Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Pop met luchtpijpmijt en jongen? Graag hulp! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Pop met luchtpijpmijt en jongen? Graag hulp!
Jhoukes
Website Member
Posts :156

Website Member
2009-03-02 - 21:22:18 send message to Jhoukes

Hallo,

Ik heb een binzen pop met een aantal jongen. Vanaf het begin af aan begon de pop met happen en knarsende geluiden. Daarnaast zit ze bol en maakt ze wurgende bewegingen. Als ik deze symptomen bekijk denk ik aan luchtpijpmijt. De jongen zijn nu 3 weken verder en zijn erg gezond. Ik heb de pop onlangs durven behandelen met anti luchtpijpmijt van Bogena omdat de jongen goed gegroeid waren. Helaas nemen de symptomen na de behandeling niet af. Verder is het misschien nuttig om te weten dat de andere vogels nergens last van hebben. Zowel de man niet als de jongen vogels en de rest van mijn vogels. De behandeling heb ik gedaan door middel van een druppel op de huid in de hals. Dit is nu 2 dagen terug.

Heeft iemand enig idee wanneer ik verbetering moet zien en of het wel luchtpijpmijt is?

P.S De pop voert de jongen erg goed en heeft het nest zelfs uitgebroed.

Met vriendelijke groet,

Jordy houkes


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-03-02 - 22:26:47 send message to Karel

Het is vermoedelijk geen luchtpijpmijt. Na de behandeling zou je al binnen een uur resultaat moeten zien.


Tens
Oud Lid
Posts :204

Oud Lid
2009-03-02 - 22:28:49 send message to Tens

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Dat hangt onder andere af van de ernst van de infectie en de conditie van de vogel.
Ik denk dat het via het internet een beetje moeilijk is vast te stellen hoe erg het vogeltje er aan toe is.
Soms duurt het een dag, soms 2 weken of langer.
Een antiparacitaire behandeling en / of luchtpijp medicijnen zullen bij een lichte infectie al gelijk na een behandeling zichtbaar resultaat moeten geven. Antibiotica of vitamine preperaten slaan soms helemaal niet aan.
Misschien is het toch beter als je even de DA belt en gelijk even de behandelingsmethode vermeld.
Of nodig een kweker uit.
Die zitten vast wel in de buurt.

EDIT: de symptomen lijken mij overigens redelijk algemeen. denk bijvoorbeeld aan schurft (luis) of ontstekingen. des te meer reden om even de DA om raad te vragen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 138 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede