Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > eerste kanari (waterslager) Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : eerste kanari (waterslager)
Olaf
Website Member
Posts :2

Website Member
2009-03-28 - 15:45:25 send message to Olaf

Heb sinds 3 weken een gele kanari (waterslager). Ben er echt verzot op maar zou hem graag ook willen pakken en aaien over zijn kopje ? Wordt dit wel gedaan ? Is dit niet slecht voor de vogel zijn hartje ofzo ? Mijn ultieme droom is hem tam te maken, dat hij op mijn schouder of hand of vinger komt zitten. Is dit mogelijk ?
Vriendelijk bedankt voor jullie reactie? Een echte vogelvriend


EdensB
Website Member
Posts :220

Website Member
2009-03-28 - 16:17:47 send message to EdensB

Kanaries zijn perfect tam te maken, het vergt alleen tijd en geduld.
De beste manier is om gewoon rustig met je hand in de kooi te gaan met een beetje trosgierst of andere lekkernij, eerst gewoon de vogel laten eten terwijl hij op z'n zitstok zit, naarmate hij meer vertrouwd raakt met je handen kun je de lekkernij dichter in je hand houden (zodat de vogel bv op je vinger moet gaan zitten om erbij te kunnen) na verloop van tijd raakt ie wel gewend aan je hand en in veel gevallen raakt een kanarie net zoals een parkiet gewoon handtam...ze zijn echter meestal niet zo knuffelig als parkieten...maar ja de zang is wel weer vele malen beter wink ;)


Olaf
Website Member
Posts :2

Website Member
2009-03-28 - 17:35:59 send message to Olaf

Vriendelijk bedankt voor je hulp. Ik ga er onmiddellijk werk van maken.


Piet Diederik
Website Member
Posts :1

Website Member
2009-04-14 - 08:59:09 send message to Piet Diederik

Hoi Hoi
Ik heb een kanariepietje gekregen afgelopen weekend, maar ik weet er niks vanaf shocked 8O
Ik heb wel het een en ander opgezocht op internet, maar het is wel lastig om zo alles uit te vinden!
Hoeveel & wat moet ie eten en is het als je hem tam wilt maken juist goed om hem te laten vliegen of beter van niet?
wink ;)


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-04-14 - 09:30:09 send message to ParkietenPeter

Als je een kanarie tam wilt maken denk ik dat je een paar richtlijnen moet betrachten;

- Houdt hem niet in een voliere. Hier kan hij wegvluchten, wat elke kanarie zou doen wegens zijn instinct. Een kooitje is dan beter.
- Zet hem op oog(gezicht)hoogte daar waar hij je zo veel mogelijk ziet. Liefst naast je eigen zitstok.
- Neem zo veel mogelijk tijd voor hem.
- Als je de hand in de kooi steekt en hij vliegt niet direct op, dit heeft tijd nodig, neem dan wat voer in je hand en houdt je hand heel stil.
- Voer gedoseerd, voor 1 kanarie zou ik telkens een koffielepeltje geven. Dit heeft als voordeel dat je vaker moet voeren (wel goed in de gate houden) en zo dus vaker met hem bezig bent.
- fluit naar hem als je met het voer komt zodat hij je leert herkennen.

O ja had ik al gezegd dat je er veel tijd aan moet besteden? laugh :D
Er is wel veel aan gelegen hoe oud de kanarie is. Hoe ouder hij is hoe moeilijker (zo niet onmogelijk) het zal worden. Maar lukt het niet, zoek dan een partner voor hem/haar.

wink ;) Peter


Just_Nele
Website Member
Posts :15

Website Member
2009-04-20 - 14:14:15 send message to Just_Nele

Kanarie;s zijn leuke beestjes
Mijn oma heeft er vroeger ook gehad



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 239 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede