Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vogel zonder kop Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : vogel zonder kop
thomat
Oud Lid
Posts :6

Oud Lid
2004-06-03 - 20:22:10

hallo,

Ik kwam gisteren mijn voliere binnen en toen deed ik een lugubere ontdekking. op de grond lag een dode zebravink en toen ik het bebloede beestje opraapte bleek dat hij geen kop meer had shocked 8O. (van de kop geen spoor). 5 jaar geleden gebeurde juist hetzelfde verhaal in diezelfde voliere. heeft iemand ooit hetzelfde meegemaakt en kan me zeggen wat er gebeurt is?? In mijn voliere zitten grasparkieten, zebravinken en dwergkwartels.

mvg


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-06-03 - 20:27:09

Kan je een volledige omschrijving geven van je volière? Ik bedoel alle info over tralies of gaas, gebruikt bouwmateriaal. Bovenkant open of dicht? Vloer? enzo.

Eerste instantie zou ik denken aan een roofdier!


thomat
Oud Lid
Posts :6

Oud Lid
2004-06-03 - 20:40:02


Voliere is 3x1x2 meter, gaas van 1 cm, volledig gebouwd met hout, betonnen vloer. de bovenkant is gewoon afgedekt met gaas.



marnic
Oud Lid
Posts :212

Oud Lid
2004-06-03 - 20:49:38

Thomat, ik ken het, heb het vorig jaar meerdere malen mee gemaakt, en kon de eerste weken geen oorzaak vinden, van de slachting onder kanaries en zebravinken.
Op een avond zat ik op een 5 meter afstand van de voliere te kijken naar de vogels, toen ineens een giga roofvogel zo over me heen vloog en met een rot klap tegen het volieregaas aan knalde, toen wist ik wie er verantwoordelijk was voor de afgerukte kopjes en vleugeltjes gedurende de laatste weken.....
Dus neem uw maatregelen hiertegen.

met vriendelijke groet


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2004-06-03 - 20:50:38

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik blijf in eerste instantie denken aan een roofdiertje? Misschien een kat? een wezel? of zoals Marnic hierboven meld een roofvogel! Zijn er sporen te vinden aan bijv. de tralies van de volière. Denk hierbij aan bloed of beschadiging van het gaas.

Ik heb nog niet eerder gehoort van "killer" grasparkieten. Daarnaast meld je dat de kop volledig is verdwenen! Dus lijkt het mij niet van de dieren in de volière te verwachten.

Sterkte met je zoektocht naar de oplossing.


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2004-06-03 - 21:34:03

Waarschijnlijk is de Zebravink op een natuurlijke wijze dood gegaan. Als een dode vogel dan aangepikt wordt, is het meestal bij de kop. En met kwartels in de voliere kun je daar op wachten.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-06-03 - 21:42:07

Een vriend maakte het mee met halfwas kwartels. Toen waren de grasparkieten wel de daders.

Ook een roofvogel kan dit makkelijk doen, met name de supersnelle sperwer, een vogel-eter van de eerste categorie. Woon je dicht bij een bos of park?



thomat
Oud Lid
Posts :6

Oud Lid
2004-06-04 - 20:01:03

Bedankt voor de reacties iedereen!!

Inderdaad, ik woon nogal 'op den boeren buiten' met veel katten en enkele roofvogels. Dus waarschijnlijk zijn zij de daderssad :(. Kan ik enige voorzorgsmaatregelen nemen zodat dit niet meer gebeurt? Wat doen jullie om deze dieren van de voliere weg te houden?

mvg,
thomat


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-06-04 - 20:17:52

iemand gaf pas geleden een tip over kunststof gaas , dit werkt heel goed tegen roofvogels .. misschien dat je wat op internet kan vinden hierover .. of dat 1 van de leden je meer kan vertellen , ik vond het zelf een hele mooie oplossing vandaar dat ik 'm ondanks het gebrek aan verdere informatie toch even vermeld wink ;)


Gert Jan
Website Member
Posts :191

Website Member
2004-06-04 - 20:36:31

ondergenoemde post ging over dit onderwerp;
www.vogelarena.com/pcs/philboard_read.asp?id=693



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 127 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede