Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > hoe combineren jullie het???? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Rik
Oud Lid
Posts :1398

Oud Lid
2009-03-12 - 20:44:15 send message to Rik

Ik werk 3 dagen in week en pas 2 dagen in de week op mijn zoontje. Daarnaast doe ik nog een deeltijdstudie die 20 uur per week in beslag neemt.

Door alle drukte heb ik het grootste gedeelte van mijn vogels weggedaan en hokken aangeschaft die makkelijk schoon zijn te maken.
Verder een makkelijk te verzorgen vogeltje genomen die niet veel broeden zodat ik niet druk ben met jongen en de verkoop ervan (taranta's).

Momenteel ben ik bezig om af te studeren maar ben ondertussen net zo hard aan het kijken wat binnenkort allemaal ga aansschaffen....extra hokken....extra vogels....ik kan niet wachten!happy :)


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-03-12 - 22:01:48 send message to chrislaevers

Ik heb bewondering voor alle mensen die werk, gezin en vogels met elkaar kunnen combineren.
Toen ik nog werkte, had ik geen vogels en die konden er echt niet meer bij. Voor mij was combinatie werk en gezin al moeilijk.

Sinds enkele jaren bepalen de vogels mijn dagprogramma. De inmiddels grote kinderen (18 en 21) zijn zeer mild in hun kritiek behalve die ene keer toen er voor de eerste keer diepvriespinky's gemorst waren in de keuken. Nu kan ik ze zelfs in de ijskast zetten zonder probleem. Alleen met de levende materie moet ik nog een beetje opletten.
Ik combineer mijn rondes in de volière met was insteken en was ophangen en allerhande huishoudelijke activiteiten.

Als ik mijn been breek of zo, dan is er niemand die weet hoe het moet met die vogels en daar maak ik me wel zorgen over.

En als ik ooit in een bejaardentehuis terechtkomt en dement ben of wordt en er is een volière, dan ga ik natuurlijk op sommige momenten denken, dat het de mijne is. Dat gaat ernstige problemen geven, denk ik.

Christine.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2009-03-13 - 01:09:51 send message to ineznick

Wij hebben 2 kinderen van 7 en 8 jaar oud en die zitten op sport en moeten naar vriendjes of vriendinnetjes gebracht/opgehaald worden.
Dit alles proberen we samen allemaal te regelen(ik bedoel mijn vrouw en ik ) Dan nog de andere huisdieren hond , kat en 2 konijnen.
Ik vind het allemaal heel mooi , maar soms wordt het wel eens even teveel, vandaar dat ik dit topic heb geopend.
Leuk om het allemaal zo te lezen hoe jullie het allemaal doen.
Ik kan ook wachten tot de kinderen de deur uit zijn , maar ik heb het nu geproefd(de vogelhobby) en kan/wil er niet mee stoppen.

gr gerben


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2009-03-13 - 06:55:07 send message to bert1974

ik werk vaak lange dagen ik ga meestal smorgens al voor 6 uur de deur uit.
en ben vaak ook pas rond 6 uur weer thuis.
daar heb ik ook nog een dochter rond huppelen van 2 jaar.
die krijgt uiteraard eerst de nodige aandacht.
ik breng haar zelf altijd naar bed rond 7 uur.
als die eenmaal op bedje ligt dan ga ik de vogels verzorgen dit duurt ongeveer een half uur.
ik heb op dit moment 7 vluchten in gebruik en maak elke dag 1 schoon.
op die manier heb ik het in het weekend niet zo druk om de verblijfen schoon te houden.
ik ben verder nog met een nieuwe voliere aan het bouwen en daar gebruik ik dan de zaterdag voor.

mijn vrouw vind de vogels ook wel leuk maar bemoeid zich er niet mee maar laat me er wel volledig mee gaan.
ik moet ook regelmatig voor mijn werk in de kost en dan heb ik het geluk dat mijn broer ook vogels heeft en die woont vlak bij me in de buurt.
die verzorgt mijn vogels dan ook.

groet bert


Tenzi
Website Member
Posts :261

Website Member
2009-03-13 - 19:23:21 send message to Tenzi

Ik verzorg 's morgens voor dat ik naar mijn werk (full time) ga en 's avonds als ik thuis kom de vogels. Ik heb licht branden in de nachthokken, zodat ik niet te veel afhankelijk ben van het daglicht.
Alleen in de buitenvoliere (met tropen) kom ik in de maanden december en januari wel eens in de knoei, omdat daarin geen kunstlicht is.
Schoonmaken en andere grote klussen gaan in de weekenden en op vrije dagen.
Ik heb alleen zaadeters (parkieten en tropen) maar die krijgen ook regelmatig extra voer(eivoer, fruit, insecten).
In de broedtijd is er wel dagelijks extra werk door het (vele) extra voer en ringen en dergelijke.
Mijn partner helpt niet mee (alleen in nood-gevallen) en ik ervaar het nu niet anders dan toen de kinderen nog thuis woonden.
Ik ga wel op vakantie (liefst meerdere keren per jaar) en dan zorgen mijn vader en/of een vriendin voor de vogels (en katten, vissen, planten en tuin).


goulds75
Website Member
Posts :74

Website Member
2009-03-14 - 13:14:02 send message to goulds75

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik werk gelukkig alleen in de ochtenden dus de middag is altijd voor de vogels.Dan zijn de kids op school dus lekker rustig.wink ;)Zaterdag doe ik alle voer en drinkbakjes afwassen en kooien schoonmaken als het nodig is en zo.En als ik zin in heb om bij de vogels te zijn laat ik wel eens andere dingen staanrazz :p Het moet want ik heb een man die hellaas geeft niks om vogelsangry
Oh ja.Vacantie doen we niet aan mee.shocked 8O Geen tijd voor en ik durf mijn vogels niet achterlaten.Stel voor dat iets gebeurt en ben je niet thuis.Ik moet niet aan denken.


cactushenk
Website Member
Posts :91

Website Member
2009-03-14 - 21:56:09 send message to cactushenk

Mijn werk is haast niet te combineren met het houden van vogels dus sta ik nu voor de keuze..........euh ............ ik stop met werken!!
laugh :Dlaugh :Dlaugh :D


yaro
Website Member
Posts :177

Website Member
2009-03-14 - 22:08:12 send message to yaro

eigenlijk is de enige manier van je hobby je werk maken ,alleen eten de meeste dan droog brood.
ik voer de vogels in de avond en in de weekeinde de ander klusjes in en rond de voliere .
het is wel eens moeilijk met de tijd maar de vogels zijn van de baas afhangkelijk
en met vakentie gaan we af en toe maar zeker niet in het voorjaar en dan heb ik een lieve schoonmoeder die in huis komt om alle beesten en de tuin bij te houden


sluusie
Website Member
Posts :57

Website Member
2009-03-15 - 11:54:28 send message to sluusie

Ook ik ga s morgens meestal om 05.00 het bed uit en weg ben er dan om 18.00 of 18.30 thuis dan eten vogels voeren weer kijken de hokken maak ik iedere dag even schoon bijhouden en zaterdag een beetje kussen en schoonmaken of de zondag alleen de hokken, de bakken in de afwas machine en soms op de woensdag even zo heb je overal tijd voor ik de vogels de vrouw de hond ik ook af en toe.


Tens
Oud Lid
Posts :204

Oud Lid
2009-03-16 - 20:52:52 send message to Tens

Is er eigenlijk tussen hobbyhouders onderling wat geregeld voor mensen die stoppen met de hobby?
De rattery's gebruiken vooraf afgesproken kanalen om de dieren op te vangen van mensen die stoppen; ik kan mij voorstellen dat dit voor de vogelhouderij ook nodig is als de hobby verder vergrijst of als de economie enkele grote kwekers tot stoppen dwingt.

Zelf ken ik overigens heel veel dierenhouders die voor mijn dieren kunnen en willen zorgen voor zover het nodig is. In uiterste nood zou ik ze een paar weken in het binnenverblijf kunnen doen van een grote kinderboerderij.
Maar gelukkig kunnen mijn dieren wat langer dan een vakantie alleen blijven met mijn buren. Ik prefereer dat ze hier blijven omdat ik hier normaal gesproken veel aan 't werk ben. Dat maakt dat ze makkelijk te verzorgen zijn tussen werk en studie door en dat je een goede band kan vormen met de dieren zonder daarvoor speciaal tijd uit te trekken.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2009-03-16 - 22:39:23 send message to ineznick

Hallo Tens,
Daar heb je een goed punt , ik zou zo niemand weten die mijn vogels over zou willen/kunnen nemen in noodgevallen of iets anders.sad :(
Ken wel mensen die de vogels en andere huisdieren willen verzorgen tijdens de vakantie.
Maar niet voor een langere tijd, misschien iets om het hier op VA over te hebben???

gr gerbenhappy :)


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-03-17 - 08:47:30 send message to wiechmann

ik heb de pech dat ik in de wao zit .en mijn vrouw is net zo gek als ik met de vogels.dus ons leven is alles voor de vogels.klink saai .maar wij zijn er blij mee .
het nadeel is dat de hobby uit de hand kan lopen wat aantal aangaat .en zijn bij ons alleen maar papegaaien.


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2009-03-17 - 20:39:32 send message to ineznick

Nou , dat klinkt mooi , samen met je vrouw en dan samen vogels houden en verzorgen.happy :)
Ja , dat lijkt mij ook wel wat. Alleen wil ik niet met je ruilen met de wao, verder wou ik wel met je ruilen.wink ;)
gr gerben


Riboet
Website Member
Posts :99

Website Member
2009-03-18 - 07:25:00 send message to Riboet

Mijn eerste papegaai kwam pas toen ik de tijd ervoor kon opbrengen. Want ik vind/vond ook dat een huiskamergrijze niet een hele dag alleen kon zitten. Dus de eerste papegaai kwam pas toen ik dichter bij mijn werk kwam te wonen en ik dus ook tussen de middag nog wat tijd kon door brengen met de jonge vogel.

Inmiddels is het vogelbestand uitgebreid en zijn er ook hondjes bij gekomen. En is ook het werk veranderd en heb ik nu werk waarbij ik nog meer tijd over heb voor en de honden en dus ook de vogels. Het zijn toch ook keuzes die je maakt.
Mijn partner werkt in ploegendienst, zou dus ook kunnen in springen, maar die verzorgt de dieren niet (daarentegen doe ik de boodschappen en het eten koken niet, haha).

Op vakantie gaan we niet. We gaan drie tot vier keer in een jaar een weekend weg en dan komt mijn zus in ons huis wonen, dus die verzorgt dan de vogels en de honden. Ik ben erg blij met hoe het zo geregeld is.


sabine107
Website Member
Posts :91

Website Member
2009-03-18 - 13:17:03 send message to sabine107

Hallo,

Ik verzorg de vogels altijd om 07.30 en dan om 08.00 uur ga ik naar mijn werk.
De bakken verwissel ik altijd voor schone en die was ik dan weer af als ik thuis ben van me werk (17.30).
In de weekenden worden de kooien schoon gemaakt.
En in het broedseizoen controleer ik de nestkasten in de ochtend en als ik thuis kom van mijn werk.
En twee keer in de week werk ik in de avond voor de dierenambulance. Dus dan is het s´ochtends de vogels, werken, vogels, eten en dan werken voor de dierenambulance.

Werk allemaal prima.

Helaas is het bij ons omgekeerd. Ben de vrouw des huizes en kook en de vogels doe ik allemaal alleen.
Mijn vriend doet de afwas en samen doen we het schoonmaken en de hond.
Werk wel prima.
Wou alleen dat ik ook een vrije dag had. Maar helaas mijn vriend heeft geen oog voor de vogels.

Groetjes Sabine



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 191 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede