan deze pas gekocht te hebben op een markt. Dus is hij gewoon een handelaar terwijl in de tekst iets anders staat. Daarnaast zegt hij in zijn advertentie eventuele problemen samen op te lossen en dit doet hij niet, als je hem hier op aanspreekt wordt je eerst aan het lijntje gehouden en daarna een zeur genoemt die niet hoeft te rekenen op enige oplossing. Laat dan de tekst weg waarin je aangeeft om iets op te lossen en zeg gewoon dat je een handelaar bent. Dan ben je gewoon eerlijk....


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-02-26 - 21:32:18 send message to ParkietenPeter

Tot nader bericht gesloten.

Kooiker lees op onderstaande link de bijdrage van 2009-01-27 - 09:10:58 en reageer naar mij via persoonlijk bericht met de gevraagde gegevens.

http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=8533&recordnum=0

ParkietenPeter
Moderator VA


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-02-27 - 09:15:49 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Kooiker,

Dank je wel voor je reactie via pb.

Ik heb deze discussie heropent omdat het blijkt dat "de handelaar A" (er zal verder geen volledige naam genoemd mogen worden) niet conform de fatsoensnorm reageert.
Nu is altijd gezegd dat als het niet op VogelArena gebeurt het hier ook niet “uitgevochten “ mag worden.

Dit is en blijft nog steeds van kracht!

Deze discussie mag vooralsnog echter gevoerd worden omdat dit zeker geen op zich staande ervaring is. Mede gezien vorige ervaringen.

Daarom zal deze discussie enkel alleen ter waarschuwing, in het algemeen en voor "de handelaar A", door mogen gaan.

Mocht e.e.a. escaleren zal VogelArena zich het recht behouden om deze discussie alsnog te sluiten. Verder zal ik deze discussie met Agabird doornemen en daarna een definitief besluit nemen.

Binnen de vogelhandel gelden n.l. ongeschreven regels, naast de geschreven wetten (!), waarbij men er wel vanuit mag gaan dat verkoper en koper zijn plichten serieus neemt.

ParkietenPeter
Moderator VA


ps. naam gewijzigd om verwarring te voorkomen.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2009-02-27 - 10:33:36 send message to meyer

Hoi Kooiker,

Ik wil toch even reageren op jou probleem.
Ik ben het niet eens met jou om dit soort problemen op een forum uit te vechten omdat de tegenpartij zich niet kan verdedigen maar wel door jou door de slijk wordt gehaald. Ook is hij door jou al beschuldigt en noem je hem "Hij doet zich voor als particulier, maar is een handelaar die zowel fokt als in/ en verkoopt aan huis en op markten. '' ik wil niet veel zeggen maar dit heb ik zelf toch ook al eens gedaan, ik fok (noem het zelf kweken) vogels en verkoop ze ook aan huis en heb er ook al eens op een beurs verkocht en gekocht, ben ik nu ook een handelaar???? Als ik ergens meerdere vogels zou kunnen kopen waarvan de prijs lager is als ik ze allemaal gelijk koop en ik haal er voor mijzelf de beste uit en wil de rest doorverkopen kan ik door jou al een handelaar genoemd worden want ik koop op en verkoop door, ook al zou het maar éénmalig geweest zijn.
Je was ook gewaarschuwd en had hier zelf al je een oordeel over kunnen vellen, hij heeft je gezegt; let wel ik kan geen garantie geven want ik heb geen winkel. Je bent hiermee accoord gegaan en hebt de vogels gekocht zoals ze zijn. Ik neem ook aan dat de vogels lekker in de veren zaten en gezond toonde anders had je ze niet gekocht. Dus op dat moment was er nog niets aan de hand, dan liggen ze een paar dagen later dood in je kooi en je zoekt de oorzaak dan gelijk bij de verkoper van deze vogels.Vraag jij je op dat moment dan niet af waaraan deze vogels zijn dood gegaan of heb je gelijk een oordeel klaar liggen? Maar heb je deze vogels laten onderzoeken op evt. ziektes??? Blijkbaar niet en neem daarom ook niet aan dat je de doodsoorzaak weet. Ligt de fout niet bij jouzelf, want dit kan een voedingsfout zijn of een of een fout in de behuizing (groot waardoor ze de voer of drinkbak niet tijdig hebben kunnen vinden) of snachts hen nek gebroken tegen de gaas, denk aan vreemde geluiden op een vreemde plaats waardoor ze in paniek zijn geraakt. Heb je zelf nog medicijnen gebruikt bij deze vogels kort na aankoop? Ze kunnen ook door stress dood gaan.
Ik vind die beschuldigende vinger veel te vroeg opgestoken en kan zo als de naam van de tegenpartij bekend wordt in de vogelwereld de hobby van deze man totaal kapot maken terwijl hij mischien niets bewust fout heeft gedaan.
Ik ken de verkoper niet dus hoef geen partij voor hem te kiezen, maar heb zelf wel zo'n zelfde probleem meegemaakt waarin ik zelf de verkoper was van één van mijn vogels. Ik weet dus dat sommige kopers erg eigenwijs kunnen zijn en niet willen luisteren,maar als er dan iets fout gaat klimmen ze in je haren terwijl ik eigelijk bij hun in de haren had moeten klimmen.
Ik wil hiermee alleen maar zeggen dat je 100% zeker moet zijn wie er fout is voor je iemand beschuldigt want je kun zo zijn hobby totaal kapot maken. Daarom ben ik het ook niet eens dat dit soort onderwerpen hier besproken worden.

Groeten Meyerwink ;)


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2009-02-27 - 11:05:56 send message to Ramon

Ik ben het helemaal met Meyer eens en heb hier niets aan toe te voegen.

Ben


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2009-02-27 - 11:36:16 send message to dooren

Het is natuurlijk bijzonder vervelend als vogels doodgaan nadat je ze gekocht hebt.

Echter dit komt dagelijks voor, reden stress, nieuwe omgeving, nieuw voer, aanpassingsproblemen etc etc. noem maar op of een verborgen ziekte die zich uit door de nieuwe omgeving.

Zelf vind ik ook dat je geen garantie kunt geven, zelfs al ben je handelaar. (het maakt de vogels niks uit of ze via een particulier of handelaar worden verkocht, doodgaan doen ze net zo goed)

Of je had ze binnenste buiten moeten keren en dan pas kopen. Gezien dat dit niet verlangt is voor de verkoop lijkt me het nu erg moeilijk aanspraken te maken op garantie.

Zelf denk ik wel dat de persoon die je de putters verkocht handeld in vogels, immers hij kocht vogels en verkocht ze in een korte tijd door.

De schuldvraag ligt gecompliceerder, oorzaak kan je alleen bewijzen door sectie op de dode vogels door een deskundige arts. Gezien dat dit onderdeel niet is uitgevoerd is een claim niet rechtvaardig.

Het is dus niet genoeg om een andere kweker in gebreke te stellen voor het geleverd indien niet omstotelijk vaststaat wat de vogels mankeerde.

(Goed maar dat is mijn mening.)
Gert


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2009-02-27 - 12:31:09 send message to tropic

Kooiker zegt:Laat dan de tekst weg waarin je aangeeft om iets op te lossen en zeg gewoon dat je een handelaar bent. Dan ben je gewoon eerlijk....
Wel , daar ben ik het 100% met je eens.

Verder vind ik ongeveer dezelfde uitleg dan de mijne terug bij meyer, en deze vind ik dan ook correct. Het is dikwijls zo dat de koper onbewust iets fout doet of over het hoofd ziet, en dan al te makkelijk zegt dat het aan de verkoper ligt.

Het is tenslotte wel zo dat genoemde persoon als onwettig handelaar (sjacheraar) mag beschouwd worden en hij zich uitgeeft als partikulier. Morgen zal je hem op de markt in zwolle alweer zien met een uitgebreide stand.wink ;)


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2009-02-27 - 15:06:19 send message to digipeet58

het is fijn om gewaarschuwd te worden.
maar; wat is een handelaar?
ik heb vogels, is voor mij een hobby.
maar wil ook wel eens andere vogels, dus kopen.
echter, gaat niet goed samen met de vogels die ik al bezit.
dus: weer (door)verkopen.
mijn eigen vogels krijgen nesten en jongen.
voliere te vol, dus: verkopen die jongen.
of ruilen. geruilde vogels vechten.
dus: weer (door)verkopen.
volgens mijn bescheiden mening is deze discussie
eindeloos en dus zinloos.


hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2009-02-27 - 15:16:25 send message to hoogervorst

Bij mij is een handelaar, iemand die een KVK nummer heeft, deze dienen zich aan de wet te houden en dus 6 maanden garantie te geven op levende have, waarbij de koper moet aantonen dat hij de vogels verzorgt heeft zoals de verkoper heeft opgegeven.
Je verschuilen achter eigen gemaakt regels klopt niet, want de wet staat hierboven en daar moet een handelaar zich aan houden.
Dit is mijn mening.
Indien "Handelaar A." een Kvk nummer heeft is het dus een handelaar en ik weet bijna zeker dat hij dat nummer heeft.

(naam gewijzigd om verwarring te voorkomen.)


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2009-02-27 - 15:37:12 send message to meyer

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Je hebt goede handelaren en je hebt slechte handelaren.

Je hebt goede kwekers en je hebt slechte kwekers.

Wie bepaald nu waar de lijn komt te staan tussen goed en slecht?????

Ben je altijd een prima handelaar geweest of een prima kweker en ga je eens een keer in de fout of wordt er gedacht dat je een fout begaan hebt dan heb je kans dat je met dit soort topics ten gronde gebracht wordt.

Er zijn handelaren en kwekers waar het slechte van af te lezen valt, hiermee heb ik geen probleem als dit vermeld word. Hiermee help je andere liefhebbers door ze te waarschuwen.
Maar door onenigheid met koper (topicstarter)en verkoper heb ik nu het idee dat er op één of andere manier wraak gezocht word en dat moeten zo veel mogelijk vogelliefhebbers weten want dat raakt de verkoper het hardst. Ik ben het ook niet eens dat de beginletters van zijn naam bekend gemaakt zijn waardoor hij makkelijk is op te sporen,tenslotte staat ook de site vermeld waar de advertentie staat of stond.
Het zou lullig zijn dat iedereen hem morgen op de beurs met een langgezicht voorbij loopt omdat Kooiker zijn vogels misschien wel verkeerd verzorgt heeft.

Groeten Meyerwink ;)


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-02-27 - 16:32:22 send message to mijnkaketoes.nl

Handelaar
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Ga naar: navigatie, zoeken
Een handelaar is iemand die transacties verricht met het doel hier winst uit te behalen, zonder het actief aan de man proberen te brengen zoals een winkelier. Normaal gesproken is dit voor mensen een beroep. Anderen doen het in hun vrije tijd naast hun eigenlijke werk of opleiding.


[bewerk] Geschiedenis en Cultuur
Het is naast prostitué een van de oudste beroepen in de wereld. Met name in de Bijbel komen handelaren bijvoorbeeld niet altijd positief naar voren. Bekend is het verhaal van de geldhandelaren op het plein bij de synagoge. Ook in boeken en op het toneel is de handelaar een bekend figuur, zoals in de toneelstukken "Koopman van Venetië" en "Death of a Salesman".

In het Surinaams wordt een handelaar hosselaar genoemd.


wink ;)


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-02-27 - 19:12:56 send message to ParkietenPeter

Rectificerende toelichting:

Ik heb de naam A.S. gewijzigd in "Handelaar A."
(gelieve deze betiteling ook te gebruiken)

De persoonlijke initialen van de bekendere ondernemer Geon Handels Onderneming cq Geonshopping zijn nl. hetzelfde en dat schept natuurlijk verwarring die niet mag voorkomen.

Voor de duidelijkheid de bedoelde handelaar in dit topic is NIET Geon Handels Onderneming cq Geonshopping!

ParkietenPeter
Moderator VA


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-02-27 - 19:17:54 send message to ParkietenPeter

quote
Wie bepaald nu waar de lijn komt te staan tussen goed en slecht?????

Ben je altijd een prima handelaar geweest of een prima kweker en ga je eens een keer in de fout of wordt er gedacht dat je een fout begaan hebt dan heb je kans dat je met dit soort topics ten gronde gebracht wordt.


Om dat dit voorval niet op zich staand is en er niet toegelaten wordt dat er namen genoemd worden of de persoon in kwestie moet hier zelf mee komen, wordt dit als waarschuwend topic toegelaten.

Het wordt nooit geaccepteerd dat hier een black-list aangemaakt wordt. Juist o.a. vanwege dit soort "toevalligheden".

Het kan altijd verkeerd lopen. Het is handel in levende have.

De reacties moge ook duidelijk maken dat niet alleen de verkoper blaam kan treffen. Maar de koper zal zich er zélf van moeten vergewissen wat hij in huis haalt!

ParkietenPeter
Moderator VA


veronique71277
Website Member
Posts :6

Website Member
2009-03-03 - 15:47:21 send message to veronique71277

Dit bericht is 1 keer gewijzigd





Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 208 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede