Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Dierenmishandeling 2 Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-03-15 - 13:53:20 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Het hele halal-verhaal is religieus en in deze zin compleet verkeerd toegepast! Weet waar je over schrijft.

Halal betekent niets meer dan "rein" en dus toegestaan voor gebruik! Dit geldt niet alleen voor handelingen maar ook voor producten.

Het reine dier (halal, dus toelaatbaar voor consumptie) dient ook op zo'n overeenkomstige wijze geslacht te worden.

quote
Net als joden kennen moslims voorschriften voor het slachten van dieren voor consumptie. De belangrijkste voorwaarden die in acht genomen moeten worden voordat het vlees is toegestaan voor consumptie (halal) zijn:

- De slachter moet een moslim zijn die bekwaam is in het slachten.
- De slachtplaats moet rein zijn.
- De slager moet zorg dragen voor het comfort van het dier. Het slachtmes mag bijvoorbeeld niet zichtbaar zijn voor het dier of in de nabijheid van het dier geslepen worden. Het slachten mag niet door andere dieren gezien worden.
- Het dier wordt met de kop in de richting van de qibla (gebedsrichting) geplaatst.
- Voordat een dier geslacht wordt, spreekt de slachter de woorden Bismillah, Allahoe Akbar (in naam van Allah, Allah is groot) uit, waarmee hij zijn dankbaarheid en respect uit voor Diegene die in het voedsel voorziet: de Allerhoogste.
- In één beweging worden de halsslagader, de luchtpijp en de zenuwbanen naar de hersenen doorgesneden. Hierdoor verliest het dier het bewustzijn en stopt het hart met kloppen.
Er zijn twee varianten van islamitische slacht: dhabh: doorsnijden van de keel (bij kleinvee/gevogelte en rundvee) en nahr: doorsnijden van de halsslagaders aan de basis van de nek (dromedarissen en rundvee).


LET BIJZONDER OP HET VETGEDRUKTE.

Een andere zeer geaccepteerde reden waarom vlees dient uit te bloeden is dat bloed nog steeds een belangrijke bron voor het verspreiden van bacteriën is, vandaar dat eliminatie van zoveel mogelijk bloed wenselijk is.

ps. Wat een typefouten kun je maken. wink ;)


sluusie
Website Member
Posts :57

Website Member
2009-03-15 - 14:10:27 send message to sluusie

Ik ben er zelf vaak genoeg bij geweest en heb goenoeg gezien dat het vaak anders gaat u zelf ook dan dat u al die wijsheid schrijft.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-03-15 - 14:34:33 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
- De slachter moet een moslim zijn die bekwaam is in het slachten.

Dit is een voorwaarde die natuurlijk ook voor elke slachter geldt.
Is aan deze niet voldaan dan kan het zeker mis gaan. MAAR; dat neemt niet weg dat er over het algemeen wél juist geslacht wordt of het nu gaat op de 'hollandse' manier of volgens Dhabiha.

ps."u ook dat u al die wijsheid schrijft". Als ik een referentie moet geven voor al mijn wijsheden, dan is de server te klein. Ga ik dus niet aan beginnen wink ;)


lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2009-03-15 - 16:36:05 send message to lapland

mooie antwoorden Peter!


sluusie
Website Member
Posts :57

Website Member
2009-03-15 - 21:14:49 send message to sluusie

Zo zie je maar weer iedereen kan nog een hoop van peter LEREN !!!


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2009-03-15 - 23:56:32 send message to pietparkiet 10

maar koeien en schapen en geiten worden gekweekt voor de slacht en die andere zijn er niet zo veel van dus daar moet je zuinig op zijn


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-03-16 - 08:10:21 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

quote
Zo zie je maar weer iedereen kan nog een hoop van peter LEREN !!!

Ik heb eerlijk gezegd nergens in het forumregelement gelezen dat sarcasme een must is om hier te mogen posten. War is het goed voor.

Je kan alles wel dierenmishandeling vinden, maar waarom beperk je zelf dan dieren in hun vrijheid?

Dat slachten onontbeerlijk is als je wilt eten is al zo oud als dat de mens vlees eet.
Dat deze mens de 'kunst van het slachten' moet aanleren is al net zo oud.
Waar gewerkt wordt(of geleerd) vallen spaanders!
En net zo goed als er rotzooi onder de allochtonen zit is de meerderheid nét zo "goed" als de autochtoon! Het ligt er maar aan hoezeer je het wilt opkloppen!
Als jij 'toevallig' slechte ervaringen hebt meegemaakt, wil het nog niet zeggen dat iedereen het verkeerd doet. Dit in tegenstelling tot het zinloze jagen.

Ondanks dat ik noch Jood noch Moslim ben heb ik inderdaad zélf ervaring met Dhabiha.

Fraai. sad :(

Daarnaast is slachten (of dit nu wel of niet correct gebeurt want dit wordt wél gedaan omdat er gegeten moet worden) héél iets anders dan zinloos jagen en AFslachten, waar het dacht ik toch om ging vandaag?

Peter

pps. Toch nog zinsfouten.


mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2009-03-16 - 14:57:22 send message to mootje

Ik ga het filmpje niet kijken, jullie commentaar zegt mij genoegsad :(
Ritueel slachten heeft mijns inziens niets te maken met plezierjacht, dat behoefd weer een andere discussie, vind ik toch een beetje appels met peren vergelijken.
Wat het jagen op dieren aangaat, vind ik het verwerpelijk als je dat voor de lol doet.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-03-16 - 17:34:46 send message to ParkietenPeter

quote
Ritueel slachten heeft mijns inziens niets te maken met plezierjacht, ..., vind ik toch een beetje appels met peren vergelijken.


Wat kan het toch ook simpel gezegd worden. laugh :D

wink ;) Peter


mootje
Website Member
Posts :322

Website Member
2009-03-16 - 19:59:12 send message to mootje

Tja, ik ben ook maar een simpel zieltje hoorlaugh :D


Strigiformes
Website Member
Posts :149

Website Member
2009-03-17 - 10:44:42 send message to Strigiformes

Ieder zijn hobby.
Zo zijn er duivenmelkers die duiven de nek omdraaien omdat ie niet goed gepresteerd heeft op een vlucht.
Worden vogeltjes de nek omgedraaid omdat ie niet de juiste puntjes op een show haalt.
Worden de minder mooie cavia's aangeboden voor voer omdat ze niet zo veel puntjes halen op een show.
Vinden mensen het houden van vogels in volieres dierenmishandeling. Het jagen met vogels dierenmishandeling.
Je moet eigenlijk ale ins and outs kennen voordat je een mening geeft- maak ik mezelf ook wel schuldig aan.
Dus hoe het nu precies in afrika zit met dat fokprogramma en afschot weet ik niet.
Deel wel de mening van chris dat het belachelijk is dat die stammen dieren 'mogen' afschieten.
Wie zijn wij om dat te verbieden. We zijn de natuur een beetje voorbij.
Wildbeheer omdat we 'last' hebben van het wild. Wij zijn toch zelf in hun territorium gaan wonen.
Beetje van de hak op de tak - maar het zijn wat tegenstrijdigheden om over na te denken.



lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2009-03-17 - 19:59:38 send message to lapland

Decadente gekken die een gefokte leeuw schieten of een beschermde neushoorn voor veel geld heeft nix met natuur behoud te maken Bas had een vogel vriend die een smak geld kreeg Erfde??en van gekkigheid naar Afrika toog en Olifant en nog meer dood schoot (is geen vriend meer)


Strigiformes
Website Member
Posts :149

Website Member
2009-03-17 - 21:28:29 send message to Strigiformes

Ik bedoelde het natuurbehoud hier in nl


lapland
Website Member
Posts :224

Website Member
2009-03-18 - 20:22:32 send message to lapland

Ja had niet goed gelezen Bas


Kieba
Website Member
Posts :67

Website Member
2009-03-22 - 02:05:00 send message to Kieba

We hoeven niet zo ver te reizen of naar al die verschrikkelijke site`s te kijken, ik maak het van dichtbij hier in Nederland ook mee.
In het vogelhospitaal krijgen wij ook meeuwen binnen waar de schaar is ingezet en dan lekker hoog in de vleugel, of eksters die vastgeplakt zitten op karton, of jonge uilen gepikt uit het nest waar zo nodig met geweld een ring om wordt gedaan zodat de poot gebroken of zwaar vernield is.
Duiven die voor het een of ander feest paars of roze worden geverfd, of egels die als voetbal worden gebruikt en in een totale shock drie dagen opgerold blijven.
Afrika of Nederland het is schandalig hoe de mensen zich gedragen.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 175 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede