Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > 1 of 2 ara`s Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : 1 of 2 ara`s
barn
Website Member
Posts :1

Website Member
2009-03-28 - 11:47:32 send message to barn

Beste liefhebbers,

Wij hebben vergevorderde plannen om een blauw/gele ara baby aan te schaffen.
Echter hink ik nog wel op 2 gedachtes.
Zelf lijkt mij het voor de ara fijner om er gelijk 2 aan te schaffen maar andere zeggen weer dat je er maximaal eentje moet nemen omdat ze anders nooit goed handtam zullen worden..

Wie kan mij adviseren?
Ik zit zelf te denken er als tweede een harlekijn bij te nemen.

Oja aan ruimte zowel binnen als buiten geen gebrek.

Groetjes Jan


edwin 81
Website Member
Posts :147

Website Member
2009-03-28 - 11:52:46 send message to edwin 81

handopfok ara's blijven altijd tam hoor ook al je er 2 neemt 2 is altijd beter als 1


sylvain
Website Member
Posts :178

Website Member
2009-03-28 - 12:42:07 send message to sylvain

ik ben het volledid met Edwin eens twee is altijd beter als èèn , ze zullen zeker tam blijven en ook veel aan elkaar hebben happy :)


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2009-03-28 - 13:08:09 send message to blg

En als je er twee neemt en genoeg ruimte hebt neem een man en een pop, kweken is nog leuker.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-03-28 - 13:31:59 send message to wiechmann

mee eens


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2009-03-28 - 14:29:53 send message to rupicola

Dit bericht is 3 keer gewijzigd

@ Barn:

Met uw intentie voor een tweede exemplaar zit u mijns inziens op de enige goede weg voor wat betreft uw vergevorderde plannen.


Papegaaiachtigen zijn zeer sociale dieren, die van nature geen moment alleen zijn, maar altijd minstens op gehoor/zichtafstand van een of meerdere soortgenoten.

Persoonlijk acht ik het uiterst onwaarschijnlijk dat de gemiddelde eigenaar/houder van een papegaai deze belangrijke natuurlijk behoefte aan gezelschap voldoende kan benaderen.

Bovendien hebben diverse onderzoeken uitgewezen dat diverse vormen van potentieel probleemgedrag bij papegaaien in (schrikbarend) sterk verhoogde mate voorkomt bij solitair gehouden dieren!

anders gesteld:

Met de huidige beschikbare kennis en kunde zou je kunnen stellen dat het langdurig solitair houden van relatief hoge levensvormen, waartoe papegaaiachtigen zeker behoren, niet langere tot verantwoorde dieren/vogelhouderij behoort.





ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-03-28 - 14:37:15 send message to ParkietenPeter

quote
een blauw/gele ara baby aan te schaffen

Even onderscheidt maken tussen de vraag en de antwoorden.

Barn wil baby's aanschaffen. Hier maak ik uit op dat ze nog met de hand gevoerd moeten worden en je dus nog niet echt van tamme vogels kunt spreken. (als dit het geval is)

Als je dus 2 baby's tegelijk wilt opvoeden zul je meer aandacht moeten geven omdat ze deze anders al sneller bij elkaar zullen zoeken en vinden. Zodoende lijkt het mij dat ze dan minder op de hand gericht zijn. Neemt niet weg dat ze dan natuurlijk toch goed tam kunnen worden.

Maar even het verschil benadrukken.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2009-03-28 - 15:09:06 send message to rupicola

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

In dat geval merk ik t.a.v. mijn vorige reactie voor alle duidelijkheid nog even op dat deze volledig los staat van in dit geval secundaire onderwerpen als handel in Baby/nestjongen en al helemaal van de discussie rond Hybriden, welke mijns inziens overigens zeer discutabel is bij diersoorten met een, relatief gezien, traag voortplantingsproces.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-03-28 - 16:17:55 send message to Karel

quote
Met de huidige beschikbare kennis en kunde zou je kunnen stellen dat het langdurig solitair houden van relatief hoge levensvormen, waartoe papegaaiachtigen zeker behoren, niet langere tot verantwoorde dieren/vogelhouderij behoort.



Sterker nog: ik heb begrepen dat de kamer de term "natuurlijk gedrag" die momenteel als handvat dient voor nadere invulling van de dierenwelzijnswet, in zeer ruime zin zal willen interpreteren. Het niet-solitair houden van de meeste diersoorten zal daarbij zeker een rol gaan spelen.


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-03-28 - 18:01:16 send message to Max.Weijers

Hallo

Aangezien wij niks aan harlekijn ara's hebben om te kweken is het meschien wel leuk als u 2 mannenetje of 2 poppen neemt van de harlekijn ara. Dan kunnen ze nog tam worden en er kan niet me gekweekt worden (als u er natuurlijk twee van het zelfde geslacht neemt)


remon
Website Member
Posts :28

Website Member
2009-03-28 - 18:32:26 send message to remon

Hallo

Ik zou er dan voor twee gaan, ik heb er ook twee een koppeltje. Heb eerst de man aangeschaft, die helemaal naar mijn zin gemaakt en toen de pop merk dat zij alles overneemt.Ook zijn ze alle twee super tam

Gr Remon


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-03-29 - 08:25:02 send message to ParkietenPeter

De vraag is anders simpel:

1 of 2 Ara's!

Antwoord hiernaar!

Er zijn andere discussies over de moraal van een Ara als huiskamervogel houden of niet.

Wat is beter één of twéé Ara bij elkaar!

ParkietenPeter
Moderator VA


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-03-29 - 10:04:44 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
de moraal van een Ara als huiskamervogel houden

shocked 8O

Misschien ligt het aan mij, maar de vraag 1 of 2 ara's, heeft twee typen antwoorden opgeleverd:

1. Ja, ook twee ara's samen worden tam.
2. Ja, want het is voor de vogels zelf beter om ze niet alleen te houden.

Dat lijken mij zeer relevante antwoorden, toch?

Over het houden van ara's als huiskamervogel wordt niet gerept, althans tot nu toe niet.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-03-29 - 14:00:24 send message to ParkietenPeter

Dan mag dat als waarschuwing vooraf gezien worden. happy :)

ParkietenPeter
Moderator VA


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2009-03-29 - 14:17:00 send message to Karel

quote
Dan mag dat als waarschuwing vooraf gezien worden


Hetgeen kan betekenen dat volwassen mensen zich als kleine kinderen betutteld gaan voelen; en we weten dat hierdoor in het verleden al wat kennis en ervaring is overgestapt naar andere fora.
Het hoeft niet weer te gebeuren....maar misschien als waarschuwing vooraf.wink ;)


Max.Weijers
Oud Lid
Posts :629

Oud Lid
2009-03-29 - 18:20:32 send message to Max.Weijers

Teruch naar de vraag wink ;)



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 143 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede