Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Ziekte ?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-03-28 - 20:06:27 send message to Max.Weijers

Hallo

Dit licht denk ik niet aan muizen. daar heb ik nog nooit van gehoort dat ze dood gaan aan muizen en mijn opa kweekt toch al 65 jaar vogels en heeft ook altijd last gehad van muizen. Echter kan ik u niet verder helpen met wat dan wel het probleem is. Mischien bij die pop in het nestblok was het legnoot?


Ruben89
Website Member
Posts :300

Website Member
2009-03-28 - 20:28:07 send message to Ruben89

hallo,

muizen zijn absoluut niet postitief voor de vogels. ze versprijden ziekten en bevuilen het voer met hun ontlasting. Ik probeer de muizen zo veel mogelijk weg te houden. helaas heb ik in natte winters ook wel eens last van muizen, maar meestal niet zoveel. Met een goed bestreidingsmiddel ben je ze zo kwijt.

mvg, ruben


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-03-28 - 20:34:06 send message to Max.Weijers

Daar heb je gelijk in. Ik heb nog wel een tip om het muizen voer te geven.

Doe dit een een broedblok van de vogels zet het dat op de grond met de opening naar de muur (ongeveer 1 cm van d emuur af) muizen zoeken altijd een vluchtweg dus doe de deksel er zo opleggen dat er nog een streep van ongeveer 1 cm open is. Deze opening kunt u beter aan de andere kant van het broedblok doen van waar het invlieg gat normaal zit. Zorg er wel voor dat er geen vogels bij kunnen. Als er fazanten of kippen in d evolière zitten doe dan een steen op het broedblok zodat ze dit niet om kunnen lopen.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2009-03-28 - 21:02:39 send message to Rogert

Als je zonder anamnese dode vogels hebt dan is het zeker raadzaam om sectie te verrichten.

Dode vogels kun je het beste in de koelkast bewaren. Je kan de vogel dan zeker wel een weekeind overhouden om hem daarna aan een gespecialiceerde dierenarts te overhandigen.
In de vriezer kan er geen goede sectie meer verricht worden.

Ondanks dat je je vogel al begraven hebt zou ik zeker met één of meerdere levende vogels per direct naar een dierenarts gaan. Het liefst een vogel waarvan de partner dood is gegaan. Misschien is er nog wat te redden ipv afwachten tot de volgende dood ligt. Want sommige onderdelen van een sectie duren een paar dagen en daarin kan een hoop gebeuren.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2009-03-28 - 21:10:35 send message to Rogert

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Ik vind het jammer te lezen dat er direkt gesuggereerd wordt dat het hier muizen betreft. (maar dat komt door de beperkte informatieverstrekking)

Altijd met dit soort topic onderwerpen geeft één persoon een suggestie waarna er veel reacties op dat onderwerp komen. Hierdoor gaat er kostbare tijd verloren en wordt de "poster" van het onderwerp op het verkeerde been gezet. Bij dergelijke onderwerper moet de "poster" volledig zijn over zijn situatie en moeten wij als "geraadpleegde" net als een arts eerst vragen en dan reageren.

Een dierenarts vraag, sluit bepaalde zaken uit en geeft dan een diagnose!

Voor het nalezen van een dergelijke onderwerp moet je je eerst door een hoop onzinnige suggesties worstelen waarna je pas de essentiele informatie kunt vinden.

Ik bedoel dit niet persoonlijk, maar ik zag laatst dat er een hoop fanatieke jeugdleden afgeslacht werden op hun reakties, maar de oude rotten kunnen er ook wat van!

Ps: je hoeft niet altijd te reageren op een onderwerp als jouw informatie er niet toe doet.


Leandro
Website Member
Posts :234

Website Member
2009-03-28 - 22:05:21 send message to Leandro

Hallo mensen,

Ondanks ik de vogel al heb begraven kan ik denk ik geen disectie meer doen.
Ik hebin het verblijf waar de andere vogels zitten alles grondig gepoetst en zeer goed verlucht.
Hopelijk is de pruimkopman doodgegaan aan een natuurlijke dood en niet aan een ziekte of ik weet niet wat en de roodrug pop dat ze te weinig energie had (had7eieren en het was haar eerste legsel ooit ze was van 08)
Moest er nog een vogel dood gaan wat ik zeker niet zou willen dan ga ik er direct mee naar de vogelarts en hou ik jullie op de hoogte moest er een ziekte zijn of dergelijke.

Dank aan allen die een reactie hebben gegeven en me hebben proberen te helpen.


Mvg,Leandro.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-03-29 - 09:05:15 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
en dat zal wel kunnen.

Dat zaadhandelaren last van muizen hebben is net zo'n waarschijnlijkheid als dat Leandro er last van kàn hebben. Daarom mijn suggestieve opmerking. Én de opmerking dat dat zo niet te zeggen valt!

Uiteraard is sectie de enige optie om 100% zekerheid te verkrijgen. Echter is het nog altijd zo dat een muis zo'n lang leven beschoren is juist omdat hij zich niet zo snel laat zien.

Dus uitsluiten kun je het ook niet. Waar vogels zijn, zijn muizen! Dat durf ik met stelligheid te zeggen. (Goed in een labo misschien niet)

Leandro, strooi wat muizenkorrels en kijk of ze weg zijn de dag erna. Dan weet je zeker dat er iets is dat dat voer eet. Iets dat je dus nog niet gezien had.

quote
daar heb ik nog nooit van gehoort dat ze dood gaan aan muizen

Max, als jij (of iemand anders) ergens niet van gehoord hebt wil het nog niet zeggen dat het niet kan. Vraag maar eens aan je leraar of dat kan. wink ;)

quote
Ik vind het jammer te lezen dat er direkt gesuggereerd wordt dat het hier muizen betreft. (maar dat komt door de beperkte informatieverstrekking)

Ik vroeg dat dus, met een vraagteken, geen stelligheid! In ieder geval niet zo bedoeld. happy :)

quote
Ps: je hoeft niet altijd te reageren op een onderwerp als jouw informatie er niet toe doet.

wink ;)

Peter



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 242 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede