Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Supergoed koppel grijzen, maar geplukte pop !? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Supergoed koppel grijzen, maar geplukte pop !?
jaap van de pol
Website Member
Posts :377

Website Member
2009-03-12 - 12:20:49 send message to jaap van de pol

Hallo,

Ik heb van een goede kennis ene heel goed koppel grijze roodstaarten overgenomen, want hij stopte er mee. Ik had dit koppel al een tijdje op het oog, want het is een zeer goed koppel. Hij hoeft het blok er maar in te hangen en een maand later beginnen ze. Ik heb ze gisteren bij mij in de ren gedaan met hun eigen blok en dat werd meteen weer door de pop bezocht. Er is alleen een klein, niet heel ernstig probleempje. De pop is helemaal dons en is al zolang ik bij hem kom, 3 jaar, zo. Ik heb er altijd van gedroomd dit te verhelpen als ze in mijn bezit kwamen en ga dit nu dus ook proberen. Wie denkt dat er een kans is de veren terug te laten komen. Nogmaals: Ze zijn ongeveer 9 a 10 jaar oud, hebben al meerdere nesten probleemloos grootgebracht. De pop is niet kaal!, heeft op de vleugels veren en op de rug en de gehele buik alleen maar een dikke laag dons.

Vanochtend heb ik een stukje knoflook door het water gedaan, ook een beetje door het voer en heb ze beide gesproeid met water met aloe vera erin.

Nu kunnen jullie denken: waarom koop je nou zo'n koppel?

ten eerste: de man zou het ook kunnen doen bij de pop ipv de pop zelf.
ten tweede: Ze brengen zelf de jongen probleemloos groot.
ten derde: ze zijn meerdere keren verplaats bij de kennis van ren naar ren en hebben overal gebroed.

het is dus een goed koppel, waarvan ik zeker weet dat het een bewezen koppel is.

Graag reactie over de veren terugkrijgen.

groeten Jaap


mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2009-03-12 - 15:39:59 send message to mootje

Hallo Jaap,

Ik heb zelf een koppel waarvan de man een chronisch plukker is.
Echter dit koppel is voormalig import (wildvang).
Volgens de vorige eigenaar van de man, plukte de vogel al sinds ie hem zelf had, een ingesleten gewoonte helaas.
Zolang je de vogel geen stress bezorgd met het sproeien ed.kan je het altijd proberen.
Maar reken er niet op dat het zo weer een mooie strak in de veren zittende vogel word.
Een stressplukker of hormonale plukker (die reeds langdurig en hardnekkig plukt)is hier moeilijker van te genezen als een vogel met bv. een huidschimmel, of andere huidaandoening.
Dus zal je eerst moeten achterhalen wat de oorzaak van het plukgedrag is.

Groetjes Monica.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 262 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede