Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > rode kardinaal Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : rode kardinaal
bartjan
Website Member
Posts :103

Website Member
2009-03-08 - 19:00:38 send message to bartjan

the spring is zeker in the air
want mijn pop rode kardinaal heeft haar nest al af maar dat lijkt mij toch nog een beetje vroeg.
ik gaf nog geen nestmateriaal en er hingen ook geen nestgelegenheden voor ze op 1 na die ik vergeten was er uit tehalen.het is ook geen mandje die ik normaal voor de rode kardinalen gebruik.ze heeft het nest gemaakt van graspalmen en van andere dingen die ze in de voliere heeft gevonden.maar wat nu?nest weghalen want het is eigenlijk nog veelste vroeg in het jaar en gaat het wel goed met dit nest?n hoe zit het dan met legnood?


gr bart


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-03-08 - 19:03:34 send message to Max.Weijers

Gewoon laten hangen denk ik, wij kweken al volop met de grasparkietn. En bij alle andere parkieten soorten hangen we ongeveer rond midde/eind maart de broedblokken weer op.


bartjan
Website Member
Posts :103

Website Member
2009-03-08 - 19:48:22 send message to bartjan

j amischien wel maar rode kardinaal vind ik wel een helel andere vogel dan de grasparkiet.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2009-03-08 - 20:02:51 send message to tropic

Nu het toch zover is, vogels hun gaan laten gaan.
Als beide ouders klaar waren , zullen er bevruchte eieren zijn en worden die uitgebroed.
Nadeel van zulke vroege jongen kan het weer zijn, want zoals je weet verlaten jonge kardinalen zeer vlug ( acht a tien dagen) het nest en zijn nog onbehulpzaam. Bij regen kan dit de dood betekenen.
Anders zie ik er geen probleem in.


pitylus
Website Member
Posts :210

Website Member
2009-03-08 - 20:25:35 send message to pitylus

Tjonge tjonge , het seizoen is nog niet begonnen en het begint weeral , mijn vogels hebben het nest klaar ik heb ze nochtans geen nestmateriaal gegeven en och ik heb 1 nestkastje vergeten weg te nemen , we zijn pas 8 maart , het kan vriezen tot eind april , begin mei , in gods naam wat brengt dit allemaal op , lees eens vorige jaren kweekverslagen op andere site s van kardinalen en steeds komt overal datzelfde liedje terug .Als alles meezit en je hebt jongen , aan 1 koude nacht heb je genoeg om de jongen te verliezen , wanneer gaan sommige mensen toch eens leren uit dergelijke fouten , sorry maar dat moet ik toch even kwijt .


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-03-08 - 20:36:29 send message to Karel

Nog afgezien van het risico voor de eventuele jongen is de kans op legnood is in deze tijd nog veel te groot, zoals je zelf al aangeeft.
Het is overigens niet zo dat een te lage temperatuur legnood veroorzaakt, maar een plotselinge daling van temperatuur wel. Het risico dat de temperatuur in een nacht 10 graden daalt, is nog steeds erg groot....met alle mogelijke gevolgen van dien.

Uitleg: bij plotselinge temperatuurdaling bestaat de kans dat de spierbeweging die het ei naar de cloaca stuwt abrupt stopt of (erger nog) de andere kant op gaat werken en zo het ei weer terugduwt.
(Bron: Gezondheidszorg enz./Dr.Kaal)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 192 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede