Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > prijzen van dwergara's? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : prijzen van dwergara's?
danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2009-03-08 - 19:59:29 send message to danielkempenk

hallo.

ik ben op zoek naar de globale prijzen van de volgende soorten.

-geelnek ara
-roodoor ara
-blauwkop ara
-illigers ara

mijn vlucht krijgt een lengte van 8 meter.
maar is 1 meter breed ''voldoende'' voor deze soorten of moet ik toch echt 2 meter aanhouden.
twijfel namelijk of ik 1 of 2 vluchten maak.

b.v.d

gr.daniel


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2009-03-08 - 22:17:50 send message to lennard

Hee Danielhappy :)

Ik heb ze in hokken van 1 meter breed zien zitten en een lengt van 3 meter. Zou ze persoonlijk toch een vlucht van 2 bij 4 meter gunnen, is dat geen optie om te maken? of zit je dat met je nachthokken in de knoei?

Lennard


danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2009-03-09 - 06:38:00 send message to danielkempenk

dat gaat niet lukken met de nachthokken idd.
en heb me zinnen gezet op 8 meter lang hahaha.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2009-03-09 - 11:12:21 send message to johanblok

een meter breedte is voldoende, zo'n lengte is prachtig, zo weet ik uit ervaring met Illigers (maracana's). Het zijn zeer behendige vliegers. Persoonlijk vind ik een wat bredere vlucht bij zo'n mooie lengte vooral handig om zelf tussen de vogels te lopen. Mijn maracana's waren daar ook heel erg aangewend en probeerden geregeld mijn gereedschap
te 'stelen' bij onderhoud en schoonmaak van de voliere.


danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2009-03-09 - 11:39:25 send message to danielkempenk

2 meter is idd handiger met het paseren van de vogels idd.
heb de hele tuin nu op de schop liggen en ben nog is wezen kijken met de vrouw.
het kan ook zijn dat het 1 vlucht wordt van 1,5 meter breed en dat we er zon mooi koepelvormig dak op maken das ook wel heel mooi en hebben ze ook wat meer ruimte.

er zal met mooi weer regelmatig langs de voliere gelopen worden (in de lengte 8 meter) dus ze kunnen max 1,5-2 meter van je vandaan zitten geeft dat met sommige soorten problemen? dat die meer rust nodig hebben of erg zenuwachtig zijn?
of is hun gedrag te vergelijken met hun grotere familie leden?

gr.daniel


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2009-03-09 - 11:55:31 send message to johanblok

Bij maracana's is dat echt geen enkel probleem, naar mijn ervaring is dit 1 van de soorten papegaaien die, uitgaande van natuurbroed jongen, het gemakkelijkst aan de verzorger went.
Geelnekken zijn doorgaans schuwer. Over de andere soorten ik wat dat betreft weinig zeggen. Wel dat die beduidend duurder zijn (echt niet leuk meer), en dat maracana's kwa gedrag en prijs heel aantrekkelijke vogels zijn.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-03-09 - 12:07:34 send message to wiechmann

de prijs voor de roodoortjes en blauwkopjes liggen zo tussen de 6000 en 6500 euro voor jonge vogels .de roodoor is niet echt een dwergara daar is 2 meter breed perfect voor 1,50 zou kunnen .de couloni kan in 1 m breed .
het zijn beide vogels waar lastig aan te komen is net als de geelnekjes .om te beginnen zijn de maracaantjes perfecte vogeltjes en kweken het makkelijkste van de 4 soorten .



danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2009-03-09 - 13:01:45 send message to danielkempenk

hartelijk dank voor de reacties.

ik denk dat ik dan maar ga voor een koppel maracana's, vind dit ook erg mooi gekleurde dwergara's.
en aangezien ik ook nog een koppel blauwgele wil aanschaffen op zeer korte termijn heb ik niet de centjes voor een mooi koppel couloni of roodoren want die vallen me wat tegen kwa prijsshocked 8O

gr.daniel

ps: kan ik de vlucht aanpanten met eucaliptus?
of eten ara's alles tot aan de grond toe op?


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2009-03-09 - 18:46:04 send message to johanblok

Bij mijn maracana's was beplanting in een vlucht van dergelijke afmetingen heel goed mogelijk. Natuurlijk knaagden ze wel eens wat af, maar globaal bleef het groen. Er stonden wilgen, frambozen, diverse kruiden (zoals munt), oostindische kers, braam, wilg e.d.


lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2009-03-09 - 19:36:54 send message to lapland

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ara Couloni 2002 kocht er 6 in Lima Peru op een markt zaten tussen de kippen a honderd dolar per stuk een bevriende kennis zou alles in orde maken daar bij het ministerie maar dat heeft grof geld gekost en niet gelukt (het bekende corrupt )>laugh :Dhad hier de medewerking als alles in orde zou zijn van aid e2003 kon het niet meer (op de lijst) nu heb ik ze daar naar de dieren tuin gebracht (mag er levens lang gratis in)razz :phier hadden een gerenomeerde fokker zo als het genoemt word er luchtvan gekregen waar ik mee bezig was en bood 12000 voor een paar laugh :D had i ze niet voor gekregen !de enige mogenlijk is jongen geboren in de tuin met hum mede werking (heel klein kansje maar wel belooft in ruil voor een stel edels ) maar durf er niet aan te denken hier tekrijgen, had daar ook een paar Pionussen Menstruus reichenowi met de hele buik blauw maar de Colouni was een geweldige vogel gr wybe


Strigiformes
Website Member
Posts :149

Website Member
2009-03-17 - 10:06:28 send message to Strigiformes

500 per stuk voor de maracana


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-03-17 - 12:37:08 send message to wiechmann

500 euro per stuk is wel voor een man pop zal je zo rond de 700 euro kwijt zijn .en als iemand mijn 3 poppen kan leveren voor 500 euro per stuk graag.ik zoek ze nog namelijk


Strigiformes
Website Member
Posts :149

Website Member
2009-03-17 - 12:53:40 send message to Strigiformes

Dan moet je even wachten.
Zitten nog in het ei.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-03-17 - 17:42:20 send message to wiechmann

mooi als er popjes bij ziten hou ik me aanbevoolen ik verwacht en hoop er zelf ook nog wel te kweken vorig jaar had ik alleen mannen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 156 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede