Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Rosella's 1 legsel of 2 legsels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Rosella's 1 legsel of 2 legsels
Leandro
Website Member
Posts :234

Website Member
2009-03-18 - 19:02:45 send message to Leandro

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje : rosella's leggen die 1 keer per jaar eieren of 2 keer per jaar want op sommige site's staat dat ze 2 keer per jaar leggen en op andere sites dan weer 1 keer laugh :D


Mvg.


Ruben89
Website Member
Posts :300

Website Member
2009-03-18 - 19:26:49 send message to Ruben89

Hallo,

Zo is het ook. Het ene koppel brengt maar 1 keer per jaar jongen groot. het andere koppel doet 2 rondes achter elkaar aan. Met grote parkieten broed ik zelf liever maar 1 keer per jaar. Zeker bij grote nesten. De ouders kunnen dan volop bezig met het opvoeden van hun kroost.
2 rondes vergt veel energie van een koppel. Ook heb je pas laat in het jaar je laatste jongen op stok
mvg, ruben


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2009-03-18 - 20:21:36 send message to P.Rooth

Hallo Leandro

Rosella's broeden gewoonlijk het eerste jaar dat ze broedrijp zijn 1 maal , stanley rosella's doen het gewoonlijk ook 1 maal als ze ouder worden echter de meeste soorten rosella's die ik gehad heb deden het 2 maal en dan waren er nog stellen die het voor een derde maal wilden maar dat was me te gek .

2 maal broeden kan als de vogels vroeg begonnen zijn en in een puike conditie verkeren er mag dan ook niets aan de verzorging mankeren

Paul


Leandro
Website Member
Posts :234

Website Member
2009-03-18 - 21:04:20 send message to Leandro

Stel ze doen het 2 keer, zet je de jonge vogels van het eerste nest al direct apart als ze zelfstandig zijn ?


Mvg,Leandro.


basbr_94
Website Member
Posts :88

Website Member
2009-03-18 - 21:49:59 send message to basbr_94

persoonlijk zou ik dit wel doen als ze volledig zelfstandig eten, zodat ze het ouder paar ''nooit of te nimmer'' kunnen verstoren,


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2009-03-19 - 13:03:58 send message to P.Rooth

ben het helemaal eens met basbr doe je dat niet zal een man alle jonge mannen net zolang achterna jagen tot ze dood zijn of hij maakt ze zo wel dood want het zijn dan concurenten geworden en die dienen op afstand gehouden te worden .
Heb dit zelf meegemaakt en was te laat om in te kunnen grijpen en waren er jonge mannetjes kapot
gemaakt maar de poppen werden met rust gelaten .
Kwestie van observeren en zodra de jongen zelf beginnen te eten appart plaatsen . een voliere naast de ouders kan maar ook dat is uitproberen of dit niet tot verstoren van oude stel leidt.
Natuurlijk wel broedblok reinigen en voorzien van nieuw nestmateriaal na eerste ronde .

Paul



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 181 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede